جمعه 10 آبان 1398  10:20 ب.ظ

حدود ۲۰ میلیون نفر در سال ۱۳۹۷، به‌دلیل مسئولیت‌های شخصی یا خانوادگی، خارج از بازار کار هستند. بخش عمده این افراد، زنانی هستند که با وجود مهارت‌ها و توانایی‌هایشان، درآمد مستقلی ندارند. اما امروزه استارت‌آپ‌ها فضایی را به‌وجود آورده‌اند که زنان خانه‌دار هم می‌توانند بدون خارج شدن از منزل، کسب درآمد کنند.

 در اطرافیان خود فردی را می‌شناسید که نخواهد به‌اصطلاح دستش در جیب خودش باشد و از نظر مالی، مستقل باشد؟ کمتر کسی است که نخواهد درآمد مستقل داشته باشد، اما افراد همیشه شرایط کار بیرون از خانه را ندارند.

بر اساس گزارش‌های مرکز آمار ایران، حدود نیمی از جمیعت غیرفعال کشور در سال ۱۳۹۷، یعنی آن‌هایی که نه شغلی دارند و نه به‌دنبال کار می‌گردند، به دلیل مسئولیت‌های شخصی یا خانوادگی است که از بازار کار خارج شده‌اند. بخش عمده این جمعیت حدود ۲۰ میلیون نفری یعنی ۹۸ درصدشان، زنان هستند؛ زنانی که اکثراً به دلیل رسیدگی به اعضای خانواده و امور منزل، این امکان را ندارند که بیرون از خانه، شغلی داشته باشند، اما راه‌هایی وجود دارد که برای خودشان درآمدزایی کنند.

قبل از اینکه اینترنت تا این اندازه در زندگی‌مان نفوذ کند، در صفحه نیازمندی‌های روزنامه‌ها، ستونی به‌نام ستون کار در منزل وجود داشت که مشاغلی را به زنان خانه‌دار پیشنهاد می‌داد. بعضی از این کارها، نیازی به مهارت خاصی نداشتند، مثل بسته‌بندی. بعضی‌هایشان به‌اندازه نیمی از روز زمان لازم داشتند که آموزش‌های لازم را ارائه دهند، مثل ساخت جعبه‌های هدیه، تزئینات لباس یا گل‌سازی.

فریب‌هایی به‌نام کار در منزل

مسئله‌ای که در نسل قدیم کار در منزل‌ها وجود داشت، اطمینان بود. بین کسب‌وکارهای سالم، گروهی هم پیدا می‌شدند که به اسم کار در منزل، هزینه‌ای بابت آموزش، عضویت، یا تأمین مواد اولیه دریافت می‌کردند و سپس بهانه می‌آوردند که هنوز سفارش نگرفتیم، یا کار انجام‌شده را به بهانه کیفیت پایین قبول نمی‌کردند و در نهایت مشخص می‌شد از ابتدا قصدشان کلاهبرداری بوده است.

این روزها نوع این کلاهبرداری‌ها تغییر کرده است. کافی است عبارت «کار در منزل» را در اینترنت جست‌وجو کنیم تا با هزاران نتیجه روبه‌رو شویم. وب‌سایت‌هایی که ادعا می‌کنند بسته کار در منزل را به شما می‌فروشند و از طریق این بسته می‌توانید درآمد چند میلیونی یا حتی چند ده میلیون تومانی در ماه داشته باشید، بدون اینکه از خانه‌تان بیرون بروید یا استخدام شوید. به قول این وب‌سایت‌ها،«بسته‌ درآمدزا» فقط یک فایل چند صفحه‌ای است که در آن روش‌هایی مانند تبلیغات و بازاریابی اینترنتی و مانند این‌ها معرفی شده، اما آموزش داده نمی‌شود. شاید این وب‌سایت‌ها درآمدی برای خانه‌دارها نداشته باشند، اما گردانندگاننشان در خانه نشسته‌اند و با فروش این محتواهای غیر کاربردی، کسب درآمد می‌کنند و حتی بدتر، با جمع‌اوری اطلاعات حساب‌های بانکی توسط یک وب‌سایت جعلی، از جویندگان کار در منزل، کلاهبرداری کنند.

استارت‌آپ‌هایی برای درآمدزایی در خانه

با وجود این مسائل آیا واقعاً راهی برای کسب درآمد در خانه وجود دارد؟ امروزه به دلیل حضور استارت‌آپ‌ها، پاسخ این سؤال مثبت است و افرادی که زمان محدودی دارند یا شرایطشان اجازه نمی‌دهد بیرون از خانه مشغول به‌کار شوند، می‌توانند با توجه به مهارت‌هایی که دارند در خانه کسب درآمد کنند.

فریلنسری، از تایپ تا برنامه‌نویسی

فریلنسری به معنای دورکاری یا آزادکاری است. از تایپ و ویرایش عکس گرفته تا طراحی وب‌سایت و برنامه‌نویسی، کارهایی هستند که می‌توانند در خانه انجام شده و برای افراد درآمد ایجاد کنند. تعداد سفارش‌ها بستگی به کیفیت کار دارد. هرقدر مشتریان قبلی رضایت بیشتری از کارهای انجام شده داشته باشند، فرد ارائه‌دهنده خدمت امتیاز بیشتری دریافت کرده و می‌تواند اعتماد مشتریان بیشتری را جلب کند. وب‌سایت «انجام میدم» یکی از نمونه‌های وب‌سایت‌های فریلنسری در ایران است که محیط امنی برای معرفی مهارت‌های فریلنسرها و از طرف دیگر، پروژه‌های درخواستی مشتریان فراهم می‌کند. «پونیشا»، «پارسکدرز» و «پارس‌فریلنسر» از دیگر وب‌سایت‌هایی هستند که می‌توانید با عضویت در آنها، از طریق پروژه‌های دورکاری، درآمد کسب کنید. تفاوت این وب‌سایت‌ها در نوع خدمات ارائه‌شده به اعضا و کارمزدهاست.

کسب درآمد با آشپزی در خانه

حتی اگر نخواهید زمان‌هایی که در خانه کار می‌کنید را پشت کامپیوتر بگذرانید، باز هم گزینه‌هایی برایتان وجود دارد؛ آشپزی یکی از این گزینه‌هاست. اگر در تهیه غذای خاصی مهارت دارید و خیلی‌ها از دستپخت‌تان تعریف می‌کنند، می‌توانید آشپزی را به‌عنوان یک راه کسب درآمد در نظر بگیرید، بدون اینکه حتی از آشپزخانه‌ خانه خودتان بیرون بروید.

«مامان‌پز» استارت‌آپی برای سفارش غذای خانگی است. این غذاها توسط خانم‌های خانه‌دار تهیه می‌شود.برای شروع فعالیت، دستپخت متقاضیان تست می‌شود و بعد از تأیید، اصول بهداشتی و بسته‌بندی را یاد می‌گیرند و در آخر با مراجعه به مراکز بهداشت، دریافت کارت بهداشت و بعد از بررسی آشپزخانه‌شان، شروع به‌کار می‌کنند.

دست‌سازه‌های خانگی‌تان را بفروشید

اگر میانه خوبی با آشپزی ندارید نیز راه‌هایی برای کار در منزل و کسب درآمد از خانه برایتان وجود دارد. بالأخره هر کس در زمینه‌ای مهارت دارد، یک نفر می‌تواند خیاطی کند، یک نفر بدلیجات زیبایی درست می‌کند و برخی دیگر هم در طراحی و نقاشی مهارت دارند. تمام این فعالیت‌هایی که به‌عنوان اوقات فراغت به آنها نگاه می‌کنیم می‌توانند منبع درآمد باشند، به‌شرط اینکه دیده شوند.

یکی از راه‌های دیده شدن و معرفی محصولات، عضویت در وب‌سایت‌هایی است که برای این منظور طراحی شده‌اند. «با سلام» نمونه‌ای از این وب‌سایت‌هاست که خودش را یک بازار اجتماعی، معرفی می‌کند. افراد با مهارت‌های مختلف می‌توانند با ایجاد غرفه مجازی، محصولات و تولیدات خود را در بستر آن عرضه کنند. «خونگی» وب‌سایت دیگری است که انواع تولیدات خانگی در آن به‌فروش می‌رسد. خونگی، روش‌هایی را برای ارسال کالا در نظر گرفته که حتی لازم نیست برای رفتن به‌اداره پست از خانه خارج شوید.

خوشبختانه فناوری‌های نوین بستری را فراهم کرده که صاحبان بسیاری از تخصص‌ها می‌توانند بدون خروج از منزل خود، به کار مشغول شده و از توانمندی‌های خود کسب درآمد کنند. اگر شما هم هنر یا مهارتی دارید که تصور می‌کنید قابلیت کسب درآمد را برای شما را فراهم می‌کند، خوب است سری بزنید به این وب‌سایت‌ها یا وب‌سایت‌های دیگری که در این زمینه فعالیت می‌کنند.


منبع: اقتصاد آنلاین


نظرات()   
   
جمعه 10 آبان 1398  10:11 ب.ظ
نوع مطلب: (موفقیت ،) توسط: محمد افشار

۷ قاتل موفقیت را بشناسید

برای آن که سرعت دست‌یافتن به موفقیت را در شما تقویت کنیم، ۷ قاتلِ موفقیت را به‌همراه توضیحاتی مختصر درباره این که با این قاتلان چه کار باید بکنید، به شما معرفی می‌کنیم.

    چند کاره‌ بودن

 مطالعات نشان می‌دهد وقتی شما در‌آنِ‌واحد از این وظیفه به آن وظیفه می‌پرید، در‌واقع مغز خود را وادار می‌کنید مدام در تلاش برای متمرکزشدن باشد که این کار باعث می‌شود بهره‌وری شما تا ۴۰‌درصد کاهش یابد.

 راه‌حل چیست؟

مطالعات نشان می‌دهد وقتی سرعت خود را کاهش می‌دهید – به‌جای آن که آن را افزایش دهید- و در هر زمان فقط روی یک وظیفه تمرکز می‌کنید، بهره‌وری؛ اثربخشی و موفقیت خود را افزایش می‌دهید.

     امن بازی‌ کردن

مطالعات نشان می‌دهد شانس موفقیت شما با خطرپذیریِ بیشتر، افزایش می‌یابد. راه رسیدن به موفقیت از منطقه امن نمی‌گذرد.

 راه‌حل چیست؟

از منطقه امن‌تان خارج شوید. به‌جای آن که از شغل‌های ناشناخته اجتناب کنید به محدوده‌های ناآشنا و پیش‌بینی‌ناپذیر وارد شوید، از هر‌آن چه جدید است استقبال و خود را مقاوم کنید.

    ساعات طولانی‌تر کار‌ کردن

مطالعات نشان می‌دهد مدیرانِ بسیار کارآمد، کمترین تعداد ساعت (به‌طور میانگین ۵۲ ساعت در هفته) را کار می‌کنند، درحالی که مدیرانی با بهره‌وری کمتر طولانی‌ترین ساعات (به‌طور متوسط ۷۰ ساعت در هفته) کار می‌کنند.

 راه‌حل چیست؟

وقتی کمتر و باهوش‌تر کار می‌کنید، کارتان سریع تر پیش می‌رود؛ کیفیت آن  بهتر می‌شود؛ سالم‌تر می‌مانید؛ مسیر شغلی پایدارتری دارید و طولانی‌تر عمر می‌کنید.

     تمرکز بر مشکلات

درست است منفی‌بافی همان ویژگیِ طبیعی‌ است که ایمنی شما را حفظ می‌کند؛ اما این ویژگی شما را از رسیدن و دستیابی به موفقیت دور می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد بدبین‌ها کمتر احتمال دارد از نردبان شغلی بالا بروند.

راه‌حل چیست؟

جنبه‌های مثبت را ببینید و روی راه‌حل‌ها تمرکز کنید. به‌جای آن که فکر کنید دستیابی به فرصت‌ها کار سختی است؛ در هر سختی‌ در پی فرصت باشید.

    خود را تحقیر کردن

بین احساس شفقت به خویشتن و موفقیت رابطه مستقیمی وجود دارد. خود را کوبیدن بعد از شکست، شانس دوباره بلند‌شدن از زمین را کاهش می‌دهد.

راه‌حل چیست؟

برای رسیدن به راز موفقیت، خودِ ویرانگرتان را شناسایی کنید. عیب‌جوی درون تان را خاموش کنید. با خودتان به نرمی صحبت کنید؛ خودتان را تأیید کنید و چشم‌انداز‌های تشویق‌کننده و انگیزه‌بخش داشته باشید.

    ترس از شکست

ترس از شکست به ترس از موفقیت منجر می‌شود. روان شناسان چرایی موفق‌بودن برخی نسبت به دیگران را این طور توضیح می‌دهند؛ زیرا آن‌ها چارچوب ذهنی برنده دارند که به «طرز فکر رشد» معروف است.

 راه‌حل چیست؟

شکست را با آغوش باز بپذیرید، از آن بیاموزید و این دیدگاه را داشته باشید که شکست به نفع شماست نه به ضرر شما.

     اجتناب از ذهن تنبل

مطالعات متعدد نشان می‌دهد لحظاتی که ذهن به هیچ چیزی نمی‌اندیشد، لحظات ذهن‌ آگاهی به سلامت جسمی و ذهنی فرد؛ بهره‌وری بیشتر، حافظه بهتر، سیستم ایمنی قوی‌تر، مشکلات سلامتی کمتر، شادی بیشتر و زندگی طولانی‌تر می‌انجامد.

 راه‌حل چیست؟

لحظاتی هیچ‌کاری انجام ندهید؛ یک خواب نیمروزی داشته باشید یا به طبیعت بیندیشید. هیچ‌کاری‌نکردن در‌واقع فاصله‌ای است که به شما در تصمیم‌گیری‌های مهم کمک می‌کند.


منبع: اقتصاد آنلاین


نظرات()   
   

حالا که اهمیت تبلیغات در کسب و کار و تجارت را فهمیدیم به این جا می رسیم که اگر کسب و کار کوچکی برای خود راه اندازی کرده باشیم و بخواهیم برای کالا یا خدمات خود تبلیغات کنیم از کجا باید شروع کنیم و از چه روش هایی می توانیم برای تبلیغات استفاده کنیم؟!

تبلیغات در دنیای امروزه بسیار وسیع و گسترده شده و به انواع مختلفی دسته بندی می شود. صرف نظر از این که کدام روش را برای تبلیغات انتخاب می کنید باید چند نکته مهم را از همان ابتدا در نظر داشته باشید.

نکته اول: خلاقیت داشته باشید. حتی اگر ساده ترین روش برای تبلیغات را انتخاب می کنید خلاق بودن باعث تاثیر گذاری بیشتر تبلیغات شما می شود.

نکته دوم: پیام تبلیغاتی باید توضیحات مفید و کافی درباره محصولات یا خدمات تان ارائه دهد و بتواند به راحتی مشتریان را جذب و فروش را زیاد کند.

نکته سوم:  مخاطب هدفتان را بشناسید، از کدام سن و سال هستند و کدام روش های تبلیغاتی را بیشتر دنبال می کنند ؟!

و نکته آخر این که مقرون به صرفه ترین گزینه تبلیغاتی مناسب با بودجه کسب و کارتان را انتخاب کنید.

بعد از لحاظ کردن همه این موارد می رسیم به انتخاب روش های تبلیغاتی. تبلیغات به انواع مختلفی دسته بندی می شوند که انتخاب هر کدام از آن ها به شرایط، سلیقه و بودجه مالی شما بستگی دارد.

در مطلب امروز و هفته های آینده به معرفی مختصری از انواع متفاوت روش های تبلیغات می پردازیم تا اگر قصد معرفی محصول و خدمات خود را دارید هم با گزینه های بیشتری آشنا شوید و هم تا حدودی انتخاب برایتان آسان تر شود.

تبلیغات چاپی : همان تبلیغاتی هستند که در صنعت چاپ و نشر به نمایش در می آیند مثل روزنامه ها و مجلات و هفته نامه ها که در فواصل زمانی منظمی چاپ می شوند. با وجود پیشرفت تبلیغات دیجیتال، تبلیغات چاپی هنوز هم‌ جایگاه خود را حفظ کرده اند و همچنان از محبوب ترین قالب تبلیغات هستند. وجود تبلیغات کالا و خدمات شما میان صفحات یک روزنامه یا روی جلد یک‌ مجله به این معنی است که پیام‌ شما توسط میلیون ها نفر دیده شده است. چیزی که تبلیغات را متمایز می کند متفاوت بودن آن است و تبلیغات چاپی همین ویژگی را دارند. وقتی مشتریان از تبلیغات دیجیتال خسته می شوند، بازگشت به صفحات چاپی و نگاه انداختن به صفحات کاغذی حس خوبی در آن ها ایجاد می کند.تبلیغات چاپی خود به چند گروه تقسیم می شود :

روزنامه ها : جزو تبلیغات قدیمی و سنتی محسوب می شوند اما همچنان تاثیرگذارند و اگر تبلیغات خود را در روزنامه ها به چاپ برسانید دسترسی شما را به تعداد قابل توجهی از مشتریان ممکن می سازد. شاید این طور به نظر برسد که فضای مجازی و دیجیتال تمام صحنه ها را پر کرده و دسترسی ها را آسان تر ساخته است اما هنوز هم تعداد زیادی از افراد هستند که هر روز صبح روزنامه می خوانند و البته چون بسیاری از رسانه های چاپی حضور ثانوی در فضای مجازی هم دارند، می توان این نوع از تبلیغات را با نسخه مجازی آن ترکیب کرد.

مجلات : بسیاری از افراد دوست دارند در اوقات فراغت خود مجله بخوانند و همین موضوع شانس زیادی به تبلیغات شما برای دیده شدن می دهد. اغلب تبلیغات در مجلات طبقه بندی می شوند و بر اساس نوع مجله به چاپ می رسند؛ از این رو تبلیغ کردن در یک مجله تخصصی مربوط به کالا یا خدمات تان بسیار سریع تر و آسان تر شما را به بازار هدف می رساند. مثلا یک مجله تخصصی اقتصادی، تبلیغات مربوط به کالاهای دیجیتال و صوتی و تصویری را چاپ می کند در حالی که یک مجله سرگرمی تبلیغات مربوط به مد و زیبایی و دکوراسیون.

بروشورها : تبلیغات در این گروه همان تبلیغاتی هستند که در بروشورهای کوچک و بزرگ می بینید. همان برگه های آگهی کوچک که روی شیشه خودروها قرار داده می شوند یا روی در خانه ها و دیوارها چسبانده می شود. همان جزوه های تبلیغاتی که در مطب های پزشکی به وفور دیده می شوند یا همان برگه هایی که در مکان های مختلف به دست خود افراد داده می شوند. این نوع از تبلیغات معمولا مستقل هستند و هر شرکتی می تواند از این نوع تبلیغات استفاده کند. مزیت این نوع از تبلیغات کم هزینه بودن و پخش  آسان آن است. با کمی خلاقیت راه های زیادی برای پخش این نوع تبلیغات به ذهنتان می رسد.


منبع: اقتصاد آنلاین


نظرات()   
   

«در دوران مدرسه خیلی خوب انشا می نوشتم. همیشه معلمم به من می‌گفت که روزی به نویسندگی رو خواهی آورد. الان که می‌بینم تولید محتوا فعالیت به ‌روز بازار شده است، دوست دارم در این حوزه وارد شوم. دوست دارم بنویسم و عاشق نوشتن هستم. در سایت‌ها نام شما را دیدم که در کار تولید محتوا هستید و برای همین پیام دادم تا از شما برای ورود به این کار کمک بگیرم.»

 این پیامی است که در چند سال گذشته چند نفر برای من فرستاده اند. آن‌ها این واقعیت را در نظر نمی‌گیرند که تولید محتوا با نوشتن متفاوت است. شاید در تکنیک‌ها شباهت‌هایی وجود داشته باشد اما هدف و قالب آن‌ها متفاوت است. من وقتی به این افراد تولید محتوا و سختی‌ها و معایب آن و دیگر موارد را توضیح می‌دهم تازه متوجه می‌شوند که تولید محتوا چیست.تولید محتوا تکنیکی است که در چند سال گذشته به دلیل وجود سایت‌های اینترنتی و تغییر الگوریتم گوگل مورد توجه قرار گرفته است. اولین وجه مشترک این حرفه با نویسندگی عشق است؛ یعنی فرد باید عاشق نوشتن باشد اما تکنیک غالب و دیگر موارد خاص خود را دارد.در این گزارش سعی کرده‌ایم توصیه‌های یک متخصص تولید محتوا را برای شروع و ورود به این بازار کار بپرسیم. توصیه‌هایی که نسبت به بقیه کاملاً متفاوت است.

 تولید محتوا چیست؟

 در یک جمله خیلی ساده می‌توان تولید محتوا را به این صورت تعریف کرد: «تهیه مطلب چه به صورت نوشتاری و غیر نوشتاری برای وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی.» هر مطلبی که شما در وب‌سایت‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌کنید، یک محتواست. به فرایند تولید این مطالب، تولید محتوا می‌گویند که تکنیک ساده‌ای نیست و نیاز به دانش تخصصی دارد. کسی که در این حوزه وارد می‌شود فقط نباید علم تولید محتوا را بداند، بلکه باید دانش بهینه‌سازی سایت برای گوگل، ادبیات و تکنیک نوشتن به زبان خودش را بداند و همیشه نسبت به آخرین اخبار حوزه خود به‌روز باشد. تا چند سال پیش تولید محتوا را بیشتر متنی در نظر می‌گرفتند اما با توجه به تغییر گرایش کاربران به محتوای ویدئویی و عکسی و توجه گوگل به آن‌ها، محتواهای مختلف بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

تولید کننده محتوا کیست؟

به  کسی که دانش تولید محتوا برای سایت و مدیریت و برنامه‌ریزی محتوایی وب‌سایت را دارد تولید کننده محتوا می‌گویند. در واقع تولید کننده محتوا باید چندین دانش زیر را داشته باشد:

 انواع محتوا را بشناسد.

 انواع وب‌سایت‌ها و هدف آن‌ها را بشناسد.

 برنامه‌ریزی برای تولید محتوا یا همان استراتژی محتوایی را خوب بداند

 تولید کننده محتوا باید بتواند بهترین نوع مطلب را بر اساس انواع وب‌سایت، هدف و کاربران آن برنامه‌ریزی و تولید کند. تولید کننده محتوا فقط نویسنده مطالب نیست، البته تجربه این کار را باید داشته باشد اما باید بیشتر بتواند نوع محتوای مناسب را اول از همه تشخیص دهد و آن را مدیریت کند.

می‌توان تولید کننده محتوا را کسی معرفی کرد که خوراک سایت و دیگر انواع محتوا را تولید می‌کند. حالا این مطلب می‌تواند متن ویدئو یا عکس باشد. کسی که تولید ویدئو می‌کند الزاماً تولید کننده محتوا نیست؛ فقط بلد است بر اساس سناریوی از قبل تعیین شده، ویدئویی را بسازد. حتی طراح گرافیک بر اساس متن و هدف تعیین شده توسط تولیدکننده محتوا، طرحی را آماده می‌کند. پس اساس انواع محتواها متن است؛ اما حالا این سؤال پیش می‌آید که چگونه می توانیم چنین متنی را تولید کنیم؟ در این مطلب بیشتر موارد پایه و اصلی برای شروع تولید محتوا بیان می‌شود. امیدواریم در مطالب بتوان توضیحات بیشتری در این خصوص نوشت.تولید محتوا به دو بخش فنی و غیر فنی تقسیم می‌شود. اول از همه باید بخش غیر فنی را قوی کرد. فرد فعال در این حوزه باید عاشق نوشتن باشد. نوشتن یک متن ساده برای وبلاگ یک سناریوی ساده سه ساعته چهار سال حداقل زمان شما را می‌گیرد. پس اول از همه صبر داشته باشید و زود خسته نشوید. به‌ویژه در اوایل کار که گاهی مجبور به کار کردن با هزینه پایین می‌شوید، باید تحمل کنید. دوم، ازآن جا که پایه و اساس انواع محتواها متن است چه در مطلب وبلاگ، چه در ویدئو و چه در عکس از متن استفاده می‌شود، این متن نباید غلط نگارشی یا مفهومی داشته باشد. ازاین‌رو باید تولید کننده محتوا ادبیات خود را قوی کند. شما وارد هر کشوری شوید و درخواست کار در حوزه تولید محتوا را داشته باشید، اول از شما می‌پرسند که آیا به ادبیات ما وارد هستید یا خیر. پس باید زبان فارسی را به خوبی بدانید و در انجمن‌های ویراستاری شرکت کنید. از همه مهم‌تر این که رمان بخوانید و دایره لغات خوبی داشته باشید. بهترین کار برای افزایش دایره لغات خواندن رمان و کتاب شعر است.

حتی اگر ۲۰ سال هم در این موضوع کار کرده باشید، باز هم باید دانش خود را در حوزه نگارش و کلمات به‌روز نگه دارید. اما برای این که تولید کننده محتوای قوی در این بازار باشید باید چندین نکته را رعایت کنید که در ادامه چنین نکاتی را بیان می‌کنیم:

 تولید کننده محتوا فقط کار نوشتن را انجام نمی‌دهد بلکه باید با تکنیک‌های بهینه‌سازی سایت و گوگل آشنا باشد؛ یعنی بداند که چه نوع محتوایی از نظر گوگل مناسب است و چه محتوایی جریمه می‌شود. بداند که محتوای او چه ساختاری باید طبق نظر گوگل داشته باشد. البته لازم نیست که متخصص سئو باشد اما باید تکنیک‌های آن را در حد متن بداند. برای مثال در واقع باید بداند که متا تگ ها چیست و چگونه باید نوشته شوند، نشانی صفحه باید چگونه نوشته شود و چه نکاتی در سئو عکس و ویدئو رعایت شود. همچنین کلمات کلیدی را بشناسد و به خوبی آن‌ها را در متن و در مکان مناسب به کار ببرد.

 باید با انواع محتوا آشنا باشد. اول از همه باید تسلط کامل بر قالب محتوای مبتنی بر گوگل داشته باشد. قالب محتوایی که در سایت نوشته می‌شود با کتاب کاملاً متفاوت است. در سایت کاربرها بیشتر به دنبال پیدا کردن پاسخ سؤال خود هستند؛ پس باید بداند که چگونه متن را بنویسد و چه قالبی را به کار ببرد که کاربر سریع پاسخ خود را پیدا کند. به این متن کاربرپسند می‌گویند.  همچنین او باید بداند که اکنون چه نوع محتوایی باید در فلان بلاگ سایت یا صفحه شبکه اجتماعی استفاده شود. لازم نیست او متخصص تولید ویدئو یا طراح گرافیک باشد بلکه باید بداند چه نوع محتوایی به کار گرفته شود، موضوع آن چیست و چه مطلبی باید برای آن‌ها نوشته شود. تولید ویدئو، کار گرافیکی یا تولید پادکست را متخصص مربوط به خودش انجام می‌دهد. این گروه برای این که بتوانند متن خود را تولید کنند، نیاز به محتوانویس دارند. پس تولید کننده محتوا باید تا حدودی با تکنیک‌ها و چالش‌های تولید ویدئو و انواع دیگر محتوا آشنا ‌باشد.

  باید اهل مطالعه باشد و دانش خود را به‌روز کند. خود ماهیت نوشتن تغییر نمی‌کند؛ اما تکنیک نوشتن برای گوگل همیشه در حال تغییر است. متنی که در ۳۵ سال پیش استفاده می‌کردید، امروز دیگر کاربرد ندارد. پس باید بدانید که الآن تغییر محتوا در گوگل به چه سمتی است و چه نوع محتوایی را باید به کار ببرید. برای همین همیشه باید سایت‌های منبع و مرجع را شناسایی و آن‌ها را هرروز مطالعه کند.

 توانایی مدیریت محتوا را داشته باشد یعنی بداند که الآن با توجه به ساختار سایت یا شبکه چه نوع محتوایی باید به کار گرفته شود و ماه دیگر چه محتواهایی باید نوشته شود.

 از آخرین تغییرات حوزه کاری که برای او می‌نویسد، آگاه باشد؛ یعنی بداند که اکنون در حوزه کاری او چه چیزی ترند است، مردم به چه چیزی نیاز دارند و چه تغییراتی به وجود آمده است.

 تولید محتوا فقط نوشتن نیست، شما اگر کار نوشتن بکنید نویسنده خواهید بود. چند ماه بعد هم این کار را ترک خواهید کرد اما اگر می‌خواهید یک تولید کننده محتوای موفق باشید باید کسب‌وکار خود را خوب بشناسید، نیازش را بدانید، کاربرانش را بشناسید، دانش خود را در حوزه کسب‌وکار به‌روز نگه دارید، انواع قالب و محتوا را بشناسید و در نهایت همراه با تغییرات گوگل پیش بروید.


منبع: اقتصاد آنلاین


نظرات()   
   
جمعه 10 آبان 1398  09:49 ب.ظ

عصر دیجیتال و دنیای کسب‌وکارهای نوپاست و نسبت موفقیت کسب‌وکارهای نوپا به شکست‌شان بسیار پایین است. از هر ده کسب‌وکار نوپا فقط یک عدد زنده می‌ماند.

 این مساله بسیار مهم موجب شده بررسی شکست استارت‌آپ‌ها(شرکت‌های نوپا) مورد توجه سازمان‌های پژوهشی در سراسر دنیا قرار گیرد. در یکی از پژوهش‌ها 101 شرکت نوپای شکست‌خورده مورد بررسی قرار گرفته‌اند تا بتوان دلایل مهم شکست‌شان را کشف کرد. دلایل شکست کسب‌وکارهای نوپا مورد توجه بسیاری از افراد جامعه است، چراکه هر یک از آنها به نحوی با کسب‌وکارهای نوپا در ارتباط هستند. از سازمان‌های دولتی و حمایتی گرفته تا سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به حضور در شرکت‌های نوپا، حال آن‌که بررسی گذشته و مشکلات کسب‌وکارهای شکست‌خورده می‌تواند بهترین راه کشف این دلایل باشد.

شکست کسب‌وکارهای نوپا

مطالعه داستان شکست کسب‌وکارها نشان می‌دهد بسیاری از آنها به دلایلی بیش از یک دلیل شکست خورده‌اند. در واقع هر کسب‌وکار نوپا را مجموعه‌ای از دلایل به زمین زده است، ولی ما پنج دلیل عمده برای شکست کسب‌وکارهای نوپا را بررسی کرده‌ایم. از آنجا که هر یک از کسب‌وکارهای نوپا بنا به دلایل متنوعی شکست خورده‌اند می‌توان دلایل مطرح شده را به همه آنها نسبت نداد، ولی احتمالا یکی از پنج دلیل مطرح شده در بسیاری از کسب‌وکارهای شکست‌خورده وجود داشته است. مطمئنا یک نسخه واحد برای همه کسب‌وکارها وجود ندارد و نمی‌توان دلایل را برای همه کسب‌وکارها یکسان در نظر گرفت، اما قطعا بیان چنین نتایجی به اکوسیستم‌های کارآفرینی کمک شایانی خواهد کرد. جالب است بدانید اطلاعات به‌دست آمده از 101 کسب‌وکار شکست خورده‌ای تحلیل شده‌اند که صاحبان کسب‌وکار اطلاعات شکست خود را در اختیار عموم قرار داده‌اند و اگر همین فرهنگ بین کسب‌وکارهای نوپای ایرانی هم به‌عنوان یک الگوی مناسب در نظر گرفته شود احتمالا می‌توانیم در مورد دلایل دقیق‌تر شکست کسب‌وکارهای نوپای ایرانی اظهار نظر کنیم.

​​​​​​​  اشباع بازار، 42 درصد

اولین و مهم‌ترین دلیل شکست، عدم نیاز بازار با رقم 42درصد است. در واقع این کسب‌وکارها نیاز بازار را به درستی شناسایی نکرده‌اند تا مساله موجود در بازار را حل کنند و فقط مساله‌ای را حل می‌کنند که برای خودشان جالب است، اما الزاما این مساله مهم بازار نیست. تقریبا نیمی از کسب‌وکارهای مورد بررسی که شکست خورده‌اند یکی از دلایل شکست‌شان بررسی نکردن درست نیاز بازار بوده است.

به‌عنوان مثال کسب‌وکاری را در نظر بگیرید که روی بهبود تجهیزات مطب پزشکان و افزایش جذابیت آن کار می‌کند، در نگاه اول به نظر می‌رسد این کسب‌وکار به‌سرعت می‌تواند قدرتمند شود، اما واقعیت این است که پزشکان بیشتر دنبال بیمار هستند تا این‌که بخواهند مطب زیبایی داشته باشند. در واقع اگر نیاز پزشکان به‌درستی تشخیص داده می‌شد احتمالا این کسب‌وکار بیشتر روی جذب مشتریان (بیماران) برای پزشکان تمرکز می‌کرد، چراکه این موضوع می‌توانست یک مساله مهم از مسائلی را که دغدغه پزشکان است، حل کند. در واقع ممکن است این کسب‌وکار از داده‌ها، فناوری و علوم روز دنیا استفاده کرده باشد و براساس دانش مدیران خود به رفع مشکل و حل یک مساله مهم پرداخته باشد، اما نبود یک مدل کسب‌وکار مناسب و متناسب با نیازهای کاربران موجب شده چنین کسب‌وکاری با شکست مواجه شود.

  اتمام پول، 29 درصد

پول و زمان، دو عنصر مهم و حیاتی برای کسب‌وکارهای نو هستند. اگر کسب‌وکارها ارزشمندی پول و زمان در اختیار خود را درک نکنند، به سرعت آن را از دست خواهند داد و از دست دادن یکی از این دو عنصر حیاتی می‌تواند موجب شکست کسب‌وکارها شود. کسب‌وکارهایی را در نظر بگیرید که ابتدای شکل‌گیری خود با کمک‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران، جمع‌آوری پول‌های خود یا هر روش دیگری مبلغ نه چندان زیادی را جمع‌آوری می‌کنند، حال آن‌که الزاما این پول نمی‌تواند ماندگار باشد و اگر به‌سرعت و در زمان کوتاه نتوانند نظر رضایت سرمایه‌گذاران را جلب کنند و به فروش محصول یا خدمات خود نرسند، احتمالا محکوم به شکست هستند. مدیریت درست منابع مالی و همچنین بررسی دقیق زمان‌های در دسترس می‌تواند به کسب‌وکارهای نوپا کمک کند تا با یک برنامه‌ریزی مناسب، خود را در برابر این دلیل مهم شکست مقاوم کنند.

  تیم نامناسب، 23 درصد

تشکیل تیم مناسب و متناسب با کسب‌وکار به‌عنوان سومین دلیل مهم شکست کسب‌وکارهای نوپا شناخته شده است. با توجه به این‌که در بیشتر موارد کسب‌وکارهای نوپا به دلیل نداشتن سرمایه مالی کافی سعی دارند از افراد تیم نهایت استفاده را کنند و در بسیاری از موارد همین صرفه‌جویی مالی می‌تواند موجب شکست آنها شود. استیو جابز در این باره می‌گوید: «اگر بنیانگذار یا بنیانگذاران یک کسب‌وکار نوپا فکر کنند که خود به تنهایی و بدون صرف هزینه می‌توانند اولین خروجی محصول یا خدمت خود را آماده کنند سخت در اشتباه هستند. 

به نظر می‌رسد استفاده از تیم‌های بیرونی و دورکار و حتی استخدام نفرات مرتبط که بتوانند زودتر محصول یا خدمت را با حداقل موارد مورد نیاز آماده کنند، کمک بیشتری به کسب‌وکارها کند تا بخواهند خودشان نمونه اولیه محصول یا خدمت خود را تهیه کنند.» 

البته راهکارهای مناسبی در این باره وجود دارد، به‌عنوان مثال بسیاری از کسب‌وکارها برای رفع این مشکل و حل مساله مالی سعی دارند با دادن سهمی از سهام شرکت به افراد، آنها را بیشتر درگیر برنامه‌های خود کنند. اگر کسب‌وکارهای نوپا بتوانند آدم‌های بلند پرواز منطقی را که دوست دارند امروز سرمایه‌گذاری کنند تا فردایی روشن‌تر داشته باشند، پیدا کنند احتمالا کمتر به دلیل بیان شده با شکست روبه‌رو خواهند شد.

  شکست به واسطه رقبا، 19 درصد

به محض این‌که یک ایده خوب به یک محصول یا خدمت تبدیل شود، احتمال این‌که رقبایی سرسخت و سختکوش پیدا کند، کم نیست. این مساله‌ای است که بسیاری از کسب‌وکارهای نوپا به آن توجه نمی‌کنند و طبق بررسی‌های انجام شده بین 111 شرکت نوپا، 19 درصد آنها یکی از دلایل شکست‌شان پیروز نشدن در مقابل رقبایشان بوده است. مساله خیلی ساده‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید، فرض کنید شما یک مشکل را بررسی و یک ایده بسیار عالی برای رفع آن را عملیاتی کرده‌اید، فقط کافی است به این فکر کنید که رقیبی برای شما وجود داشته باشد و به‌عنوان مثال برنامه‌ای که در اختیار کاربران قرار می‌دهد کمی ساده‌تر از برنامه شما باشد همین کافی است که کاربران از ابزار او برای رفع مشکل خود استفاده کنند. این خیلی طبیعی است، شما هم باشید احتمالا همین کار را می‌کنید.

  قیمت‌گذاری و هزینه، 18 درصد

فاصله یک درصدی دلیل چهارم و پنجم نشان می‌دهد میزان اهمیت این دو دلیل شکست نزدیک به هم است و توجه کسب‌وکارهای نوپا را می‌طلبد. قیمت برای خیلی از مشتریان یکی از مهم‌ترین عوامل استفاده یا استفاده نکردن از محصولات و خدمات است. اگر قیمت مناسبی را برای محصولات خود در نظر بگیرید احتمالا مشتریان بیشتری خواهید داشت، اما نکته حائز اهمیت اینجاست که قیمت مناسب آیا هزینه‌های کسب‌وکار شما را پوشش می‌دهد یا نه؟ در صورتی که قیمت مناسب داشته باشید، ولی هزینه‌ها پوشش داده نشوند احتمالا نتیجه شکست خواهد بود. از طرف دیگر اگر هزینه‌های خود را بخواهید با قیمت بالا تامین کنید احتمالا حجم مشتریان شما کاهش خواهد یافت پس تناسب بین این دو موضوع برای بقای کسب‌وکارهای نوپا حیاتی است. تخفیف همیشه جذاب است و اگر در قیمت‌گذاری به حاشیه سود مناسب دقت شود و بتوان تخفیفات را روی محصولات و خدمات اعمال کرد احتمال موفقیت بیشتر خواهد بود.


منبع: اقتصاد آنلاین


نظرات()   
   
جمعه 10 آبان 1398  09:29 ب.ظ
نوع مطلب: (آریا خبر ،) توسط: محمد افشار

در این اینفوگرافیک گران‌ترین خودروهای جهان همراه با قیمت های نجومی آنها به تصویر کشیده شده اند.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

19

منبع: مهر


نظرات()   
   

پشتیبانی نسخه اندرویدی واتساپ از قفل اثرانگشتی

از این پس کاربران اندرویدی پیام‌رسان واتساپ نیز می‌توانند از قابلیت قفل اثرانگشتی برای این نرم‌افزار استفاده کنند.

به گزارش انگجت، اوایل سال جاری میلادی واتساپ با فعال کردن پشتیبانی از تاچ آی‌دی (Touch ID) و فیس‌ آی‌دی (Face ID) یک لایه محافظتی دیگر به امنیت آن دسته از کاربران این پیام‌رسان که از گوشی‌های مجهز به سیستم عامل iOS استفاده می‌کنند، اضافه کرد. حال کاربران واتساپ در گوشی‌های اندرویدی خود نیز می‌توانند از طریق اثرانگشت قفل این برنامه را باز کنند.

 اما به خاطر داشته باشید که برای بهره‌مندی از این قابلیت اول از همه باید آن را در بخش تنظیمات فعال کرده و اثر انگشت خود را به حافظه دستگاه سپرده و تایید کنید.

واتساپ به این که آیا قصد اضافه کردن فیس آی‌دی را نیز به نرم افزار اندرویدی خود دارد یا خیر و یا این که چه زمانی را برای این کار در نظر گرفته است، اشاره‌ نکرد.


منبع: ایرنا


نظرات()   
   
جمعه 10 آبان 1398  09:19 ب.ظ
نوع مطلب: (آریا خبر ،) توسط: محمد افشار

نسل پنجم اینترنت در چین آغاز به کار کرد

با آغاز تجاری شدن خدمات اینترنتی نسل پنجم در چین، شهروندان این کشور از این پس می توانند از پرسرعت ترین خطوط شبکه اینترنتی جهان بهره مند شوند.

به گزارش چاینا ارگ،  سه اپراتور اصلی عرضه کننده این خدمات برنامه های خود را برای ارایه نسل پنجم به مردم عملیاتی کرده اند و شهروندان می توانند از این خدمات استفاده کنند.

 این گزارش می افزاید ۸۶ هزار ایستگاه نسل پنجم اینترنت پرسرعت برای تلفن های هوشمند در سراسر کشور ایجاد شده است و این به مشترکان امکان می دهد تا با تلفن های خود به این شبکه پر سرعت و بی نظیر در جهان وصل شوند.

وزارت صنعت و فنآوری اطلاعات چین در بیانیه ای آورده است به دنبال پوشش بیشتر این شبکه هستیم و تا پایان سال جاری میلادی ۱۳۰ ایستگاه وارد مدار می شود و شمار مشترکان بر همین اساس افزایش می یابد.

چاینا تله کام، چاینا یونیکام و چاینا موبایل سه اپراتور اصلی و بزرگ چین هستند که این خدمات را با قیمت های مختلف و بر اساس سرعت درخواستی در اختیار مشترکان قرار می دهند.

آکادمی فناوری اطلاع رسانی و مخابرات چین اعلام کرده است در سه ماه گذشته نزدیک به ۵۰۰ هزار دستگاه تلفن هوشمند ویژه استفاده از خدمات اینترنتی نسل پنجم وارد بازار چین شده است.

اینترنت نسل پنجم یا همان ۵G که امروز زبانزد مردم در اقصی نقاط دنیا است در حال ایجاد تحولی شگرف در سراسر جهان است و چین به عنوان یکی از کشورهای پیشرو اینترنت نسل جدید اقدامات زیادی برای بکارگیری این تکنولوژی بکار گرفته است.

استفاده از این فناوری پیشرفته از عرصه ارتباطات، خودروهای هوشمند و لوازم الکترونیکی گرفته تا بخش های بهداشتی و پزشکی و همچنین آموزش و پرورش،  در واقع باب تازه ای از پیشرفت و انقلابی در عصر نوین ارتباطات ایجاد می کند.

این فناوری به تدریج با گسترش خود دستکم می تواند ۲۲ میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده و جهان را بیشتر مرتبط و نزدیک به ۱۲ هزار میلیارد دلار به اقتصاد دنیا تزریق می کند.

شبکه فنی نسل پنجم تلفن های همراه می تواند با سرعتی بسیار بالا به مشترکان خدمات دهد این ویژگی باعث صرف جویی در زمان می شود همزمان کارکرد ادارات و نهادها را تسریع می کند.

هر وسیله ای در این دنیا با بهره گیری از این فناوری می تواند اینترنتی و دیجیتالی شود این شرایط یک انقلاب فناوری در دنیا ایجاد می کند و مشترکان از مزایای آن بهره مند شده و همزمان می توانند هزینه کمتری نیز برایش پرداخت کنند.


منبع: ایرنا


نظرات()   
   
جمعه 10 آبان 1398  09:13 ب.ظ
نوع مطلب: (آریا خبر ،) توسط: محمد افشار

طبق گزارش‌های ماهانه در سامانه سپاس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، بیش‌ترین شکایات ثبت‌ شده در مهر امسال مربوط به اینترنت بوده است.

 اداره کل حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری)، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی (سامانه ۱۹۵) تا پایان مهر ماه سال جاری را منتشر کرده است.

گزارش‌های ارائه‌ شده بر اساس تعداد تیکت‌های ثبت‌ شده در سامانه سپاس و هفت حوزه کاری است که مشترکان می‌توانند از طریق مرکز تماس یا سایت، به شکایت در سامانه اقدام کنند. حوزه‌های کاری شامل اینترنت، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات، دفاتر پیشخوان و سرویس ارزش افزوده می‌شود.

اما مهم‌ترین نتایج حاصل از تحلیل داده‌های استخراج‌شده حاکی از آن است که بیش‌ترین شکایت مشترکین در مهرماه ۱۳۹۸ در حوزه اینترنت بوده که ۴۴.۹ درصد کل آمار شکایات را به خود اختصاص داده است.

تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده در شهریورماه معادل ۹۷۰۹ مورد است که نسبت به شهریورماه سال جاری ۹.۴ درصد افزایش داشته است. ۵۸.۳ درصد کل شکایات در ماه مذکور از درگاه سامانه سپاس ثبت شده است.

43ROLbMnR7oK

شکایات ثبت‌شده در حوزه اینترنت بیش‌ترین تعداد شکایات و سرویس ارزش افزوده، کم‌ترین شکایات را در طول دو ماه شهریور و مهر ماه سال جاری داشته است.

شکایات مربوط به اینترنت، تلفن همراه، تشعشعات، دفاتر پیشخوان و سرویس ارزش افزوده در ماه مهر نسبت به شهریور ماه افزایش و شکایات مربوط به تلفن ثابت و خدمات پستی در ماه مهر نسبت به ماه‌ شهریور کاهش  داشته است.

پیش از این مجید حقی - معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری- درباره مصداق‌ شکایات ثبت‌شده گفته بود پشتیبانی و ارائه خدمات، کیفیت سرویس، مشکلات مالی و تعرفه، عدم آنتن‌دهی، پیامک متنی، خدمات مالکیت و سیم‌کارت، تشعشعات، ترابردپذیری، خدمات ارزش افزوده تلفن همراه و بسته‌های ترکیبی؛ به ترتیب از مصداق‌های پرتکرار شکایات ثبت‌شده است.

همچنین سیدمحمد امامی - مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- درباره زمان پاسخگویی به شکایات گفته بود بعضی از گزارش‌ها زمان‌بر است و بعضی در فاصله زمانی کوتاهی به نتیجه می‌رسند. برای مثال شکایت‌هایی که درباره تعرفه و ارزش افزوده هستند و بعد مالی به همراه دارند، رسیدگی به آن‌ها به زمان کوتاهی نیاز دارد، اما بعضی از شکایت‌ها زیرساختی می‌خواهند که در پروانه هم به سازمان تنظیم مقررات اجازه داده شده که به اپراتور زمان دهد تا مشکل را حل کند.


منبع: ایسنا


نظرات()   
   
جمعه 10 آبان 1398  09:10 ب.ظ
نوع مطلب: (آریا خبر ،) توسط: محمد افشار

تحلیل‌گران معتقدند، چین که یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان به شمار می‌رود سرگرم فراهم کردن مقدمات برای معرفی اولین ارز دیجیتال ملی در جهان است.

 به رغم وجود ارزهای دیجیتالی مانند «بیت کوین» که در حال حاضر استفاده از آن‌ها در کشور چین ممنوع است، کنگره ملی خلق چین قانون جدیدی را برای رمزنگاری تصویب کرده است. 

این قانون جدید چین برای رمزنگاری از سال آینده به اجرا در می‌آید؛ انتظار می رود که بانک مرکزی چین از این ارز دیجیتالی حمایت کند. این ارز دیجیتالی با سیستم عامل های پرداخت موبایل مانند Alipay و WeChat Pay کار خواهد کرد.

در گذشته چین تلاش کرده است تا معاملات تجارت رمزنگاری را متوقف کند، اما آخرین اقدام حاکی از آن است که پکن سرگرم انجام اقدامات جدی برای تعیین چارچوبی برای معاملات دیجیتالی است و در عین حال درها را برای افزایش تحقیقات و نوآوری در زمینه فناوری «بلاک چین» (blockchain)  باز می‌کند. 

بلاک چین یک سیستم ثبت اطلاعات و گزارش توزیع شده و به صورت غیرمتمرکز است. بیت کوین اولین کاربرد از این فناوری بود و از بلاک چین برای ذخیره اطلاعات دارایی کاربران بهره برد. رمزنگاری در اصل روشی برای محافظت از اطلاعات مانند گذرواژه‌ها از طریق استفاده از کدها است و در واقع ستون فناوری بلاک چین را تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری «شین‌هوا» رسانه دولتی چین، این قانون جدید که قرار است از اول ژانویه ۲۰۲۰ اجرایی شود با هدف «تسهیل توسعه تجارت رمزنگاری و تأمین امنیت فضای مجازی و اطلاعات» طراحی شده است. هدف از طراحی این قانون همچنین حمایت از حقوق مالکیت معنوی در رمزنگاری و پشتیبانی از تحقیقات علمی و فناوری در این زمینه است.


منبع: ایرنا


نظرات()   
   
آخرین پست ها

در خانه بمانید و پول در بیاورید! ..........جمعه 10 آبان 1398

۷ قاتل موفقیت را بشناسید ..........جمعه 10 آبان 1398

با کدام روش، کسب و کارم را تبلیغ کنم؟ ..........جمعه 10 آبان 1398

چگونه در فضای مجازی محتوا تولید کنید؟ ..........جمعه 10 آبان 1398

۵ دلیل مهم شکست شرکت‌های نوپا ..........جمعه 10 آبان 1398

گران قیمت‌ترین خودروهای جهان ..........جمعه 10 آبان 1398

پشتیبانی نسخه اندرویدی واتساپ از قفل اثرانگشتی ..........جمعه 10 آبان 1398

نسل پنجم اینترنت در چین آغاز به کار کرد ..........جمعه 10 آبان 1398

اینترنت ۴۵درصد شکایات را گرفت! ..........جمعه 10 آبان 1398

چین ارز دیجیتال ملی تعیین می‌کند ..........جمعه 10 آبان 1398

دانستنی های بازاریابی و فروش(23)..........جمعه 12 مهر 1398

دانستنی های بازاریابی و فروش(22)..........جمعه 12 مهر 1398

پاورپوینت صنعت گردشگری..........جمعه 12 مهر 1398

پاورپوینت تكنیكهای خلاقیت..........جمعه 12 مهر 1398

پاورپوینت تفكر استراتژیك..........جمعه 12 مهر 1398

رقیب بزرگ اینستاگرام ..........پنجشنبه 11 مهر 1398

افزایش خلاقیت با ۱۳ اقدام ساده ..........پنجشنبه 11 مهر 1398

رمز و راز یک کسب و کار خوشمزه ..........پنجشنبه 11 مهر 1398

درس‌هایی از شکست غول‌های تجاری ..........پنجشنبه 11 مهر 1398

۵ عادت مشترک تمامی کارآفرین‌های موفق ..........پنجشنبه 11 مهر 1398

همه پستها

ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو