تبلیغات
آریا مارکتینگ، مجله آنلاین بازاریابی،فروش،کسب و کار و کارآفرینی - مطالب هفته دوم مرداد 1397
شنبه 13 مرداد 1397  11:47 ب.ظ
نوع مطلب: (فروشگاه ،) توسط: محمد افشار

پاورپوینت (اسلاید) مشتری مداری

پاورپوینت-(اسلاید)-مشتری-مداریدانلود پاورپوینت مشتری مداری، در حجم 49 اسلاید. در بازار گستردة امروز موفقیت یا عدم موفقیت یك بنگاه اقتصادی به رفتار مشتری بستگی دارد. اوست كه با مطالعه و بررسی نیازهای خود و بازارگسترده و كالاهای متنوعی كه دراختیاردارد و باتوجه به امكانات و استعداد خود به ارزش گذاری ...


دانلود فایل



نظرات()   
   
شنبه 13 مرداد 1397  11:44 ب.ظ
نوع مطلب: (فروشگاه ،) توسط: محمد افشار

پاورپوینت تعارض و مذاکره

پاورپوینت-تعارض-و-مذاکرهدانلود پاورپوینت تعارض و مذاکره ، مربوط به درس رفتار سازمانی، در حجم 20 اسلاید، همراه با تصاویر جذاب.  در این فایل فصل تعارض و مذاکره کتاب رفتار سازمانی به طور کامل آماده شده است که مطالب از کتب مختلف جمع آوری شده و مورد تایید قرار گرفته است. تعارض هنگامی ...


دانلود فایل


نظرات()   
   

برخلاف تصور موجود، سطوح استرس با افزایش موفقیت و پایدار شدن شرایط بالا می رود. یکی از دلایل افزایش استرس افزایش قضاوت اطرافیان و انتظارات آنهاست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز، هدف هر مدیرعامل رسیدن به موفقیت اقتصادی است، اما بسیاری از افراد موفقیت را یک روند آسان و پایان استرس نمی دانند. موفقیت هم چالش های خود را به دنبال دارد و این نوع چالش ها نگران کننده تر از چالش های مربوط به مراحل اولیه و راه اندازی شرکت است.

هرچقدر بتوانید با چالش های بحرانی بیشتری مبارزه کنید، ادامه کار برایتان آسان تر خواهد شد. مدیرها معمولاً وقتی مشغول حل مشکلات و هدایت تیم خود در شرایط سخت هستند، تنها بر یک مورد تمرکز می کنند؛ نجات. در این شرایط آن قدر مشغول مشکلات هستند که وقتی برای اضطراب ندارند.

اما زمانی که شرکت شما وارد یک دوره پیروزی و موفقیت می شود ناگهان متوجه می شوید که دارایی های بیشتری برای باختن دارید و باید از آنها محافظت کنید. انتظارات بالا می روند. متوجه می شوید که تمام تصمیم ها بر عهده شما است و دچار یک موج جدید استرس می شوید؛ نگرانی از خرابکاری یا ناامید شدن تیم.

باید یک شوق و احساس عمیق در همه وجود داشته باشد. انسان ها از طریق حل مسئله پیشرفت می کنند. عامل تقویت تیم اصطلاحی به نام مربع P است: رنج ضربدر نزدیکی.

به بیان دیگر هر چقدر رنج افراد و نزدیکی آنها با یکدیگر بیشتر باشد، تیم پیوستگی و اتحاد بیشتری دارد. سخت کوشی برای حل مسائل دشوار افراد را گرد هم آورده و فرهنگ سازمانی را تقویت می کند. بنابراین زمانی که تیم شما با روشن کردن تمام سیلندرها سعی می کند به هدف برسد یا برای تعمیر یک برنامه یا ابزار حیاتی تلاش می کند، وضعیت شما طبیعی تر از زمانی است که تمام کارها با سطح مشخص و تعریف شده ای از موفقیت همراه است.

سطوح استرس با پایدار شدن امور بالاتر می رود

افزایش موفقیت افزایش انتظارات را به دنبال دارد و وقتی انتظارات افزایش پیدا کنند فشار هم افزایش پیدا می کند. به این فکر می کنید که اگر اشتباه کنم چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اگر خرابکاری کنم چطور؟ یا اگر شرکت را طوری رهبری کنم که منطبق با انتظارات همه نباشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟

علاوه بر این نوع فشار طبیعی، موفقیت یک حقیقت ناخوشایند دیگر را در مورد راه اندازی یک شرکت افشا می کند. یک مجموعه گسترده از تصمیم های مهم وجود دارد و شما به عنوان مدیرعامل باید تصمیم هایی را اتخاذ کنید که در تعیین سرنوشت شرکت نقش دارند و باید به تنهایی در این مورد تصمیم گیری کنید. در ابتدای کار یعنی زمانی که شما و اعضای تیم اولیه هر روز برای بقا و پیشرفت خود مبارزه می کنید، خود را در یک مسیر مشخص و تنظیم شده قرار می دهید. در این مرحله نیاز به تصمیم گیری بحرانی کمتر است. اهداف شما ساده هستند برای مثال هر روز با این قبیل تصمیم ها و دستورات سروکار دارید: این پژوهش را کامل کن، این مدل را بساز، یا نظر این سرمایه گذاری را جلب کن.

ولی با ادامه مسیر و رشد و توسعه شرکت، با مسیرهای مختلفی روبه رو می شوید. مسیر صحیح همیشه واضح نیست و البته باید در نظر بگیرید که شما نقطه تمرکز خطاها و تصمیم های بد شرکت خود هستید. در این شرایط احساس ترس می کنید. به عنوان یک مدیرعامل در رابطه با خروجی تصمیم ها مورد قضاوت قرار می گیرید (نه منطقی که هنگام تصمیم گیری بر اساس اطلاعات موجود داشتید).

برای مثال، تصور کنید شرکت دارویی شما قصد همکاری با یک شرکت داروسازی را دارد تا محصولی را وارد بازار کند. از یک سو، شراکت بالقوه می تواند سودمند باشد زیرا از دیدگاه بازار و صنعت به محصول شما اعتبار می بخشد و بدون اینکه تمام کارها بر عهده خودتان باشد زمینه رشد را فراهم می کند. اما درعین حال با ورود به شراکت درصدی از دارایی را هم از دست می دهید، به این معنی که اگر محصول شما موفق شود، بخش زیادی از پول به شریک شما می رسد.

آیا با هدف رسیدن به پول زیاد به تنهایی، شانس خود را امتحان می کنید؟ یا اینکه در مسیر امن قدم می گذارید و شراکت را انتخاب می کنید؟ آیا واقعاً چنین انتخاب هایی دارید یا خود را فریب می دهید؟ چه انتخابی دارید؟ و چگونه می توانید از درستی آن اطمینان حاصل کنید؟ در این شرایط شک و عدم قطعیت به ذهن شما نفوذ می کند.

هرگز نمی توانید انتخاب درست را پیدا کنید

هیچ وقت نمی توانید از درستی تصمیم خود اطمینان حاصل کنید مگر این که خروجی خود را بشناسید. مثال فوق بر اساس تجربه یکی از کارمندان در یک شرکت قدیمی ذکر شد. در این نمونه مدیرعامل شرکت تصمیم می گیرد شانس خود را امتحان کند تا اگر محصول او به محبوبیت رسید و مؤثر واقع شد او به قهرمان تبدیل شود، اما این محصول شکست خورد. حالا از مدیرعامل شرکت به عنوان عامل فاجعه یاد می شود.

درنهایت باید با اطلاعات موجود بتوانید بهترین تصمیم را اتخاذ کنید. این تصمیم به دلیل میزان اطلاعات موجود و قضاوت بر اساس نتیجه، استرس زیادی را به دنبال خواهد داشت. به همین دلیل است که مدیرعامل همیشه در موقعیت استرس زایی قرار دارد و البته باید به تنهایی با اکثر مشکلات مبارزه کند.

می توانید این موارد را کنترل کنید

در پایان هیچ انتخابی ندارید جز این که پیامد های فزاینده و انزوایی را که با این موج همراه است بپذیرید. ولی این پیامدها مشکل ساز نیستند اگرچه استرس هرگز هم از بین نمی رود. هرچقدر تصمیم های بیشتری بگیرید، تجربه و تخصص بیشتری به دست آورید، توانمندی شما هم افزایش خواهد یافت.


منبع: اقتصاد آنلاین


نظرات()   
   

هر انسانی در طول زندگی خود از فرصت های شغلی متنوعی برخوردار خواهد شد که این موضوع ضرورت انتخاب را تشدید می کند. با این حال پیشنهادها کاملا براساس توانایی های شما خواهد بود، به همین دلیل در صورتی که بخواهید از موقعیت های بهتری برخوردار شوید، لازم است مهارت های خود را افزایش دهید و مطابق نیاز زمانه خود را به روز کنید.

  برای مثال ملاک های انتخاب کارمندان در حال حاضر با پنج سال گذشته تفاوت هایی پیدا کرده و این موضوع بیانگر آن است که جهان در حال تغییر است. تحت این شرایط تنها افرادی موفق خواهند بود که خود را با آن به خوبی همگام ساخته باشند.

در همین راستا و در ادامه به معرفی و بررسی 5 مهارت ضروری که در آینده از جمله ملاک های تعیین کننده کارمندان هستند، خواهیم پرداخت.

1- برندسازی

اگرچه این موضوع به عنوان یک مهارت شاید کمی عجیب به نظر برسد، با این حال واقعیت این است که در راستای موفقیت لازم است خود نیز برنامه ای خارج از اهداف شرکت داشته باشید. بسیار مهم است که در زمینه برندسازی برای خود از توانایی کافی برخوردار باشید. از جمله مزیت های این موضوع می توان به کسب شهرت، اعتماد و ساخت زیرسازهای مورد نیاز برای پیشرفت و ترقی، اشاره کرد. در این رابطه جنیفر لیستر، معاون دانشگاه پردیو معتقد است که در راستای برندسازی اینکه چه تصوری از خود دارید، می تواند نخستین گام و راهنمای عمل بسیار خوبی محسوب شود. با این اقدام شما قادر خواهید بود ایده آل های مدنظر را پیاده کنید.

2- استفاده فراگیر از تکنولوژی

در واقع تکنولوژی ها باعث می شود تا انجام بسیاری از کارها با سهولت بیشتری امکان پذیر باشد که نقطه پایانی را نمی توان برای آن متصور شد. به همین دلیل ضروری است تا ارتباط خوبی با فناوری های به روز داشته باشید. این موضوع تنها منحصر به موارد مرتبط با کار خود نبوده و در راستای افزایش محدوده عملکردی خود بهتر است مواردی را که به آنها تمایل نیز دارید، مورد توجه قرار دهید. توجه داشته باشید که در چند سال آینده روبات ها رشد به مراتب بیشتری خواهند داشت و ورود آنها به تمامی عرصه های کسب و کار امری غیر قابل اجتناب خواهد بود. تحت این شرایط در صورتی که شما پیش زمینه های استفاده از آنها را داشته باشید، بدون شک از موقعیت به مراتب بهتری نسبت به سایر کارمندان خود برخوردار خواهید بود.

3- ساخت تیم

این موضوع که تنها بر پایه یک حرفه مهارت بخواهید در آینده موفقیتی را به دست آورید، امری دشوار خواهد بود. درواقع با تنوع و پدید آمدن شرکت های بیشتر، انجام بسیاری از کارها دشوار تر خواهد شد. به همین خاطر پیش بینی می شود که بسیاری از افراد محبور به انجام چندین فعالیت مختلف باشند. تحت این شرایط بسیار مهم است که الزامات این موضوع را برای خود مهیا ساخته باشید. درواقع انجام کارهای مختلف تنها زمانی میسر خواهد بود که شما تیم های قدرتمندی را در اختیار داشته باشید. این موضوع از طریق ایجاد روابط دوستانه با افراد مختلف به خوبی قابل انجام است که در اصطلاح به آن ساخت تیم گفته می شود. فراموش نکنید که فیس بوک نیز تقریبا به همین شکل و در نتیجه اجتماع چند دوست دانشگاهی شکل گرفت.

4- سازگاری با تغییرات

جهانی که در آینده نزدیک تصور می شود دنیایی پر از تغییرات گوناگون خواهد بود. تحت این شرایط در صورتی که مهارت سازگاری با آنها را در خود تقویت نکنید، بدون شک با مشکل مواجه خواهید شد. این موضوع شما را در دستیابی به موقعیت های جدید کمک خواهد کرد. اگرچه در این رابطه برخی معتقدند که این موضوع کاملا ذاتی است، با این حال واقعیت این است که تمامی مهارت ها اکتسابی بوده و با تمرین قابل دستیابی خواهد بود. این مهارت امروزه نیز کاملا کاربردی است. درواقع افراد منعطف همواره از محبوبیت خاصی نزد مدیران بهره مندند که این موضوع باعث می شود تا مسیر رشد آنها آسان تر باشد.

5- مقاومت

بسیاری از افرادی که نمی توانند به موفقیت مدنظر خود دست پیدا کنند، با مشکل کمبود مقاومت مواجه هستند. درواقع شما باید با این واقعیت کنار بیایید که چیزهای خوب زمان بر خواهند بود. با این حال اگر در این رابطه عجله کنید، تمامی تلاش های خود را بی اثر ساخته و مسیر موفقیت را طولانی تر خواهید کرد. این موضوع در رابطه با مورد قبلی نیز صدق می کند. درواقع یکی از الزامات انعطاف پذیری این است که افراد توانایی مقاومت در برابر دشواری ها را داشته باشند.

این موضوع به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید برای سایرین نیز الهام بخش باشید. این موضوع خصوصا زمانی که بخواهید کسب وکاری را برای خود ایجاد کنید، نوعی وجهه و اعتبار برای شمات محسوب خواهد شد. شرکت ها نیز افرادی را که توانایی حفظ راندمان خود در سخت ترین شرایط را دارند، مورد توجه ویژه قرار خواهند داد. بدون شک آینده کسب وکار به علت مواردی نظیر افزایش تعداد شرکت ها، نیازمند افرادی خواهد بود که بتوانند مقاومت خوبی را از خود نشان دهند.


منبع: فرصت امروز


نظرات()   
   

کشورها شاید از بیابان ها و کویرها به عنوان معضل یاد کرده و تلاش کنند که دامنه آنها گسترش نیابد، اما در مقابل ظرفیت های فراوانی در آن وجود دارد که می توان به جذب گردشگر و درآمدزایی از این طریق اشاره کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، کشور ایران با مساحتی حدود 164 میلیون هکتار ضمن برخورداری از تنوع اقلیمی و جغرافیایی بر روی کمربند خشک جهان واقع شده است.

بیابان مفاهیم وسیعی را شامل می شود که در اغلب زبان های اروپایی واژه Desert برای بیابان بکار می رود.

از نظر پیکر شناسی زمین، به دلیل ضعف پوشش گیاهی، خاک های فقیر کم عمق این نواحی در معرض عوامل تخریب قرار می گیرند و از بین می روند و این در حالی است که بیابان به سرزمینی گفته می شود که در مناطق خشک، نیمه خشک و خشک نیمه مرطوب واقع شده و فاقد پوشش گیاهی پایا بوده است.

واژه ای که در سال های اخیر به ویژه پس از شدت گرفتن تغییر اقلیم شنیده می شود، بیابانزایی است که به تخریب سرزمینی در مناطق خشک، نیمه خشک و خشک نیمه مرطوب که در اثر عوامل مختلف از جمله تغییرات آب و هوایی و فعالیت های انسانی حادث می شود، گفته می شود.

بیابان ها درسراسر ایران پراکنده شده اند بطوریکه حدود 3/2 وسعت ایران را بیابان ها تشکیل می دهند.

این مناطق به علت دارا بودن شرایط ویژه ژئومورفولوژیکی آب و هوای خاص و مناظر طبیعی و کم نظیر که گویای عناصر و اجزای کویرو جزو مناطق اکوتوریسمی مهم کشور است.

شناخت نواحی با ارزش زیست محیطی و مناظر جذاب طبیعی دراین مناطق به لحاظ نقش و کاربردی که این مناطق برای انسان ها دارند از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند که از جمله این جاذبه های طبیعی را می توان در بیابان های اشتهارد دید.

تپه های رنگین کمان اشتهارد جلوه ای زیبا را خلق کرده که ظرفیتی منحصر به فرد در استان برای جذب گردشگر دارد ولی تخریب گنبدهای نمکی اطراف این تپه ها به دست انسان ها، که زمانی چهره ی زیبایی به این کویر می داد، آن را کاهش داده است.

نزدیکی این کویر به تهران ظرفیت بالقوه ای را برای تبدیل شدن منطقه به هدف گردشگری بیابان ایجاد کرده است. پوشش گیاهی منطقه در حاشیه ارتفاعات درمنه دشتی و در هسته کویر فاقد پوشش گیاهی است. در جنوب کویر روخانه شور (ابهر رود) یا به گفته بومیان شورکات از غرب به شرق جریان دارد که حاشیه این رود به شدت باتلاقی است و در صورت تردد با خودرو باید مورد توجه قرار گیرد.

ولی تغییر اقلیم سال های اخیر به گسترش این بیابان ها بدون زیبایی انجامیده است که منابع طبیعی و آبخیزداری هر ساله برای جلوگیری از این روند و یا مقابله با آن برنامه هایی را در دست اقدام دارد.

از مجموعه اقداماتی که در چارچوب طرح های جامع توسعه در مناطق خشک ، نیمه خشک تا خشک نیمه مرطوب صورت می گیرد، مبتنی بر اصول توسعه پایدار می باشد .

کنوانسیون مقابله با بیابانزائی ملل متحد سازمان ملل متحد برای مبارزه با بیابانزائی در کشورهای مبتلا، بویژه در آفریقا که بطور جدی با خشکسالی، بیابانزائی و کاهش اثرات خشکسالی را در ژوئن 1994 مصوب کرد و کشور جمهوری اسلامی ایران سومین کشور امضاء کننده آن است . جلوگیری و یا کاهش تخریب سرزمین، احیاء زمین های کم تخریب شده، احیاء زمین های در حال بیابانی شدن استان البرز از جمله اهداف مقابله با بیابانزایی است .

رئیس اداره امور بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: براساس آخرین اطلاعات و آمار تهیه شده و به وسیله دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها و براساس تصاویر ماهواره ای مساحت کل بیابان های قابل احیاء استان البرز 45 هزار و 198 هکتار است که از این مقدار24 هزار و 698 هکتار در محدوده سیاسی شهرستان اشتهارد و 20 هزار و 500 هکتار در محدوده سیاسی شهرستان نظرآباد است.

علی طاهری افزود: طرح های بیابان زدائی که تاکنون برای عرصه های بیابانی این استان تهیه شده و در دست اجرا بوده در مجموع به مساحت 54 هزار و 177 هکتار است.

وی اظهار داشت: موقعیت و مساحت مناطق بیابانی استان البرز مناطق بیابانی استان در دو شهرستان نظرآباد و اشتهارد قرار داشته که بسیاری از این اراضی توسط این اداره کل در طی این سالیان نهال کاری شده است.

وی از جمله مهم ترین اقدامات انجام شده در مناطق بیابانی استان تا پایان سال گذشته را تهیه طرح های مطالعاتی و اجرایی بیابانزدایی به مساحت 54 هزار و 177هکتار، کاشت نهال در اراضی بیابانی به مساحت 10 هزار هکتار، آبیاری و مراقبت عرصه های کاشت شده به مساحت 10 هزار هکتار، قرق و حفاظت از عرصه های نهال کاری شده و عرصه های بیابانی برشمرد.

طاهری به اقدامات در سال 96- 97 به منظورمقابله با بیابان زائی که انجام و یا در حال اجرا می باشد را کاشت نهال در اراضی بیابانی به مساحت 2650هکتار، آبیاری و مراقبت عرصه های کاشت شده به مساحت925 هکتار، حفاظت و قرق مناطق نهال کاری شده و جنگل های بیابان در 7000 هکتار از عرصه های بیابانی عنوان کرد.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان البرز نیز گفت: به منظور مقابله با پدیده گرد و غبار از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری در سال 96، بودجـه ای بـالغ بـر 150 میلیـارد ریال مصوب شده است که بیش از 40درصد آن تا کنون تخصیص داده شده است.

حامد فرضی به نتایج حاصل اقدامات انجام شده در اراضی بیابانی اشاره کرد و افزود: جلوگیری از فرسایش خاک (آبی و بادی)، افزایش تولید علوفه در اراضی بیابانی و مراتع تخریب شده قشلاقی، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، تلطیف هوا در اراضی بیابانی، افزایش سطح آب های زیرزمینی و ترسیب کربن و تاثیر مثبت بر کنترل گرمایش جهانی از جمله این اقدامات است.

وی، تقویت دامداری در منطقه، جلوگیری از هدررفتن آب های سطحی در اثر افزایش پوشش گیاهی، کاهش گرد و غبار و اثرات زیست محیطی پروژه بین المللی ترسیب کربن را از دیگر این اقدامات برشمرد.

فرضی به پروژه تعمیم ترسیب کربن اشاره کرد و اظهار داشت: این پروژه به منظور کاهش اثرات گرمایشی زمین و ارائه مدلی برای اکوسیستم های خشک از طریق رهیافت های مشارکتی در مدیریت بهینه منابع طبیعی اجرا شده است .

وی ادامه داد: این پروژه در استان البرز در شهرستان اشتهارد به اجرا درآمده است زیرا این شهرستان به عنوان یکی از مناطق بیابانی وکانون های ریزگرد استان جهت اجرای پروژه ترسیب کربن انتخاب شد .

وی گفت: سطح اجرای این پروژه 37 هزار و 827 هکتار است که روستاهای پایلوت شامل فردآباد، مختارآباد، جعفرآباد و پلنگ آباد است .

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز تعداد روستاهای محدوده این طرح را شامل 14 پارچه آبادی دانست و افزود: جمعیت روستاهای پایلوت 3683 نفر است که حدود 18 درصد آن تا کنون جذب این پروژه شدند .

وی به اقدامات انجام شده در اجرای این پروژه اشاره و تصریح کرد: تعامل با نهادها و ارکان های دولتی، برگزاری کارگاه های آموزشی مشاغل، شرکت در نمایشگاه ها، فعالیت های احیایی از جمله نهالکاری و پرداخت وام های اشتغالزا به اعضای گروه های توسعه روستایی از محل سرمایه های صندوق های خرد اعتباری از جمله این اقدامات است.

فرضی، ثبت شرکت تعاونی احیاگران دشت اشتهارد با 79 خانوار عضو، تجهیز خانه گردشگر به منظور پذیرائی محلی از گردشگران، تهیه و تدوین طرح احداث نیروگاه خورشیدی در 4 روستای هدف طرح را از دیگر اقدامات در اجرای پروژه ترسیب کربن برشمرد.

وی به اطلاعات جمعیتی صندوق های خرد اعتباری اشاره کرد و گفت: تا این مرحله از پروژه 16 گروه توسعه روستایی، 4 صندوق خرد اعتباری با تعداد اعضای 69 نفرزن و 62 نفر مرد عضو تشکیل شده است .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز اضافه کرد: این صندوق ها بیش از 80 وام اشتغال زا به روستائیان پرداخت کرده اند که باعث رونق اقتصادی و ایجاد شغل در منطقه شده است

وی به نوع و تعداد مشاغل ایجاد شده اشاره کرد و افزود: تا کنون 77 شغل پسته کاری، قالی بافی، خیاطی، پرواربندی، سوپرمارکت، دامداری، تابلوفرش، پرورش طیورو تهیه محصولات لبنی ایجاد شده است.

فرضی با اشاره به اقدامات باقی مانده، اظهار داشت: دریافت وام جهت احداث نیروگاه خورشیدی 100 کیلوواتی برای 4 روستا، توسعه کاروانسراها و جذابیت های گردشگری منطقه به منظور گسترش فعالیت گردشگری و معرفی شرکت تعاونی به ادارات- سازمان ها و شهرک های صنعتی منطقه جهت واگذاری پروژه های پیمانکاری از جمله این اقدامات است.


منبع: اقتصاد آنلاین


نظرات()   
   
شنبه 13 مرداد 1397  11:05 ب.ظ
نوع مطلب: (آریا خبر ،) توسط: محمد افشار

مجله فوربس فهرست ۲۰۰۰ شرکت بزرگ جهان را منتشر کرد که ۱۰ شرکت اول منحصرا در اختیار آمریکا و چین است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شانزدهمین گزارش سالانه فوربس ۲۰۰۰ بنگاه بزرگ جهان از بیش از ۶۰ کشور را در این فهرست آورده است. این شرکت ها در مجموع ۳۹.۱ تریلیون دلار فروش و ۳.۲ تریلون دلار سودآوری دارند. ارزش دارایی این شرکت‌ها معادل ۵۶.۸ تریلیون دلار است.

 برای نخستین بار از سال ۲۰۱۵، تمامی ۱۰ شرکت بزرگ جهان را شرکت های چینی و آمریکایی تشکیل می‌دهند. آمریکا ۵۶۰ و چین ۲۹۱ نماینده در جمع ۲۰۰۰ شرکت بزرگ جهان دارند.

به گفته فوربس، ۱۰ بنگاه اول این فهرست عبارت اند از:

- بانک آی سی بی سی چین: سرمایه بازار این بانک در حال حاضر ۳۱۱.۰۱ میلیارد دلار است و هیو یی مدیرعامل آن است.

- بانک ساخت و ساز چین: ارزش بازار این بانک ۲۶۱.۱۷ میلیارد دلار است و مدیرعامل آن جیو تیان است. -

- بانک جی پی مورگان: ارزش بازار این بانک ۳۸۷.۶۷ میلیارد دلار است و مدیرعامل آن جیمی دیمن است.

- موسسه برکشایر: ارزش بازار این موسسه سرمایه گذاری ۴۹۱.۸۹ میلیارد دلار است و مدیرعامل آن وارن بافت است.

- بانک کشاورزی چین: ارزش بازار این بانک ۱۸۴.۱۳ میلیارد دلار است و مدیرعامل آن مو ژو است.

- بانک آمریکا: ارزش بازار این بانک ۳۱۳.۵۱ میلیارد دلار است و مدیرعامل آن برایان موینهان است.

- بانک ولز فارگو: ارزش بازار این بانک ۲۶۵.۳۳ میلیارد دلار است و مدیرعامل آن تیموتی اسلوان است.

-اپل: ارزش بازار این تولید کننده تلفن همراه و رایانه ۹۲۶.۹۵ میلیارد دلار است و مدیرعامل آن تیم کوک است.

- بانک چین: ارزش بازار این بانک ۱۵۸.۶۳ میلیارد دلار است و مدیرعامل آن سی چن است.

- پینگ اینگ گروپ: ارزش بازار این موسسه بیمه ای ۱۸۱.۴۱ میلیارد دلار است و مدیرعامل آن مینگ ما است.


منبع: اقتصاد آنلاین


  • آخرین ویرایش:شنبه 13 مرداد 1397
  • برچسب ها:فوربس ،چین ،
نظرات()   
   
شنبه 13 مرداد 1397  10:57 ب.ظ
نوع مطلب: (فناوری اطلاعات ،) توسط: محمد افشار

اگر به شما بگوییم که در سراسر جهان یک انقلاب بزرگ در حال رخ دادن است شاید باورش برایتان سخت باشد اما باید گفت که واقعیت دارد و البته این انقلاب، برگرفته از هچ سیاستی نیست و هیچ یک از رهبران سیاسی جهان نیز در آن حضور ندارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، درواقع این فعالان عرصه فناوری هستند که یک انقلاب دیجیتال به پا کرده‌اند. در این گزارش تلاش شده تا چند تکنولوژی که در سال 2018 جهان را متحول کرده است معرفی کنیم.

سرعت باورنکردنی تغییرات دنیای فناوری

از نگاه فیلسوف‌ها تغییر تنها چیزی است که دائم در زندگی وجود دارد ولی باید گفت که این موضوع در مورد فناوری شتابی دو برابر گرفته و این صنعت، تغییراتی شگرف داشته و سال 2018 را نیز شاید تاکنون بتوان اوج آن دانست. تا سال 2006 مردم جهان روزانه 100 میلیون بار در گوگل به جست‌وجو می‌پرداختند و در آن زمان این عدد، بسیار بزرگ و فراتر از انتظارها به شمار می‌رفت اما اکنون با گذشت 12 سال از آن زمان یعنی در سال 2018، کاربران جهان روزانه 4.5میلیارد بار در گوگل جست‌وجو می‌کنند که نشان از افزایش و رشد 45برابری این شاخص دارد و همین کافی است تا به یک انقلاب تکنولوژیک ایمان بیاوریم؛ انقلاب دیجیتالی که هر روز بخش‌های مختلفی از خود را نمایان می‌کند و در زندگی روزانه و معمولی ما ریشه می‌دواند.

 سرعت توسعه فناوری‌های نوین نیز جالب و غیرقابل تصور است .در این باره باید گفت که 38سال طول کشید تا تعداد مخاطبان رادیو به 50میلیون نفر برسد و تلویزیون در 13 سال موفق به کسب این تعداد مخاطب شد. این درحالی است که تعداد کاربران آیفون تنها در طول 3 و نیم سال به 50میلیون نفر رسید. فیس‌بوک یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان نیز در مدت 2 سال موفق به جذب 50میلیون کاربر شد و جالب‌تر از آن، اپلیکیشنی است که می‌توان آن را رکوردشکن دانست.گیم «پوکمون گو»Pokémon Go در تابستان دو سال پیش، تنها در مدت 19 روز موفق شد تعداد کاربرانش را به 50میلیون نفر برساند.

البته وقتی نوبت به دنیای تجارت می‌رسد انقلاب واقعی ربطی به میزان جست و جوی مردم در گوگل یا حضورشان در شبکه‌های اجتماعی ندارد. اینجا دیگر داده ها(دیتا)است که خبر از انقلابی بزرگ در این حوزه می‌دهد. اکنون روزانه حدود2.5 کوئینتیلیون بایت (عدد 25 با هفده صفر مقابل آن) اطلاعات در جهان تولید می‌شود که این رقم را می‌توان معادل 10 میلیون دیسک بلو-رِی دانست. جالب اینجاست که 90درصد همه اطلاعات و دیتای فعلی موجود در جهان در دو سال گذشته تولید شده است که خود نشان از انقلاب بزرگ تکنولوژی در این زمینه دارد. درواقع اکنون دیگر این اطلاعات و داده‌ها هستند که به جامعه کمک می‌کنند بازار تجاری خود را راه بیندازند.با توجه به اهمیت انقلاب دیجیتالی مفسران وب سایت خبری زد دی نت و نشریه تک ریپابلیک از سراسر جهان هر ماه حداقل 10میلیون نفر از مدیران کسب و کارها و نویسندگان حوزه تکنولوژی جهان را مورد نظرسنجی قرار می‌دهند. آخرین گزارش حاصل از این نظرسنجی نشان می‌دهد در سال 2018 هوش مصنوعی، امنیت سایبری، اینترنت اشیا و اقتصاد دیجیتال چهار گزینه اصلی هستند که جهان را تغییر داده‌اند.

  هوش مصنوعی

بسیاری از مردم وقتی صحبت از هوش مصنوعی به میان می‌آید هنوز «ماتریکس» و «ترمیناتور» و ترس از روبات‌هایی که می‌توانند یک روز همچون فیلم‌های تخیلی بشر را از بین ببرند به ذهن آنها می‌آید. البته بزرگان عرصه فناوری ازجمله ایلان ماسک و بیل گیتس نیز درباره رشد افسارگسیخته هوش مصنوعی هشدار داده‌اند ولی واقعیت این است که هوش مصنوعی در جهان یکی از ارکان توسعه دیجیتال محسوب می‌شود که در سال 2018 دنیا را تکان داده است. این فناوری زمینه ساز تولید علم و ثروت است و در حوزه‌های مختلف ازجمله کشاورزی، پزشکی، آموزش، تسلیحات جنگی و... نقشی عمده ایفا می‌کند.

این فناوری تا آنجا مورد توجه قرار گرفته که انتظار می‌رود تا سال 2020، ارزش بازار هوش مصنوعی به 47میلیارد دلار برسد. البته یادمان باشد که بیگ دیتا(ابرداده) خوراک اصلی هوش مصنوعی را تأمین می‌کند و بیگ‌دیتا نیز برای پردازش این حجم عظیم به هوش مصنوعی نیاز دارد. این گزارش نشان می‌دهد در پکن و پاریس به‌عنوان برترین اکوسیستم‌های استارتاپ خارج از «سیلیکون ولی»، نیمی ازاستارتاپ‌ها در زمینه هوش مصنوعی فعالیت دارند. در کالیفرنیای شمالی نیز بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه هوش مصنوعی انجام می‌شود تا غیرقابل حل‌ترین مشکلات بشر در آینده‌ای نزدیک با کمک این فناوری حل شود.

با توجه به اهمیت موضوع، ایران نیز تلاش کرده تا از قافله عقب نماند و چندی پیش محمدتقی جغتایی، مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، رتبه ایران در حوزه هوش مصنوعی را در جهان 13 اعلام کرد. از نگاه وی، تلاش‌ها در حال حاضر در مسیر تولید علم و ثروت است و لازمه موفقیت در تحقق این هدف در داخل کشور، همکاری مؤثر و تشریک مساعی در حوزه‌های مختلف علمی و تحقیقاتی و پژوهشی است.

امنیت سایبری

این روزها موضوع امنیت سایبری یک عنصر حیاتی برای بقای شرکت‌های مختلف محسوب می‌شود چرا که وجود یک آسیب‌پذیری کوچک در بخشی از یک نرم افزار، می‌تواند یک شرکت تجاری را به ورطه نابودی بکشاند. در همین راستا کارآفرینان، صاحبان شرکت‌های تجاری، فروشندگان و... این موضوع را کاملاً جدی گرفته‌اند تا امنیت سایبری خود را بالا ببرند.  در حالی که فعالان عرصه فناوری پیش از این، بیشتر بر نوآوری‌ها تمرکز داشتند و کمتر به امنیت سایبری توجه می‌کردند ولی حالا برای جبران عقب ماندگی‌ها تلاشی چندبرابر دارند تا هرچه زودتر شرکت‌های خود را در برابر بدافزارها ایمن کنند و در این زمینه سال 2018 را می‌توان یک نقطه عطف دانست چرا که با وجود گزارش‌های مختلف در زمینه سرقت اطلاعات شخصی یا شرکت‌ها، بانک‌ها و... در سال‌جاری تعداد فراوانی از این حمله‌ها، حریف توان فعالان عرصه سایبری نشدند.

 طبق گزارش اتحادیه جهانی مخابرات(ITU) در سال 2017سنگاپور در زمینه امنیت سایبری جایگاه نخست را به خود اختصاص داده و پس از آن امریکا و مالزی قرار دارند. عمان، استونی، جزیره موریس، استرالیا، گرجستان، فرانسه و کانادا در جایگاه‌های بعدی در این شاخص جای گرفته‌اند.

امنیت سایبری در ایران نیز مورد توجه قرار دارد و در همین راستا چندی پیش مهدی فقیهی دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی گفت: براساس شاخص GCI منتشر شده از سوی اتحادیه بین‌المللی مخابرات،  وضعیت امنیت سایبری ایران در سطح متوسطی قرار دارد. براساس این شاخص، ایران در بین کشورهای جهان، نه در دسته کشورهای پیشتاز و نه در دسته کشورهای ضعیف قرار دارد، بلکه توانسته در دسته‌‌بندی متوسط در سطح جهانی قرار گیرد.

اینترنت اشیا

در گذشته انقلاب تکنولوژی به گوشی هوشمند، رایانه و دوربین‌های دیجیتال اطلاق می‌شد ولی حالا خانه‌های هوشمند، خودروها، وسایل موجود در خانه و... هریک با اینترنت مرتبط هستند. اینترنت اشیا قابلیت‌های جدیدی به ارمغان آورده است و با کمک آن می‌توان بر اشیا کنترل و مدیریت بیشتری داشت. امروزه بیش از 15میلیارد شیء متصل به اینترنت در جهان وجود دارد و انتظار می‌رود این رقم تا سال 2020 به 30میلیارد و تا سال 2025 به 75میلیارد عدد برسد. میزان سرمایه‌گذاری در این فناوری هم انتظار می‌رود تا سال 2020 به 1.3 تریلیون دلار(5برابر هوش‌مصنوعی و بیگ دیتا) برسد. ایران نیز هرچند راه درازی در پیش دارد ولی از این قاعده مستثنی نیست و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با امضای تفاهمنامه‌هایی با وزارت نیرو و همچنین کشاورزی تلاش داشته تا با کمک این فناوری و شبکه‌های هوشمند در مصرف انرژی صرفه‌جویی کند.در این زمینه دانشگاه علم و صنعت پیشتاز است و تاکنون برخی از ساختمان‌های مدرن شهرهای بزرگ به این فناوری مجهز شده‌اند.

اقتصاد دیجیتال

امروزه اینترنت، 6درصد تولید ناخالص داخلی امریکا را تشکیل می‌دهد و 3میلیون شغل مرتبط با آن و 231هزار کمپانی تجاری بر این بستر فعالیت دارند و اقتصاد دیجیتال و زیرمجموعه‌های آن ازجمله تجارت الکترونیک به گواه سازمان ملل تأثیری مستقیم در توسعه یافتگی جوامع دارد. 75درصد شرکت‌های بزرگ دیجیتال جهان در 3 کشور امریکا، بریتانیا و آلمان حضور دارند و به اقتصاد دیجیتال این کشورها و در نتیجه میزان درآمدزایی آنها کمک‌های شایان توجهی شده است. به طور کلی می‌توان گفت که اقتصاد دیجیتال به‌صورت کاملاً محسوس حتی روی تولید داخلی کشورهای جهان نیز تأثیر گذاشته است به‌طوری که در کشورهایی نظیر سنگاپور و کره جنوبی، اقتصاد دیجیتال پیشرفتی جهشی داشته است. در ایران نیز به این موضوع توجه شده و وزیر ارتباطات بتازگی در این زمینه یادآور شده که حل مشکلاتی مانند بحران آب در گرو انقلاب چهام صنعتی و اقتصاد دیجیتال است و باید به آن توجه داشت. تلاش‌های وی برای توسعه تجارت الکترونیک یکی از نشانه‌هایی است که ایران می‌خواهد به طور جدی در مسیر اقتصاد دیجیتال گام بردارد.


منبع: اقتصاد آنلاین


نظرات()   
   
شنبه 13 مرداد 1397  10:54 ب.ظ
نوع مطلب: (آریا خبر ،) توسط: محمد افشار

در تصاویر زیر یک دستگاه خودروی ون را می‌بینید که به یک خانه کوچک و کارگاه کار تبدیل شده و مجهز به امکانات پیشرفته است. مالک خودرو با تجهیز خودرویش به امکانات مختلف قصد داشته به مناطق مختلف جهان سفر کند.



منبع: اقتصاد آنلاین


  • آخرین ویرایش:شنبه 13 مرداد 1397
  • برچسب ها:خودرو ،سفر ،
نظرات()   
   

شرکت چینی هواوی سازنده انواع گوشی های هوشمند در جهان توانست با کنار زدن اپل به دومین فروشنده برتر تلفن همراه مبدل شود. در این میان سامسونگ هنوز رتبه اول را در اختیار دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، اگر چه اپل در ماه های اخیر شرایط مالی خوبی داشته است، اما این شرکت جایگاه خود را به عنوان دومین تولیدکننده برتر گوشی در دنیا از دست داده است.

بررسی های موسسه های تحقیقاتی آی دی سی Counterpoint Research، IHS Markit  و Canalysنشان می دهد در سه ماهه منتهی به ۳۰ ژوئن هواوی بیش از اپل گوشی فروخته است.

بر طبق داده های آی دی سی، هواوی حدود ۵۴.۲ میلیون گوشی را در سه ماهه منتهی به ۳۰ ژوئن روانه بازار کرده که نشانگر رشد ۴۰.۹ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.

در همین حال، اپل حدود ۴۱.۳ میلیون واحد گوشی را طی این مدت به بازار فرستاده که به معنای رشد صرفا ۰.۷ درصدی است. برآوردهای اولیه حاکی از آن بود که اپل ۴۱.۹ میلیون واحد گوشی را در مدت یادشده به فروش برساند.

در نتیجه هواوی ۱۵.۸ درصد و اپل ۱۲.۱ درصد از بازار را به خود اختصاص داده اند.

علت موفقیت هواوی عرضه گوشی های قدرتمند و جذاب پرچمدار به بازار است که از جمله آنها می توان به P۲۰ Pro با سه دوربین اشاره کرد. فروش گوشی های هواوی به خصوص در قاره های آسیا و اروپا رشد چشمگیری داشته است. از جمله پرطرفدارترین گوشی های تولیدی هواوی می توان به محصولات سری هانر اشاره کرد که طی مدت بررسی حدود ۴ میلیون واحد از آنها در خارج از چین به فروش رفته است.

در این میان سامسونگ با عرضه ۷۱.۵ میلیون واحد گوشی توانسته ۲۰.۹ درصد از بازار را به خود اختصاص دهد. البته سهم این شرکت از بازار یادشده حدود ۱۰.۴ درصد کاهش نشان می دهد.


منبع: اقتصاد آنلاین


نظرات()   
   

اگرچه وای‌فای از امکانات ارائه‌شده در بسیاری از مکان‌های عمومی است، اما هنگام استفاده از این ویژگی باید نکات امنیتی را رعایت کنید تا مانع از حملات احتمالی به سیستم خود شوید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، این روزها بسیاری از مکان‌های عمومی همچون رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز خرید دارای اینترنت وای‌فای عمومی هستند و شما به سادگی و گاهی بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور، به اینترنت مراکز عمومی متصل می‌شوید. اما نباید از خطرات احتمالی از استفاده از اینترنت وای فای عمومی هم غافل باشید، ممکن است هنگام استفاده از این نوع اینترنت، هکرها به سیستم شما نفوذ کنند و اطلاعات شخصی شما را به سرقت ببرند.

در این گزارش به موارد مهمی اشاره شده که با رعایت آن‌ها می‌توانید امنیت خود را هنگام استفاده از وای‌فای عمومی بالا ببرید؛ هرگاه به شبکه‌های وای فای عمومی و رایگان متصل شدید، فولدرهایی که به اشتراک گذاشتید را از حالت Share خارج کنید، زیرا به محض اینکه وارد شبکه‌ای می‌شوید، به صورت خودکار فولدرهای Share شده شما و همچنین تمام اطلاعات آن فولدرها به اشتراک با افرادی که در آن شبکه هستند، گذاشته می‌شوند.

برای غیر فعال کردن گزینه sharing با سیستم عامل ویندوز، کافی است به کنترل پنل، بخش Network and Sharing Center بروید و سپس از منوی سمت راست این بخش، گزینه change advance sharing setting را انتخاب کنید. در صفحه باز شدن در بخش Public تمام آیتم‌های این بخش را Turn off کنید. اگر از Macbook استفاده می‌کنید، به قسمت System Performance و سپس بخش Sharing بروید و تمام گزینه‌ها را بررسی کنید که تیک نخورده باشند.

همچنین هنگامی که به وای‌فای عمومی متصل می‌شوید، بهتر است از وی‌پی‌ان استفاده کنید، زیرا ترافیک مصرفی شما از یک مسیر امن هدایت می‌شود. از طرفی تا حد ممکن از اتصال به شبکه‌های ناشناس خودداری کنید. زیرا بسیاری از هکرها اقدام به ایجاد شبکه‌های وای‌فای عمومی جعلی می‌کنند و اگر شما حواستان نباشد که به چه شبکه‌ای متصل شدید و به شبکه‌های جعلی متصل شده باشید، امنیت سیستم شما به خطر خواهد افتاد. پس دقت کنید که به شبکه‌های وای فای عمومی ناشناس متصل نشوید.

بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، زمانی که قصد اتصال به اینترنت را ندارید، وای‌فای خود را خاموش کنید. زیرا وقتی وای‌فای دستگاه شما همیشه روشن است، بدون اینکه خودتان متوجه باشید، به شبکه‌های وای‌فای عمومی بدون پسورد متصل می‌شوید که این موضوع می‌تواند امنیت شما را  به خطر بیندازد.  همچنین در مواقعی که قصد اتصال به شبکه‌های وای‌فای عمومی دارید، از فعال بودن فایروال خود مطمئن باشید.

یکی از موارد امنیتی مهم، استفاده از آنتی‌ویروس است، همیشه آنتی‌ویروس مناسبی را برروی سیستم عامل خود نصب کنید و نسبت به به‌روزرسانی آن اطمینان حاصل کنید. در مواقعی هم که قصد اتصال به شبکه وای‌فای عمومی دارید، مطمئن شوید که آنتی‌ویروس سیستم شمال فعال است. هر چند حتی یک آنتی‌ویروس به‌روز شده نیز ممکن است نتواند تمام فعالیت‌های غیرمجاز را شناسایی کند، اما باز هم استفاده از آن راهی بسیار خوب برای محافظت در برابر حملات است.

زمانی که از شبکه وای‌فای عمومی استفاده می‌کنید، مطمئن باشید برای ورود به سایت‌های موردنظرتان از HTTPS استفاده می‌کنید. زیرا استفاده از پروتکل https باعث می‌شود امکان دسترسی شخص سوم به اطلاعات شما مسدود شود و شما با خیال راحت به انتقال اطلاعات خود بپردازید. از طرفی تنها هنگامی که کار بسیار ضروری دارید، به شبکه‌های وای فای عمومی متصل شوید و در هنگام استفاده از شبکه‌های وای فای عمومی از انتقال داده‌های مهم خودداری کنید.


منبع: اقتصاد آنلاین


نظرات()   
   
شنبه 13 مرداد 1397  10:41 ب.ظ
نوع مطلب: (آریا خبر ،) توسط: محمد افشار

به نظر می رسد بزرگترین پلتفرم ویدیویی جهان - یوتیوب - نیز درصدد افزودن قابلیت استوری است.

به گزارش وب سایت gsmarena، از آنجایی که قابلیت استوری در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و اسنپ چت با استقبال بی نظیری از سوی کاربران مواجه شده است، حالا به نظر می رسد بسیاری از پلتفرم های شبکه های اجتماعی در جهان به فکر افزودن این ویژگی محبوب و پرطرفدار افتاده اند تا بدین وسیله بتوانند طرفداران بیشتری را به سمت و سوی خود کشانده و جذب کنند. 

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سال گذشته بود که اخباری مبنی بر افزودن آزمایشی استوری به پلتفرم یوتیوب شنیده و منتشر شد که گفته می شد تنها تعداد محدودی از کاربران و داوطلبان به این ویژگی جذاب دسترسی داشتند تا در صورت رضایت، این شبکه اجتماعی قابلیت مذکور را به صورت همگانی به پلتفرم خود بیفزاید و در دسترس عموم کاربران در سراسر جهان قرار دهد.  این قابلیت البته علی رغم شباهت بسیار زیاد به استوری های اینستاگرام و اسنپ چت، نام دیگری داشت و آن « ریل » (Reel) بود؛

اما حالا به نظر می رسد که یوتیوب قصد دارد همان نام استوری را برگزیند تا کاربران تازه وارد دچار سردرگمی در استفاده آن نشوند.  همچنین بر اساس تصاویری که کاربران در فضای مجازی منتشر کرده اند، می توان دریافت که این قابلیت شباهت بسیار زیادی به استوری های اینستاگرامی دارد و به هنگامی که یک کاربر استوری می گذارد، دور و اطراف تصویر و نام حساب کاربری اش یک دایره قرمزرنگ و فعال ظاهر می شود که به دیگر کاربران اجازه می دهد از استوری دوستانشان باخبر شده و آن را مشاهده کنند.  البته یکی از تفاوت های عمده ای که استوری های یوتیوب در حال حاضر با استوری های اینستاگرام دارد، آن است که کاربران هم اکنون قادر خواهند بود به استوری دوستانشان واکنش نشان داده یا پاسخ / نظر دهند اما طبق گفته یوتیوب، این ویژگی به زودی در آینده ای نزدیک به آن اضافه خواهد شد.

  قابلیت افزودن استوری‌های اینستاگرام در ماه اوت سال گذشته ۲۰۱۶ میلادی به این شبکه اجتماعی اضافه شد و از همان ابتدا میلیون‌ها طرفدار را به خود جذب کرد. از آن زمان تاکنون که حدود بیش از یک سال می‌گذرد، می‌توان گفت این قابلیت مهم‌ترین و پرطرفدارترین قابلیتی است که تاکنون به اپلیکیشن اینستاگرام افزوده شده است. البته اپلیکیشن پیام رسان اسنپ چت بود که برای نخستین بار چنین قابلیت شگفت انگیز و جذابی را به پلتفرم خود اضافه کرد و سپس اینستاگرام، واتس اپ، فیس بوک و یوتیوب به فکر افزودن استوری و جلب نظر کاربران افتادند.


منبع: اقتصاد آنلاین


نظرات()   
   
آخرین پست ها

دانستنی های بازاریابی و فروش(17)..........چهارشنبه 18 مهر 1397

ترجمه مقاله توسعه و حفظ فرهنگ اخلاقی شرکت : عناصر اصلی..........چهارشنبه 18 مهر 1397

کسب‌ و کارهای کوچک چه‌ طور شبکه می‌سازند؟ ..........چهارشنبه 18 مهر 1397

سوالاتی که باید پیش از راه‌اندازی استارتاپ از خود بپرسید ..........چهارشنبه 18 مهر 1397

اسرار فروش..........چهارشنبه 18 مهر 1397

افزایش ترافیک وب سایت، بدون نیاز به سئو ..........چهارشنبه 18 مهر 1397

فهم نیازهای مشتریان و واکنش به آن ..........چهارشنبه 18 مهر 1397

برای خرید لپ‌تاپ‌ به چه ویژگی‌هایی باید توجه کرد؟ ..........چهارشنبه 18 مهر 1397

کاهش رتبه فیسبوک میان ارزشمندترین برندهای جهان..........چهارشنبه 18 مهر 1397

برند جدید Target هفتاد درصد ارزان تر از بقیه، مطلوب مشتریان..........چهارشنبه 18 مهر 1397

گوگل پلاس تعطیل می‌شود ..........چهارشنبه 18 مهر 1397

پاورپوینت (اسلاید) مدیریت استراتژیک..........شنبه 7 مهر 1397

راهکارهای موفقیت در بازاریابی کسب و کارهای کوچک ..........شنبه 7 مهر 1397

فروش همه‌ چیز: جف بزوس و عصر آمازون ..........شنبه 7 مهر 1397

استراتژی های بازاریابی هوشمندانه برای کسب و کارهای خانگی ..........شنبه 7 مهر 1397

اصول مهندسی بازاریابی..........شنبه 7 مهر 1397

شوق ایرانیان برای سفر به خارج..........شنبه 7 مهر 1397

جست‌ و جوی تصاویر در گوگل متحول می‌شود ..........شنبه 7 مهر 1397

باورتان می‌شود این فناوری‌ها بیش از ۲۰ سال عمر دارند؟ + عکس ..........شنبه 7 مهر 1397

پیش‌ از ضرر به امنیت موبایل بانک توجه کنید ..........شنبه 7 مهر 1397

همه پستها