تبلیغات
آریا مارکتینگ، مجله آنلاین بازاریابی،فروش،کسب و کار و کارآفرینی - مطالب هفته اول تیر 1397

فلسفه هنری فورد که اولین خودرو را به طور انبوه تولید کرد این بود که تولید مدل «تی» را بالا ببرد و قیمت را هر چه بیشتر پایین بیاورد تا افراد بیشتری استطاعت خرید آن ماشین را داشته باشند.این ماشین فقط در رنگ سیاه عرضه می شد و خواسته های مشتریان برای رنگ های دیگر برای او مطرح نبود.


نظرات()   
   

پاورپوینت درباره فروشگاه های زنجیره ای وال مارت

پاورپوینت-درباره-فروشگاه-های-زنجیره-ای-وال-مارتپاورپوینت فروشگاه های زنجیره ای والمارت 2016 ، در 34 اسلاید. امروزه هر هفته 260 میلیون نفر از 11500 مغازه در 28 کشور و از تبلیغات این شرکت در سایتهای تجارت الکترونیک در 11 کشور بازدید میکنند. در سال مالی 2016 درآمد این شرکت 482میلیارد دلار بوده است . تعداد کارمندان والمارت ...


دانلود فایل


نظرات()   
   

خلاصه کتاب اصول بازاریابی فیلیپ کاتلر/گری آرمسترانگ ویراست جدید

خلاصه-کتاب-اصول-بازاریابی-فیلیپ-کاتلر-گری-آرمسترانگ-ویراست-جدیدخلاصه کتاب اصول بازاریابی فیلیپ کاتلر/گری آرمسترانگ ویراست جدید، ترجمه بهمن فروزنده، در قالب فایل Word و در حجم 91 صفحه.  فایل فوق خلاصه کتاب اصول بازاریابی فیلیپ کاتلر/گری آرمسترانگ ترجمه بهمن فروزنده، ویراست جدید دارای 20 فصل بوده که کتاب در 851 صفحه ...


دانلود فایل


نظرات()   
   

بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که اگر می‌خواهیم مسیر دستیابی به رشد شتابان اقتصادی را طی کنیم، استارت آپها و کسب و کارهای نوپا که روز به روز در میان مردم محبوبتر می‌شوند، بهترین راه تحقق این چشم انداز هستند.

با توجه به گسترش روز افزون شبکه‌های مجازی، فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی و آمار بالای فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی، ضرورت توسعه کسب و کارهای اینترنتی و استارت آپی به عنوان یک ایده جدید بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

استارتاپها، کسب و کارهایی مبتنی بر فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی در حوزه تبادلات مالی هستند که فضای جدیدی در اقتصاد کشورها به وجود آورده‌اند؛ اتفاقی که علاوه بر اشتغالزایی نسبتا بالا می‌تواند افزایش ضریب رشد اقتصاد کشورها را موجب شود.

در طول سالهای گذشته، استارت آپها و کسب و کارهای اینترنتی در ایران توانستند با محبوبیتی که در میان مردم به دست آورده‌اند، به سرعت جای خود را در اجتماع باز کنند.

اگر چه به دلیل عدم اطلاع برخی سازمانها و نهادها با این مدل کسب و کار، مشکلاتی بر سر راه استارت آپها وجود دارد و با خلاهای قانونی در زمینه بیمه، مالیات و فعالیت این نوع کسب و کارها مواجهیم اما دولت مصمم است با تدوین قوانین و اتخاذ سیاستهای مناسب،فعالیت استارت آپها را توسعه بخشیده و کسب و کارهای مجازی را رونق دهد.

 

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار  از الگوسازی در حوزه کسب و کارهای نوآورانه خبر داده و می‌گوید: در حوزه استارت آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا باید قوانین حمایتی داشته باشیم.

عیسی منصوری معتقد است نظام اجرایی کشور برای مدیریت و کمک کردن به استارت‌آپها و کسب و کارهای نوین آمادگی لازم را ندارد با این حال وزارت کار تلاش کرده در فضای جدیدی که در حوزه کسب‌وکارهای نوآورانه در بخش خصوصی شکل گرفته نقش تسهیل‌گری را در سطح دستگاه‌های دولتی و نظام اجرایی کشور ایجاد کند.

 او با اشاره به همکاری وزارتخانه‌های ارتباطات و صنعت، معدن و تجارت با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره کسب و کارهای نوآورانه می‌افزاید: برنامه ما در آینده نزدیک شبکه‌سازی و برگزاری رویدادهای تخصصی و منطقه‌ای است و تلاش می‌کنیم در این زمینه نقش تسهیلگر را ایفا کنیم و اکوسیستم کارآفرینی را در حوزه‌های مختلف شکل بدهیم.

در روزهای اخیر علی ربیعی، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با یکدیگر دیدار کردند و بر سر رفع موانع بیمه‌ای کسب و کارهای نوپا و استارت آپها به توافق رسیدند.

آنطور که وزیر کار گفته بر اساس تفاهمی که صورت گرفته قرار است تمام موارد بیمه‌ای، نحوه رسیدگی، مشوقها و معافیتهای بیمه‌ای مشخص ‌شود و بعد از امضا، هماهنگی‌های لازم برای رفع موانع این نوع کسب و کارها صورت گیرد.

ربیعی تاکید کرده که موانع پیش روی استارت آپها در حال برطرف شدن است اما چون کار جدیدی است و کارهای جدید معمولا با ساختارهای اجرایی موجود همخوانی ندارند، لازم است در روش اجرا هماهنگی هایی به وجود آید.

او به رفع مشکلات مالیاتی استارت آپها هم اشاره کرده و گفته با توجه به توافق دو وزارتخانه این مساله باید از طریق مجلس یا دولت دنبال شود و شمول معافیتهای مالیاتی خدمات مولد برای کسب و کارهای نوپا گسترش یابد تا مالیات صفر برایشان درنظر گرفته شود.

بسیاری از کارشناسان معتقدند هنوز ثبت جدی و رسمی درباره کسب و کارهای مجازی در وزارت کار صورت نگرفته و بیشتر آنها فعالیتشان به طور جدی و رسمی آغاز نشده و تنها تاکسی‌های اینترنتی توانسته‌اند بین مردم فراگیر شوند.

یک  فعال حوزه کار تاکید دارد که در حوزه کسب و کارهای اینترنتی موردی وجود ندارد که کسب و کار به معنای واقعی ثبت شده، مجوز جدی گرفته یا ارتباط سازمانی با اداراتی نظیر بیمه و مالیات داشته باشد.

او می‌گوید: بیشتر این کسب و کارها کد کارگاهی نگرفته‌اند و سازمان تامین اجتماعی باید به طور تخصصی و رسمی این مساله را اعلام کند.

به گفته حاج اسماعیلی، در قانون بیمه بیکاری، بهره‌مندی کسب وکارهای نوپا و اینترنتی از مقرری بیمه بیکاری پیش بینی نشده و خلاهای قانونی در خصوص استارت آپها،‌ نحوه بیمه و شیوه فعالیت آنها وجود دارد.

بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی وزارت ارتباطات، در طول یکسال گذشته بیش از ۱۲۰۰ استارت آپ در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به وجود آمده و حدود ۲۵۰۰ واحد کسب و کار مرتبط با این فعالیتها شکل گرفته است.

اهمیت استارت آپها در دنیا تا آنجا است که بسیاری از کشورها حمایت از استارت آپها را در اولویت برنامه‌ها و سیاستهای اقتصادی خود قرار داده‌اند.بر همین اساس در ایران هم طی چند سال گذشته بسیاری از کسب‌وکارها در بستر اینترنت و بر پایه فضای وب در حال شکل‌گیری و رواج است به نحوی که درخواست راه‌اندازی کسب‌وکارهای مجازی و اینترنتی در ایران به شدت افزایش یافته و این امر موجب شده تا دولت به فکر راه‌اندازی و تقویت و توسعه استارت آپها و کسب و کارهای نوپا بیفتد.

پیشتر معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی از شناسایی ۱۱ استارت آپ و کسب و کار نوین برای پوشش بیمه‌ای پرسنل خبر داده و اعلام کرده بود که صاحبان کسب‌ و کارهای نوپا و مجازی با استفاده از بیمه‌های توافقی می‌توانند از خدمات سازمان تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.

آنطور که محمد حسن زدا گفته، تحت پوشش گرفتن مشاغل مجازی در دستور کار اداره کل امور بیمه شدگان است و جلسات متعددی هم با صاحبان این مشاغل برگزار شده است.

 با توجه به آنکه استارت‌آپها و کسب وکارها نوین مجازی در ایران یکی پس از دیگری در حال گسترش است و اهمیت و ارزش درآمدزایی و اشتغالزایی آنها روز به روز بر همگان آشکار می‌شود، انتظار می‌رود با تفاهمنامه اخیر وزارتخانه‌های کار و ارتباطات گام موثری در جهت رفع موانع بیمه‌ای و مالیاتی شاغلان این نوع کسب و کارها برداشته شود.


منبع: ایسنا


نظرات()   
   

میلیون‌ها نفری که هر روزه از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند هرگز زمانی برای کسب درآمد همانند یک کارآفرین نداشته‌اند. با وجود این، اگر شما زمانی را صرف گروه‌های کارآفرینانه به‌صورت آنلاین کنید؛ احتمالاً شما هم ریز و بم همان داستان را درخواهید یافت.

مبتدی‌ها پلتفرمی را حول محور یک ایده به‌وجود می‌آورند. ایده حتی امکان دارد ایده خوبی باشد. آنها زمان زیادی را صرف ایجاد هر بخش از کسب و کار خود می‌کنند به طریقی که رهبران آن صنعت به آنها گفته‌اند ولی آنها پول کم یا هیچ پولی در کسب و کار خود، به‌دست نمی‌آورند. آنها ناامید می‌شوند و نمی‌توانند درک کنند کجای کار اشتباه کرده‌اند.

با این حال تازه کارها همواره سؤال می‌پرسند و به‌دنبال فرصتی هستند که احتمال دارد آنها را در جهت کسب درآمد هدایت کند. آنها روندها و موضوعات جذاب را پیگیری می‌کنند به‌دلیل اینکه امیدوار هستند به رمز تولید درآمد دست یابند. این امکان دارد جایگاهی باشد که شما در کسب و کار خود به‌دنبال آن هستید. خبر خوب این است که شما با استفاده از ابزار، فناوری و دسترسی امروزی می‌توانید تحول درآمدی مناسبی را رقم بزنید اما چگونه؟ در اینجا پنج تاکتیک وجود دارد که هر کارآفرین - بدون توجه به صنعتی که در آن فعالیت دارد - می‌تواند به کار بگیرد تا تحول در کسب و کار و به تبع آن پوست‌اندازی بزرگی در درآمدهایش رقم بزند.

در سبد بازاریابی، طیف مخاطبین مختلف را قرار دهید

در گذشته، بازاریابی کسب و کار شما، کندتر، سخت‌تر و پرهزینه‌تر بود. امروزه این بازاریابی می‌تواند بسادگی ارسال یک پیام فروش در کانال‌های رسانه اجتماعی شما باشد ولی با این حال دسترسی ساده می‌تواند شما را تنبل کند.

این روزها در نظر بسیاری از کارآفرینان، بازاریابی رسانه اجتماعی است. یک الگوریتم تغییر می‌کند و کل کسب و کار به‌هم می‌ریزد. جهت ایجاد درآمد در کسب و کار خود، شما باید مخاطبین گسترده‌ای را با استفاده از راهبردهای متعدد تشکیل دهید. شما می‌خواهید از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیل، تبلیغات، محتوا در مکان‌ها و ویدئوهای مختلف، بهره‌مند شوید. مشتری شما، محتوا را صرفاً در یک مکان دنبال نمی‌کند بنابراین تمام تخم مرغ‌های خود را در یک سبد قرار ندهید. از تمام پورتال‌های در دسترس خود استفاده کنید. به‌طرق مختلف، مخاطبین خود را بسازید بنابراین اگر اتفاق ناگواری در یکی از پورتال‌های شما رخ دهد کسب و کار شما دچار اختلال نخواهد شد.

برای هر مرحله، محصولات و خدمات تکمیلی ارائه کنید

شما باید محصولات و خدماتی ارائه کنید که درآمدزا باشند ولی این مؤلفه یک سایز مناسب برای تمام شرایط نیست. شما می‌خواهید محصولات و خدمتی از پایین‌ترین ردیف قیمت تا بالاترین ردیف ارائه دهید بنابراین باید اعتماد لازم را به وجود آورید. یک محصول با قیمت پایین (کمتر از 20 دلار)، روش خوبی است تا در کانال خود به آنها دست یابید. زمانی که فردی، پول خرج می‌کند و ارزشی کسب می‌کند احتمال دارد مجدداً هزینه کند.

شما به محصولات با قیمت بالاتر برای مخاطبینی نیاز دارید که آماده آموزش پیشرفته تری هستند. از تولید محصولات و خدماتی با ارزش بالاتر از 10.000 دلار نترسید. فروش معدودی محصول با قیمت بالا، شما را سریعتر به پوست‌اندازی درآمدی می‌رساند.

چند مسیر درآمدی و درآمدهای حاشیه‌ای ایجاد کنید

همانند ایجاد مخاطبین متنوع، شما به مسیرهای درآمدی مختلف نیاز دارید. تشکیل کسب و کار خود حول محور معدودی از مشتریان، موجب از بین رفتن کسب و کار شما می‌شود اگر آن مشتریان، به انجام معاملات خود با شما پایان دهند.ما در عصر اطلاعات زندگی می‌کنیم. شما می‌توانید با عرضه دوره‌های آموزشی، مربیگری، مشاوره، وب سایت‌های عضویت، کتاب‌ها، محصولات اطلاعات دیجیتال و خلق محتوای پولی، کسب درآمد کنید. برخی از این موارد، می‌توانند منابع درآمدی حاشیه‌ای باشند که به مقیاس کسب و کار شما کمک خواهند کرد.

هدر رفت‌های زمان خود را متوقف کنید

شما همواره به جای اموری که به کسب درآمد منتهی می‌شود روی کسب و کار خود فعالیت دارید. این فعالیت بدون یک برنامه می‌تواند شبکه‌سازی یا مصرف محتوای بسیار بالا را در پی داشته باشد. این یک دام بزرگ است که جلوی پای شما پهن شده است: شما می‌توانید روزها را صرف انجام اموری کنید که به اهداف درآمدی شما منتهی نخواهند شد، بنابراین درباره چگونگی صرف زمان خود، صادق باشید. برنامه‌ای برای اینکه چگونه هر روز، هفته، ماه و سال خود را بگذرانید ایجاد کنید. از پاسخ‌های بی‌هدف به هر ایمیل و پیام رسانه اجتماعی که برای شما می‌آید اجتناب کنید. زمان، منبع بسیار ارزشمندی است. شما هرگز به پوست‌اندازی درآمدی در کسب و کار خود نمی‌رسید اگر شن‌های ساعت بی‌هدف و منفعلانه از لای انگشتان شما پایین بلغزند و زمان خود را صرف اموری کنید که به درآمد منتهی نمی‌شوند.

هزینه یک راهبرد تخصصی را بپردازید

گاهی دسترسی آنلاین ما ارتباطات اشتباه را ایجاد می‌کند. شما می‌توانید با کارآفرینان موفق در تماس باشید ولی آنها صرفاً به‌دلیل ارتباط با آنها، محتوای ارزشمندی به شما ارائه نمی‌دهند. درک کنید که کارآفرینان، کسب و کار خود را حول محور عناوین ویژه‌ای برپا می‌کنند و آنها هزینه دانش خود را می‌پردازند.

اگر شما در موقعیت سرمایه‌گذاری نیستید محتوای رایگان را مورد استفاده قرار دهید و زمانی که آماده شدید بازگردید. استخدام افراد متخصص و سرمایه‌گذاری در برنامه‌ها به شما دانش و راهبردی ویژه در جهت دستیابی به پوست‌اندازی درآمدی می‌دهد. مواردی وجود دارند که برای خود شما شناخته شده نیستند و این امور تمایل دارند تا به سطوح رشد مختلف منتهی شوند.ما در عصری با فرصت‌های جالب توجه زندگی می‌کنیم. شما می‌توانید از همه ظرفیت‌های موجود این عصر استفاده کنید به شرط اینکه آگاهانه پای خود را بیرون از تله‌هایی که در همین عصر پهن شده و زمان و تمرکز شما را می‌ربایند فرار کنید.


منبع: اقتصاد آنلاین


نظرات()   
   

چطور برخی برندهای خاص هر روز طرح هایی عالی و بی نقص ارائه می کنند؟ طرحی که در کنار فروش محصول، مشتری را سرگرم و حتی با او همدردی می کند و باعث می شود افراد با هیجان و اشتیاق بسیار زیادی کارهای شرکت را دنبال کنند.

این برندها معمولا دارای یک نویسنده (یا یک تیم نویسنده) ماهر هستند که سال ها در این عرصه فعالیت کرده است. آنها با صرف هزینه های بسیار هنگفت و ارائه آزادی عمل به نویسنده به موفقیت های چشمگیری دست پیدا می کنند.


ولی استخدام یک نویسنده همیشه بهترین گزینه نیست. اگر شما یکی از چندین برند و شرکت دارای طرح و برنامه هستید، می توانید با کمک این شش نکته از یک شرکت سطح پایین و عادی، به برندی قدرتمند و معتبر تبدیل شوید.

روند را جدی بگیرید

«مردان دیوانه» (Mad Men) یک برنامه عالی بود، ولی باعث پرورش این ایده اشتباه شد که نوشتن یک طرح، یک عمل کاملا خلاقانه است. از گفتن این جمله متاسفم، ولی شما با دراز کشیدن روی تخت و خیره شدن به سقف اتاق خود به هیچ نتیجه ای نخواهید رسید. بهترین نویسندگان دنیا با کمک یک روند دقیق و حساب شده، مشتری را در مرکز تلاش های خود قرار می دهند.


قرار دادن مشتری در بالاترین اولویت، کلید نگارش یک طرح عالی است. برای مثال، هاب اسپات (HubSpot) با استفاده از یک روند نگارش طرح مشتری محور، تعداد مشتریان خود را تقریبا دو برابر کرد.

روند برای هر نویسنده و شرکت متفاوت است، ولی گام های اصلی یکسان خواهند بود.

1. تحقیق: دانش، در زمان نگارش یک طرح مؤثر، قدرت است. شما باید کاملا از هدف خود و همچنین نیازها و مشکلات مصرف کنندگان آگاه باشید و از کلمات مناسب برای تشریح و توصیف این مشکلات استفاده کنید.

2. شناسایی همپوشانیها: نقاط تقاطع مشکلات کاربر و راه حل های شما چیست؟ مردم به دنبال این همپوشانی ها هستند و شما نیز باید در طرح خود به شدت بر آنها تأکید کنید.

3. طرح کلی و اولیه. کار را با تمرکز بر نکات متقاعد کننده اصلی طرح خود و پیروی از این فرمول ساده آغاز کنید: توجه، علاقه، طراحی و عمل. طرح خود را با توجه به ویژگی های کلیدی کار بنویسید. پس از ترسیم تصویر کلی، طرح اولیه را تولید کنید.

4. مرور: طرح اولیه را پیش از درخواست برای ارائه بازخورد در رابطه با نکات مبهم، ساختارهای ضعیف، متن غیرمؤثر و عناصر بی فایده، در بخش کوچکی از بازار آزمایش کنید.

5. صیقل: مقاله را با استفاده از بازخوردها بازنویسی کنید. گام های 4 و 5 را تا زمان دستیابی به نتیجه ای مطلوب و مناسب تکرار کنید.

از طرح های کتبی و نوشتاری فاصله بگیرید

من به طرح های کتبی و به طور کلی کار نویسندگی به شدت علاقه دارم، ولی این طرح ها دارای محدودیت های بسیاری هستند. در دنیای مدرن و با وجود دستگاه هایی مانند تلفن های همراه هوشمند، رایانه، تبلت، شبکه های اجتماعی و ویدئو، متن گاهی موفق به جلب توجه مصرف کننده نمی شود. اکثر برندها برای جذب مشتری از روش های جایگزین استفاده می کنند:

- طبق گزارش گروه نیلسن نورمن (Nielsen Norman Group)، تصاویر بیش از متن باعث جذب مشتری خواهند شد.

- طبق گزارش هاب اسپات (Hubspot)، اموجی ها باعث تقویت تعامل در سطح تمام پلتفرم ها خواهند شد.

- طبق گزارش آنیموتو (Animoto)، میزان محبوبیت ویدئو چهار برابر متون کتبی است.

محتوای کتبی همیشه در بازاریابی حضور خواهد داشت، ولی کاربران مدرن به متن علاقه ای ندارند. این ادعا با موفقیت برندهایی مانند دلار شیو کلاب (Dollar Shave Club) تقویت می شود؛ برندی که به لطف یک ویدئوی تبلیغاتی که در عرض 48 ساعت حدود 12 هزار بیننده داشت و با صرف هزینه ای بسیار پایین، به موفقیت بزرگی دست یافت. ویدئو پس از گذشت یک سال به رکورد حدود 4.75 بیننده رسید.

ویدئوها، اموجی ها، تصاویر و سایر عناصر غیرکتبی، کلید افزایش تأثیر و قدرت طرح و برند شما هستند.

نویسندگان خوب، طرح های خوبی خواهند نوشت؛ نویسندگان ممتاز سرقت خواهند کرد.

بهترین نویسندگان دنیا، سارق هستند. آنها به دنبال منابع الهام یا نکات جدید نیستند، بلکه این موارد را مستقیما از مخاطبان خود به سرقت خواهند برد. آنها می دانند که تنها شخص مطلع از نیازهای مشتری، خود مشتری است. پس اصلا تلاشی برای تولید محتوا نمی کنند.

نویسندگان ماهر بازخوردها و نظرات بازار هدف را دریافت کرده و آنها را به طرح های فروش استثنایی تبدیل می کنند.

در زمان بررسی مخاطب به دنبال نقاط حساس، نظرات و مزایا باشید و فورا آنها را تصاحب کنید. هر چه بیشتر بر موردی تأکید شود، احتمالا تأثیر و قدرت آن نیز بیشتر خواهد بود.

جوآنا ویب (Joanna Wiebe) با استفاده از این روش، تیتر تبلیغ یک مرکز زیبایی را خلق کرد و این تیتر باعث افزایش 400 درصدی نرخ کلیک وب سایت شد: «چنانچه فکر می کنید که باید به یک مرکز زیبایی مراجعه کنید، باید به یک مرکز زیبایی مراجعه کنید!»

تنها مشتری از نیاز مشتری باخبر است و شما باید حتما به این نکته توجه داشته باشید.

همواره بر مزایا تمرکز داشته باشید.

یکی از بزرگ ترین اشتباهات هنگام نگارش یک طرح، تمرکز بیش از حد بر ویژگی هاست. برندها در تلاش هستند تا توجه مخاطب را به یک ویژگی یا خدمات خاص جلب کنند و این ویژگی معمولا بزرگ ترین ویژگی محصول است و شرکت تلاش زیادی برای دستیابی به آن انجام داده است. این اقدام قابل درک ولی اشتباه است. مشتری به تلاش و کوشش شما هیچ علاقه ای ندارد.

آنها به دنبال مزیت ویژگی هستند. این ویژگی یا خدمات چطور باعث بهبود زندگی مشتری خواهد شد؟

- تکنولوژی 4k عالی است، زیرا کاربر کیفیت بالاتری دریافت خواهد کرد.

- دوربین آیفون x دارای 12 مگاپیکسل است، کاربر به این ترتیب می تواند عکس ها و ویدئوهایی عالی ثبت و ضبط کند.
- اسلک به شکلی مناسب کدنویسی شده است، به این ترتیب نیاز کاربر به برگزاری جلسه کاهش می یابد.

شاید شما به شدت به ویژگی کلیدی محصول خود افتخار کنید، ولی مشتری تنها به دنبال مزیت و تأثیر است. محصول را فراموش کنید و نتیجه را بفروشید.

آزمایش، آزمایش، آزمایش

به ندرت با اولین تلاش به موفقیت خواهید رسید. درست مثل سایر انواع بازاریابی، آزمایش کلید موفقیت است. شما بدون آزمایش، ارزیابی و تلاش هرگز به نتیجه نخواهید رسید. کیفیت محصول را با توجه به بازخوردهای مشتری افزایش دهید و از یک آزمایش توقع پیشرفت چشمگیر نداشته باشید. گاهی آزمایش شما تنها باعث افزایش 1 یا 2 درصدی خواهند شد ولی نگران نباشید.

وب سایت ورزشی سایدلاینز (Sidelines) موفق به افزایش 55درصدی مخاطبان خود شد، ولی این موفقیت پس از انجام شش آزمایش به دست آمد.

هر روزی که بدون آزمایش سپری شود، یک روز هدر رفته است. همواره در تلاش برای بهبود عملکرد و افزایش کیفیت محصولات خود باشید.


خواندن را متوقف و نوشتن و آزمایش را آغاز کنید

تمرین، تنها راه افزایش مهارت است. خواندن مقاله و تحقیق شاید باعث افزایش دانش شما شود، ولی بهترین دانش از آزمایش به دست خواهد آمد.

فعال باشید. محتوا تولید کنید، بازخوردها را ارزیابی کنید و به تأثیر آن توجه داشته باشید. درس هایی که از آزمایش های ناموفق خواهید گرفت در هیچ کتاب و تحقیقی وجود ندارند.

بهترین نویسندگان دائما در حال تولید محتوا هستند. آنها همواره مخاطب را زیر نظر دارند و هر روز طرحی جدید ارائه می کنند. موفقیت و اعتبار به این ترتیب به دست خواهد آمد.

مترجم: نیما جوادی

منبع: فرصت امروز



نظرات()   
   

شرکت‌هایی که در زمینه بازاریابی موفق هستند کار خود را همیشه بر اساس طرح بازاریابی انجام می‌دهند. شرکت‌های بزرگ دارای طرح‌های متعددی هستند حال آنکه شرکت‌های کوچک، طرح‌های به مراتب کمتری دارند. حداقل هر سه ماه یک بار و در بهترین حالت، ماهانه به طرح بازاریابی مدون شرکت مراجعه کنید. بخشی را هم به گزارش‌های ماهانه درباره فروش و تولید اختصاص دهید. با این کار می‌توانید عملکرد کارها را در ضمن پیگیری طرح‌ها، بسنجید. طرح بازاریابی شامل برنامه یک سال کاری است که برای شرکت‌های کوچک، عالی‌ترین روش تفکر درباره بازاریابی به شمار می‌رود.

 بسیاری از مسائل دچار تغییرات می‌شود، کارکنان زیادی شرکت را ترک می‌کنند، بازار تکامل پیدا می‌کند، مشتریان می‌آیند و می‌روند به همین دلیل بهتر است بخشی از طرح را به دوره‌های کوتاه‌مدت دو تا چهار ساله طی روند کار اختصاص دهید اما اگر بخش عمده‌ای از طرح را به تمرکز روی برنامه‌های سال آینده اختصاص دهید، عالی می‌شود. حتی برای نوشتن طرح‌های کوتاه هم چندین ماه وقت بگذارید. در واقع، کار روی طرح بازاریابی، بخش دشوار بازاریابی محسوب می‌شود. درحالی‌که اجرای طرح، چالش‌های خود را به همراه دارد، تصمیم بگیرید که چه کارهایی انجام می‌دهید و چگونه از پس بزرگ‌ترین چالش‌های بازاریابی بر می‌آیید. اکثر طرح‌های بازاریابی با اولین سال یا شروع سال مالی آغاز می‌شوند.

تمام افراد شرکت بهتر است از مضمون طرح اطلاع داشته باشند. شرکت‌ها معمولا طرح‌های بازاریابی را به دلایل متفاوت، محرمانه نگاه می‌دارند. برای مثال یا طرح ناکافی است و مدیریت از اینکه آن را در معرض دید همگان قرار دهد، خودداری می‌کند یا طرح به اندازه‌ای کامل و مملو از اطلاعات است که در دنیای رقابت امروز بسیار با ارزش و محرمانه است. نمی‌توان از عهده اجرای طرح بازاریابی بدون مشارکت بسیاری از افراد برآمد. بزرگ و کوچک بودن شرکت مهم نیست، حتما نظر تمام بخش‌های شرکت مانند بخش مالی، تولید، پرسنل، عرضه و... را علاوه‌بر بخش بازاریابی درباره طرح مورد نظر جویا شوید. این کار بسیار مهم است؛ زیرا تمام بخش‌های شرکت در اجرای برنامه بازاریابی به نوعی کمک خواهند کرد.

 افراد مهم و کلیدی در سازمان می‌توانند درباره آنچه دست‌یافتنی است و چگونگی دستیابی اهداف به دیگران انگیزه واقعی دهند و هرگونه نظری را پیرامون توانایی‌های خود به اشتراک بگذارند و با ایجاد فرصت‌هایی در زمینه بازاریابی بعد دیگری به طرح بیفزایند.

مزایای طرح بازاریابی: طرح بازاریابی دارای مزایای مهمی است که آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نقطه اتکا: طرح بازاریابی با پشتیبانی از گروه‌ها به آنها نیروی تازه می‌دهد همچنین احساس اعتماد به نفس مدیر شرکت را در زمینه مدیریت سازمان و پیگیری اهداف بالا می‌برد. شرکت‌ها اغلب تاثیر طرح بازاریابی را بر کارکنان خود دست کم می‌گیرند. البته کارکنان دوست دارند درگیر تلاش و انجام کارهای جالب در سازمان باشند. اگر می‌خواهید کارمندان نسبت به شرکت احساس تعهد داشته باشند، نظرات خود را نسبت به سال‌های آینده شرکت با آنها در میان بگذارید. تمام افراد همیشه متوجه جزئیات طرح‌های مالی نمی‌شوند اما از مطالعه طرح بازاریابی که به خوبی طراحی و نوشته شده باشد هیجان زده می‌شوند. بهتر است نسخه مختصر طرح بازاریابی را با شور و هیجان در اختیار کارکنان شرکت قرار دهید آنها از اینکه درگیر کارها شوند، اعتماد به نفسشان افزایش پیدا خواهد کرد و قدردان خواهند بود.

نمودار موفقیت:  نمودارها هم کامل نیستند. چگونه متوجه اتفاقاتی خواهید شد که ظرف یک‌سال یا پنج سال آینده رخ می‌دهد؟ آیا ایجاد طرح بازاریابی کار بیهوده و هدر دادن وقت نیست و در عوض بهتر نیست که با مشتریان ارتباط برقرار کنید یا به فکر بهبود و اصلاح محصولات باشید؟

اگر طرحی در اختیار نداشته باشید، محکوم به فنا هستید و داشتن یک طرح نادرست از بی‌برنامگی به مراتب بهتر است. برای همگام بودن با مدیریت، حتی اگر کمی از اهداف آنها فاصله داشته باشید بهتر از این است که هیچ هدفی را دنبال نکنید. با این وجود، هدف از کار، دستیابی به مقاصد است و بدون طرح بازاریابی و اهداف قطعا گمراه خواهید شد. مدیرانی که برای کارها و انجام پروژه‌ها، برنامه و نموداری ندارند امکان دارد به موفقیت‌هایی دست پیدا کنند اما اغلب دچار اشتباه خواهند شد و به ندرت در کارهای خود موفق می‌شوند.

دستورالعمل‌های عملیاتی شرکت:  شرکت‌ها هم مانند سایر دستگاه‌ها دارای دستور العمل‌های تا حدودی پیچیده هستند. طرح بازاریابی یک راهنمای گام به گام برای موفقیت شرکت است و برای گردآوردن طرح بازاریابی واقعی، باید تمام افراد شرکت را از رده‌های بالا به پایین مورد ارزیابی قرار داد و از کارکرد بخش‌های مختلف با یکدیگر اطمینان حاصل کرد.

تفکر مکتوب: کارکنان امور مالی، اعداد و ارقام را به حافظه خود نمی‌سپارند بلکه همه را به صورت مکتوب در می‌آورند. گزارش‌های مالی هر سازمان، نیروی حیاتی هر کسب و کاری به‌شمار می‌رود. یک طرح بازاریابی مکتوب نیز درصورت جابه‌جایی کارکنان سازمان و ورود افراد جدید، تغییراتی در اطلاعات موجودش ایجاد نمی‌شود و دست نخورده باقی می‌ماند.

تفکر عالی: در کسب‌وکار رقابتی و پر شور روزمره، توجه خود را به تصویر کلی معطوف کردن سخت است به‌ویژه بخش‌هایی که مستقیما به عملیات روزانه مربوط نیستند. لازم است به‌طور منظم به کسب‌وکار بیندیشید برای مثال چه چیزهایی می‌خواهید برای خود و کارمندان فراهم کنید، چه نوآوری‌های خلاقانه‌ای به کارها اضافه کنید، چه انتظاری از محصولات، کارکنان فروش و بازار دارید.

نوشتن طرح بازاریابی بهترین زمان برای انجام این تفکر عالی است. بعضی از شرکت‌ها، متخصصان عالی در زمینه بازاریابی را به جای خلوتی به دور از تلفن و فکس می‌فرستند تا با دقت به توسعه طرح بازاریابی آینده شرکت مشغول شوند. در حالت ایده‌آل، پس از نوشتن طرح‌های بازاریابی به مدت چندین سال، می‌توان با مرور آنها، پیشرفت شرکت را سالانه مورد بررسی قرار داد. البته گاهی اوقات، انجام این کار دشوار است اما دیدگاه بی‌نظیری درباره آنچه طی سال‌ها در زندگی حرفه‌ای و کسب‌وکار خود انجام داده‌اید به شما می‌دهد.

مترجم: هوتسا عسکری نسب

منبع: دنیای اقتصاد


نظرات()   
   
یکشنبه 3 تیر 1397  03:24 ب.ظ
نوع مطلب: (آریا خبر ،) توسط: محمد افشار

صنعت گردشگری ترکیه با جذب ۱۱.۸ میلیون توریست در طول ۵ ماه نخست سال ۲۰۱۸ به رکورد جدیدی در این عرصه دست یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی صباح،‌ «نومان کورتولموش» وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه اعلام کرد، این کشور در پنج ماه نخست سال جاری میلادی میزبان ۱۱.۸ میلیون توریست بوده که در مقایسه با آمار مشابه سال گذشته نشان از رشد ۳۰ درصدی دارد و پیش‌بینی می‌شود در انتهای امسال با ۴۰ میلیون گردشگر رکورد جدیدی برای صنعت گردشگری ترکیه به ثبت برسد.

دولت ترکیه هدف جذب ۴۰ میلیون گردشگر و درآمد ۳۲ میلیارد دلاری را برای صنعت  گردشگری سال ۲۰۱۸ ترسیم کرده است اما با توجه به آمار وارقام ارائه شد تا پایان سال از این هدف نیز فراتر می‌رود و بنابر اعلام وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه تا سال ۲۰۲۳ هدف جذب ۵۰ میلیون گردشگر و درآمد ۵۰ میلیارد دلاری کسب می‌شود.

شمار گردشگران ترکیه در سه ماه ابتدایی امسال نیز با رسیدن به ۵.۱ میلیون نفر رکورد جدیدی را به ثبت رساند که ۳۵ تا ۳۶ درصد از آمارهای سال ۲۰۱۷ بالاتر است. ترکیه سال گذشته از ۳۲ میلیون توریست میزبانی کرد و از محل آن به درآمد ۲۶.۵ میلیارد دلاری دست یافت.

گردشگری به عنوان یکی از عوامل مهم اقتصادی در ترکیه در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به سبب مجموعه حملات تروریستی و همچنین تیرگی روابط با روسیه افت شدیدی داشت و شمار توریست‌ها به ۲۵.۳ میلیون کاهش یافت اما در سال ۲۰۱۷ تا حد زیادی به شرایط خوب خود بازگشت.


منبع: ایسنا


نظرات()   
   

یک جامعه‌شناس معتقد است: زیستن و رقابت در گروه زندگی است که مردم را شادمانه به خیابان‌ها کشیده است، غصه‌ها برای ساعاتی فراموش شده‌اند، امید پر گشوده، همدلی موج می‌زند و جهانی به انتظار هنرنمایی ما در برابر غول‌ها نشسته است. همه این‌ها نشان می‌دهد ما در «گروه مرگ» نیستیم، این گروه برای ما «گروه زندگی» است.

به گزارش ایسنا، محمد فاضلی -عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی- درباره حضور تیم ملی ایران در برابر تیم‌های فوتبال بزرگ دنیا گفت: شب قرعه‌کشی گروه‌بندی جام جهانی فوتبال نوشتم «ما با بزرگان دیده می‌شویم و اوج می‌گیریم». استدلالم این بود که اگر تیم آماده‌ای باشیم هم‌گروهی با اسپانیا و پرتغال خوش‌شانسی ماست. نوشتم «میلیاردها نفر برای دیدن بازی اسپانیا و پرتغال به تلویزیون‌ها چشم می‌دوزند، اما ناگزیرند ما را هم ببینند و اگر تا آن زمان خوب آماده شده باشیم، در حالی که آماده‌اند تا اسپانیا و پرتغال را ببینند، ما را تحسین خواهند کرد.»

او ادامه داد: همان جا نوشتم که اگر فوتبال را درسی برای زندگی بدانیم «از بودن با بزرگان استقبال خواهیم کرد؛ حتماً تلاش خواهیم کرد در سایر عرصه‌ها هم کنار بزرگان بایستیم.» حرفم این بود که باید کاری کنیم که در اقتصاد و فرهنگ هم کنار بزرگان دنیا بایستیم.

این جامعه‌شناس اضافه کرد: کاش قاعده بازی‌های دنیا اجازه می‌داد تا مثل فوتبال بی‌دردسر کنار بزرگان بایستیم و دیده شویم. عادل فردوسی‌پور جمله‌ای را بعد از پایان بازی ایران- مراکش  و در میان هیاهو گفت که کمتر شنیده شد، جمله‌ای زیرکانه و دردناک از همان‌ها که جزئی از سبک گزارشگری اوست: «فقط در فوتبال است که ما زود به آرزوهامون می‌رسیم.» ادامه منطقی جمله می‌تواند این باشد امروز «فقط در فوتبال است که در میان بزرگان قرار می‌گیریم و فرصت دیده‌شدن پیدا می‌کنیم.» این مردم ما را می‌آزارد، خسته می‌کند و شادی را از آنها می‌گیرد.

فاضلی که این مطلب را با عنوان زیستن و رقابت در «گروه زندگی» در صفحه شخصی خود در فضای مجازی منتشر کرد، آورده است: کنار بزرگان دنیای فوتبال بودن به ما اجازه داده است شادمان و امیدوار باشیم. تصویر رده‌بندی گروه ما را نگاه کنید. ما بالاتر از اسپانیا و پرتغال ایستاده‌ایم و حتی این رده‌بندی اگر فقط تا آخر دومین بازی ما طول بکشد، نزدیک به یک هفته بالاتر از غول‌ها ایستاده‌ایم؛ ما در این دنیای رسانه‌ای‌شده، یک هفته بالاتر از آن‌ها می‌ایستیم، در کانون توجه رسانه‌های و کمپ تیم ملی ما با حضور رسانه‌ها شلوغ‌تر خواهد شد.

او با بیان اینکه همه این‌ها نشان می‌دهد ما در «گروه مرگ» نیستیم، این گروه برای ما «گروه زندگی» است، افزود: زیستن و رقابت در گروه زندگی است که مردم را شادمانه به میان خیابان کشیده است، غصه‌ها برای ساعاتی فراموش شده‌اند، امید پر گشوده، همدلی موج می‌زند و جهانی به انتظار هنرنمایی ما در برابر غول‌ها نشسته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی  ادامه داد: کاش زیستن در «گروه زندگی» را بیرون از دنیای فوتبال هم جدی بگیریم. شاید اگر در «گروه زندگی» این جهان می‌زیستیم، فرصت می‌داشتیم با تیم‌های ملی فوتبال قدرتمندتری هم مسابقه تدارکاتی داشته باشیم و کشورهای جهان از مسابقه دادن با ما خودداری نکنند. آن وقت مجبور نمی‌شدیم رقیب تدارکاتی تیم «کوزوو» باشیم و دست آخر بازی هم لغو شود.

فاضلی اظهار کرد: بیست دقیقه اول بازی ایران و مراکش می‌شد ترس از بودن در میادین بزرگ را در تیم ملی ما دید. زیستن در «گروه مرگ» را درونی کرده بودند، میدان‌ندیدگی و با بزرگان بازی نکردن، به درونی کردن تفکر زیستن در «گروه مرگ» دامن زده بود. اگر با زیستن در «گروه زندگی» جهان، فرصت دیدار با بزرگان یافته بودیم، بیست دقیقه اول زیر فشار سنگین مراکش نمی‌ماندیم.

این جامعه شناس گفت: شادیم و شادی حق مسلم ماست و «فقط در فوتبال است که ما زود به آرزوهامون می‌رسیم» اما تا وقتی تفکر «گروه زندگی» را جدی و در حیات خود جاری نکنیم، شادی‌های ما به اتفاقات گره می‌خورند، عین این اتفاق که مدافع مراکش گل به خودی بزند، هر چند این اتفاق محصول تلاش جانانه، مقاومت و مبارزه وطن‌دوستانه ما باشد و شادی‌های ما رویه معمول زندگی نخواهد شد. زیستن و رقابت کردن هوشیارانه در «گروه زندگی» این جهان، راهی به سوی شادی، امیدواری، انسجام و اتحاد ایران است. تفکر «زیستن و رقابت در گروه زندگی» را از این جام جهانی آغاز کنیم.


منبع: ایسنا


نظرات()   
   
یکشنبه 3 تیر 1397  03:06 ب.ظ
نوع مطلب: (آریا خبر ،) توسط: محمد افشار

براساس آمار گمرک در ۱۲ ماهه سال ۹۶ بالغ بر ۴ هزار و ۶۸۶ تن آب پرتقال از کشور‌های مختلف وارد کشور شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، براساس آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی در ۱۲ ماهه سال ۹۶ بیش از ۴ هزار و ۶۸۶ تن آب پرتقال یخ زده و یخ نزده از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است.

براساس واردات این حجم آب پرتقال به کشور، ۹ میلیون و ۴۳۸ هزار و ۴۵۹ دلار ارز از کشور خارج شد که بالغ بر ۳۱ میلیارد و ۸۴۸ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۶۹۸ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

لازم به ذکر است که از ۱۱ کشور جهان وارد کشور شده که از جمله آن می‌توان به اتریش، اسپانیا، برزیل، ایرلند، بلژیک، هلند، ایتالیا و یونان اشاره کرد.

در این میان اولین و بزرگترین صادرکننده آب پرتقال به ایران اتریش بوده است که با فروش یک هزار و ۳۴۹ تن از این محصول به ایران، درآمد ۲ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۴۳ دلاری را نصیب خود کرده است.

بعد از اتریش، کشور برزیل دومین صادرکننده آب پرتقال به ایران بوده است که در ۱۲ ماهه سال ۹۶ درآمد یک میلیون و ۶۷۰ هزار و ۳۶ دلاری با به خود اختصاص داده است.


منبع: اقتصاد آنلاین


نظرات()   
   

گوگل به تازگی اپلیکیشن Measure را در اختیار کاربران اندروید قرار داد.

این برنامه روی گوشی های هوشمند اندرویدی که از فناوری ARCore پشتیبانی می‌کند، نصب شده و این امکان را به کاربر می‌دهد تا با دوربین گوشی خود طول، عرض و ارتفاع اجسام را از راه دور اندازه گیری کند.

Measure برای اندازه گیری دقیق به نور کافی نیاز دارد و به نظر می‌رسد هنوز در ابتدای راه است و به همین دلیل مشکلات کوچکی را همراه دارد؛ اما بدون شک در آینده‌ای نه چندان دور می‌تواند به ابزاری حرفه‌ای برای کاربران عادی و یا حتی مهندسان تبدیل شود.

البته این اپلیکیشن پیش از این نیز در اختیار برخی کاربران قرار داشت؛ اما گوگل از ساعاتی پیش تصمیم گرفت تا Measure را برای همه گوشی‌های اندرویدی عرضه کند.

به نظر می‌رسد همگانی کردن این اپ به دلیل رقابت با شرکت اپل باشد ؛ زیرا اپل چند هفته پیش اپلیکیشن اختصاصی خود را با همین نام رونمایی کرد و به کاربران قول داد تا آن را از پاییز امسال به سیستم عامل ios 12  بیاورد.

محمد ممتاز پور

منبع: اقتصاد آنلاین


نظرات()   
   
آخرین پست ها

دانستنی های بازاریابی و فروش(17)..........چهارشنبه 18 مهر 1397

ترجمه مقاله توسعه و حفظ فرهنگ اخلاقی شرکت : عناصر اصلی..........چهارشنبه 18 مهر 1397

کسب‌ و کارهای کوچک چه‌ طور شبکه می‌سازند؟ ..........چهارشنبه 18 مهر 1397

سوالاتی که باید پیش از راه‌اندازی استارتاپ از خود بپرسید ..........چهارشنبه 18 مهر 1397

اسرار فروش..........چهارشنبه 18 مهر 1397

افزایش ترافیک وب سایت، بدون نیاز به سئو ..........چهارشنبه 18 مهر 1397

فهم نیازهای مشتریان و واکنش به آن ..........چهارشنبه 18 مهر 1397

برای خرید لپ‌تاپ‌ به چه ویژگی‌هایی باید توجه کرد؟ ..........چهارشنبه 18 مهر 1397

کاهش رتبه فیسبوک میان ارزشمندترین برندهای جهان..........چهارشنبه 18 مهر 1397

برند جدید Target هفتاد درصد ارزان تر از بقیه، مطلوب مشتریان..........چهارشنبه 18 مهر 1397

گوگل پلاس تعطیل می‌شود ..........چهارشنبه 18 مهر 1397

پاورپوینت (اسلاید) مدیریت استراتژیک..........شنبه 7 مهر 1397

راهکارهای موفقیت در بازاریابی کسب و کارهای کوچک ..........شنبه 7 مهر 1397

فروش همه‌ چیز: جف بزوس و عصر آمازون ..........شنبه 7 مهر 1397

استراتژی های بازاریابی هوشمندانه برای کسب و کارهای خانگی ..........شنبه 7 مهر 1397

اصول مهندسی بازاریابی..........شنبه 7 مهر 1397

شوق ایرانیان برای سفر به خارج..........شنبه 7 مهر 1397

جست‌ و جوی تصاویر در گوگل متحول می‌شود ..........شنبه 7 مهر 1397

باورتان می‌شود این فناوری‌ها بیش از ۲۰ سال عمر دارند؟ + عکس ..........شنبه 7 مهر 1397

پیش‌ از ضرر به امنیت موبایل بانک توجه کنید ..........شنبه 7 مهر 1397

همه پستها