تبلیغات
آریا مارکتینگ، مجله آنلاین بازاریابی،فروش،کسب و کار و کارآفرینی - مطالب هفته اول دی 1397
شنبه 1 دی 1397  10:56 ب.ظ
نوع مطلب: (فروشگاه ،) توسط: محمد افشار

پاورپوینت مدیریت رفتار، موفقیت و ارتباط

پاورپوینت-مدیریت-رفتار-موفقیت-و-ارتباطامروزه تأكید بر مهارت های انسانی از اولویت‌های ویژه‌ای برخوردار است. گفته شده است كه در مدیریت ، توانایی رفتار كردن با مردم بیشتر از هر نوع توانایی دیگر اهمیت دارد. به موجب گزارش انجمن آمریكایی مدیریت ، اكثر قریب به اتفاق 200 نفر از مدیرانی كه در  ...


دانلود فایل


نظرات()   
   

انگیزه‌بخشی به خود کار سختی است. تلاش برای مقاومت کردن در ادامه یک کار، پروژه یا حتی ماندن در یک شغل، مثل این است که بخواهید با گرفتن موهایتان، خودتان را از یک باتلاق بیرون بکشید. همه ما به‌طور طبیعی تمایل داریم از یک تلاش مستمر فرار کنیم و هیچ میزانی از کافئین یا پوسترهای انگیزشی هم در این میان کمکی نمی‌کنند.

اما خود‌انگیزه‌بخشی اثربخش یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که افراد حرفه‌ای با دستاورد بالا را از هر کس دیگری مجزا می‌کند. بنابراین، چگونه می‌توانید به خودتان جرات به جلو پیش رفتن را بدهید، حتی اگر این حس را نداشته باشید؟

انگیزه داشتن کاملا یک امر شخصی است. چیزی که به شما قدرت و اراده حرکت کردن را می‌دهد، ممکن است برای من کاربردی نداشته باشد و برخی افراد نسبت به دیگران، پشتکار و اصرار بیشتری برای پیش بردن کارها دارند. من و تیمم، بعد از ۲۰ سال تحقیقات در مورد انگیزه بشر، چند استراتژی را شناسایی کرده‌ایم که برای خیلی‌ها کاربرد داشته است؛ چه کسانی که تلاش کرده‌اند وزنشان را کم کنند، چه آنهایی که برای بازنشستگی خود پول پس‌انداز می‌کنند یا کسانی که کاری سخت و طولانی را در محیط کارشان اجرا می‌کنند.

اگر تا به حال به خاطر بهانه آوردن، طفره رفتن از انجام کار یا نداشتن تعهد لازم، نتوانسته‌اید به یک هدف دسترس‌پذیر برسید – و این برای همه ما اتفاق افتاده – توصیه می‌کنم ادامه این مقاله را بخوانید. چهار مجموعه تاکتیک به شما کمک می‌کنند به جلو حرکت کنید.

اول: هدف تعیین کنید، نه برنامه‌های عادی و روزمره

نتاج تحقیقات متعدد، اهمیت تعیین هدف را برای ما مستندسازی کرده‌اند. به‌عنوان مثال مطالعات نشان داده وقتی کارکنان فروش اهدافی برای خودشان تعیین می‌کنند، قراردادهای بیشتری می‌بندند یا وقتی افراد متعهد می‌شوند یکسری ورزش‌ها را در طول روز انجام دهند، احتمال رسیدن به تناسب اندام را بالا می‌برند. مشخص کردن آرزوهای کلی و انتزاعی – مثل «نهایت تلاش خود را کردن» - در مقایسه با یک هدف دقیق و ملموس – مثل قرارداد بستن با ۱۰ مشتری جدید در ماه یا ۱۰ هزار قدم پیاده‌روی کردن در یک روز – معمولا اثربخشی کمتری دارند. به‌عنوان اولین قانون کلی، هر هدفی که برای خودتان تعیین می‌کنید یا با آن موافقید، باید خاص و جزئی باشد.

همچنین اهداف هر زمان که امکان دارد، باید انگیزه درونی ایجاد کنند، نه انگیزه‌ای که منشا بیرونی دارد. یک فعالیت وقتی خودش هدف باشد، انگیزه درونی ایجاد می‌کند و وقتی آن را یک هدف جداگانه می‌دانیم که در درجه دوم اهمیت قرار دارد، انگیزه بیرونی به ما می‌دهد و منتظریم پاداشی به دست آوریم یا از تنبیهی دوری کنیم. تحقیقات من نشان می‌دهد انگیزه‌های درونی بهتر از انگیزه‌های بیرونی، دستاوردها و موفقیت‌ها را پیش‌بینی می‌کنند.

قرار و مدارهایی که در سال نو با خودمان می‌گذاریم را در نظر بگیرید. افرادی که با شروع اولین ماه سال هدف‌هایی ساده، اما دوست‌داشتنی را برای خودشان تعیین می‌کنند – مثلا رفتن به کلاس یوگا یا شنبه‌های بدون تلفن – نسبت به افرادی که هدف‌های مهم اما نه‌چندان دلپذیر انتخاب کرده‌اند، به احتمال بیشتری در سه ماه بعد، همچنان دنبال‌کننده آن اهداف هستند. این نتایج برخلاف واقعیت‌های بدیهی است که می‌گویند معمولا رسیدن به آمال و آرزوهایی که برای سال جدید تعیین می‌شوند، سخت و دشوار است.

مطمئنا، اگر پاداش بیرونی به اندازه کافی بزرگ باشد، ما همچنان کارهایی را که دوست نداریم ادامه می‌دهیم. یک نمونه کاملا واضح، قرار گرفتن در معرض شیمی‌درمانی است. در فضای کار، خیلی از افراد ساعات کاری را برای پول پر می‌کنند و احساس «برده‌های دستمزدبگیر» را دارند. اما در چنین موقعیت‌هایی معمولا کمترین کار لازم را برای رسیدن به هدف انجام می‌دهند. بعید است انگیزه‌های بیرونی به تنهایی به ما کمک کنند.

در یک دنیای ایده‌آل، همه ما به دنبال شغل‌ها و محیط‌هایی هستیم که از آن لذت ببریم بنابراین، درگیری و تعهدمان را بالا نگه می‌داریم. اما متاسفانه، اغلب ما در این امر شکست می‌خوریم. به‌عنوان مثال، تحقیقات من نشان می‌دهد وقتی از افراد سوال می‌شود آیا روابط مثبت با همکاران و مدیران در موقعیت فعلی آنها اهمیت دارد یا نه، بیشترشان پاسخ مثبت می‌دهند. اما آنها نه به یاد می‌‌آورند که در مشاغل گذشته کلید موفقیت، روحیه موجود در محیط کار بوده و نه پیش‌بینی می‌کنند چنین چیزی در آینده برای آنها مهم خواهد بود. بنابراین همین که هنگام انتخاب شغل و قبول کردن پروژه‌ها، به انگیزه درونی فکر کنیم، قدم بزرگی به سوی حفظ موفقیت برداشته‌ایم.

در مواردی که چنین چیزی عملی نیست – یعنی شغل و نقش‌هایی که دوست داریم را پیدا نمی‌کنیم – بهتر است بر عواملی در درون کارمان متمرکز شویم که از آنها لذت می‌بریم. مثلا به این فکر کنید انجام یک کار چقدر به شما این شانس را می‌دهد که مهارت‌های‌ خودتان را به رخ مدیران شرکت بکشید، روابط داخلی مهمی ایجاد کنید یا برای مشتریان خود ارزش ایجاد کنید. در نهایت، تلاش کنید با فعالیت‌هایی که برای‌ شما پاداش به دنبال دارند، کار پرزحمت خود را جبران کنید؛ مثلا وقتی با انبوهی از ایمیل‌های خسته‌کننده در Inbox خود مواجه می‌شوید یا با امور کسل‌کننده روزمره با دوستان، خانواده یا همکاران خود مشغول هستید، به یک موسیقی دلچسب و انگیزه‌بخش گوش کنید.

دوم: پاداش‌های اثربخش را پیدا کنید

برخی وظایف یا جنبه‌های یک شغل بسیار سخت و طاقت‌فرسا هستند که در این صورت، ایجاد انگیزه‌های بیرونی برای خودتان در کوتاه مدت یا میان‌‌مدت می‌تواند مفید باشد؛ به‌خصوص اگر خود سازمان‌ شما این مشوق‌ها و انگیزه‌ها را در نظر می‌گیرد. مثلا می‌توانید به خودتان وعده بدهید که با تمام کردن یک پروژه، چند روز به تعطیلات بروید یا اگر مقدار مشخصی وزن کم کردید، برای خودتان یک هدیه بخرید. اما مراقب باشید از انگیزه‌های بد و گمراه‌کننده دوری کنید.

 اشتباهی که ممکن است مرتکب شوید این است که به خاطر کمیت کارهایی که انجام شده و یا سرعت کاری که کیفیت آن مهم است، به خودتان پاداش بدهید. یک حسابدار که به‌خاطر تمام کردن سریع پروژه‌های حسابرسی در خوشی غرق می‌شود، ممکن است به‌راحتی در معرض اشتباه کردن قرار بگیرد یا فروشنده‌ای که به‌جای تکرار دستاوردهای کسب‌وکار، بر به حداکثر رساندن فروش متمرکز می‌شود، به احتمال زیاد با مشتریانی ناراضی روبه‌رو خواهد شد.

یک تله رایج دیگر این است که مشوق‌هایی انتخاب کنید که هدفی را که به آن رسیده‌اید، تخریب کند. مثلا اگر کسی که رژیم گرفته، جایزه کاهش وزن خود را یک پیتزای کامل و یک کیک در نظر بگیرد، همه تلاشی که کرده را خراب می‌کند و دوباره عادت‌های بد قبلی را پایه‌گذاری می‌کند. اگر پاداش عملکرد سریع و خوب شما در یک هفته کاری این باشد که هفته بعد را کاملا از کار دور باشید، آن تاثیر مثبتی که ایجاد کرده بودید، از بین می‌رود. تحقیقات در مورد چیزی که روانشناسان آن را ایجاد توازن می‌دانند، نشان می‌دهد رسیدن به هدف گاهی اوقات به افراد این مجوز را می‌دهد که اصطلاحا «جوگیر» شوند و دوباره به عقب رانده شوند.

علاوه بر اینها، برخی مشوق‌های بیرونی اثربخش‌تر از بقیه هستند. به‌عنوان مثال، در آزمایش‌ها مشخص شده وقتی پاداش غیردقیق و نامشخصی برای افراد در نظر گرفته می‌شود (مثلا ۵۰ درصد احتمال دارد که فرد پاداش ۱۵۰ دلاری یا ۵۰ دلاری دریافت کند)، نسبت به موقعیتی که در آن میزان پاداش دقیقا مشخص است (مثلا ۱۰۰ درصد شانس دریافت ۱۰۰ دلار پاداش وجود دارد)، بیشتر افراد سخت‌تر کار می‌کنند (یعنی زمان، تلاش و پول بیشتری سرمایه‌گذاری می‌کنند). شاید دلیل آن این باشد که موقعیت اول چالشی‌تر و هیجانی‌تر است.

در نهایت، پرهیز از ضرر – یعنی اینکه افراد ترجیح می‌دهند از ضرر دوری کنند، به‌جای اینکه همان‌ میزان سود به دست آورند – را می‌توان برای طراحی یک انگیزه‌دهنده بیرونی قوی استفاده کرد. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۶ انجام شد، دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیا از افراد خواستند به مدت ۶ ماه روزی ۷ هزار قدم راه بروند. به یک گروه از شرکت‌کنندگان گفته شد در ازای تحقق این هدف، روزی ۴۰/ ۱ دلار دریافت می‌کنند و به گروهی دیگر گفته شد اگر این هدف را محقق نکنند، روزی ۴۰/ ۱ دلار جریمه می‌شوند. گروه دوم، تا ۵۰ درصد بیشتر توانستند این هدف را محقق کنند. برخی سرویس‌های آنلاین مثل Stickk.com به کاربران خود امکان می‌دهند یک هدف مثل «ترک کردن سیگار» را انتخاب کنند و اگر از پس آن برنیایند، مجبورند به یک سازمان خیریه کمک مالی کنند.

سوم: پیشرفت را تقویت کنید

وقتی افراد به سمت یک هدف حرکت می‌کنند، اوایل اشتیاق فراوانی دارند که آنها را به هیجان می‌آورد و بعد در اواسط مسیر کمی کند می‌شوند و اگر انرژی خود را بازیابی نکنند، به احتمال زیاد از حرکت می‌ایستند. به‌عنوان مثال، برنامه‌های ۳۰ روزه‌ رژیم غذایی که به افراد داده می‌شود، معمولا در روزهای اول تمام و کمال رعایت می‌شود، اما به اواسط برنامه که می‌رسد، افراد به تشخیص خودشان برخی موارد را حذف یا اضافه می‌کنند. در یک آزمایش، به شرکت‌کنندگان کاغذهایی داده شد که دور اشکالی که روی آنها بود را ببرند. نتایج نشان داد در اواسط پروژه، نسبت به ابتدا و انتهای آن، افراد با دقت کمتری این کار را انجام می‌دادند.

خوشبختانه، تحقیقاتی که انجام شده نشان می‌دهند برای مقابله با چنین الگویی، چند روش وجود دارد. اولین آنها «وسط‌های کوتاه شده» است. به این معنا که اگر شما هدف کلی خود را به اهداف خرد و کوچک‌تر بشکنید – مثلا به جای اینکه اهداف فروش ما فصلی باشد، آنها را هفتگی کنید – زمان کمتری برای رسیدن به آن هدف خرد شده لازم است و دیگر دچار رکود نمی‌شوید.

استراتژی دوم این است که روش فکری خود را در مورد پیشرفتی که به‌دست آورده‌اید، تغییر دهید. وقتی به یک پیشرفت می‌رسیم، هدف برای ما دسترس‌پذیرتر به‌نظر می‌رسد و سعی می‌کنیم تلاش خودمان را بیشتر کنیم تا قدم آخر را برداریم. به‌عنوان مثال، در برنامه‌های وفاداری، مصرف‌کنندگان وقتی به جایزه‌ای که قرار است بگیرند نزدیک‌تر می‌شوند، بیشتر هزینه می‌کنند. شما می‌توانید با عقب‌تر بردن نقطه شروع خودتان، از این تمایل بهره ببرید. فکر کنید این پروژه وقتی کلید خورده که طرح پیشنهادی آن اولین‌بار مطرح شد، نه وقتی اجرای آن را آغاز کردید.

یک حقه ذهنی دیگر این است که تمرکزتان را روی آنچه تا اواسط کار انجام داده‌اید قرار دهید و سپس توجه خود را معطوف آنچه باقی‌مانده کنید. تحقیقات ما به این نتیجه رسیده که این تغییر ذهنی در چشم‌انداز کار، می‌تواند انگیزه را افزایش دهد. به‌عنوان مثال، در یک برنامه فروش ویژه که خریداران تشویق می‌شوند به ازای چندبار بازدید و خرید، میزان قابل‌توجهی تخفیف بگیرند یا محصولی رایگان دریافت کنند، وقتی در ابتدا بر مراحلی که مشتری پشت‌سر گذاشته تاکید می‌شود (شما ۲ مرحله از ۱۰ مرحله خرید را انجام داده‌اید)، اشتیاق او برای خرید بیشتر می‌شود. اما در پایان کار، باید بر مراحلی که باقی‌مانده تاکید شود (فقط دو مرحله مانده تا به خرید رایگان خود برسید)، چون خریدار خود را به هدف نزدیک می‌بیند.

این تاکتیک برای کارهایی که باید بارها تکرار شوند (مثلا فرستادن ۴۰ نامه تشکر) و همچنین اهدافی که بیشتر کیفی هستند (مثلا تبدیل شدن به یک نوازنده پیانو ماهر)، مفیدتر است. کسی که قرار است نامه‌های تشکر متعددی بنویسد، می‌تواند با یادآوری اینکه تا الان ۲۰ نامه را تمام کرده، به خودش انگیزه بدهد و بعد بشمارد که چند نامه دیگر باقی مانده که بنویسد. به همین ترتیب، یک نوازنده پیانو مبتدی باید بر همه مهارت‌هایی که در مراحل اول پیشرفت خودش به دست آورده متمرکز شود و سپس همان‌طور که رشد می‌کند، بر بقیه چالش‌های فنی پیش رو که برای استاد شدن به غلبه بر آنها نیاز دارد، تمرکز کند.

چهارم: نفوذ دیگران را مهار کنید

انسان موجودی اجتماعی است. ما دائما به اطرافمان نگاه می‌کنیم تا ببینیم دیگران چه‌کار می‌کنند و فعالیت‌های آنها بر ما اثرگذار است.

حتی نشستن کنار یک کارمند که عملکرد خوبی دارد،‌ می‌تواند بازدهی شما را افزایش دهد. اما وقتی صحبت از انگیزه به میان می‌آید، این دینامیک پیچیده‌تر می‌شود.

وقتی همکاری را می‌بینیم که کاری را به سرعت انجام می‌دهد، احساس ناامیدی می‌کنیم و به این شرایط به دو شکل واکنش نشان می‌دهیم: یا او را سرلوحه قرار می‌دهیم و سعی می‌کنیم آن رفتار را کپی کنیم یا انگیزه‌مان را از دست می‌دهیم و فکر می‌کنیم بهتر است این کار را شخص دیگری انجام دهد. این شرایط خیلی هم نامعقول نیست. انسان‌ گونه‌ای است که همواره از طریق ویژه بودن فردی و بهره بردن از مزیت‌های رقابتی پیشرفت کرده است.

مشکل اینجا است که ما همیشه نمی‌توانیم وظایف خودمان را به دیگران محول کنیم؛ مخصوصا در کار. اما می‌توانیم از نفوذ اجتماعی به نفع خودمان استفاده کنیم. یک قانون این است که هیچ‌گاه به‌صورت منفعل نظاره‌گر همکاران جاه‌طلب، بهره‌ور و موفق خودمان نباشیم. این کار حتما انگیزه ما را از بین می‌برد. در عوض، با این افراد در مورد اینکه با سخت‌کوشی خود به چه چیزی می‌خواهند برسند و چرا انجام کاری را توصیه می‌کنند، گفت‌وگو کنیم. گوش دادن به آنچه افراد الگو در مورد هدف‌هایشان می‌گویند، به شما کمک می‌کند ایده بیشتری بگیرید و به دیدگاه‌های خودتان برسید.

جالب این است که توصیه کردن به جای توصیه گرفتن، می‌تواند روش موثرتری برای غلبه بر کمبودهای انگیزشی باشد، چون اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد، بنابراین فرد را به عمل وامی‌دارد. یک مطالعه جدید به ما نشان داد افرادی که در تقلا هستند تا به یک هدف برسند – مثلا پیدا کردن یک شغل – فکر می‌کنند برای موفق شدن به نظرات کارشناسان نیاز دارند. اما واقعیت این است که وقتی آنها تجربه و خرد خودشان را در اختیار دیگر جویندگان کار قرار می‌دهند، به برنامه‌های منسجمی می‌رسند که خودشان هم می‌توانند دنبال کنند، بنابراین انگیزه و دستاورد آنها بیشتر می‌شود.

آخرین روش برای مهار نفوذ اجتماعی مثبت این است که افرادی که بیشترین انگیزه‌بخشی را برای شما دارند تا یکسری وظایف مشخص را انجام دهید، لزوما خودشان آن کار را به نحو احسن انجام نداده‌اند. آنها می‌توانند فقط همراهانی باشند که تصویر کلی یک هدف را با شما به اشتراک می‌گذارند؛ افرادی مثل دوستان نزدیک، خانواده یا مربیان. تمایل ما برای موفق شدن از طرف این افراد، می‌تواند انگیزه‌های درونی قدرتمندی به ما بدهد تا به اهداف‌مان برسیم. مثلا یک مادر سخت کار کردن در محیط کار را انگیزه‌بخش می‌داند، چون احساس می‌کند می‌تواند الگوی خوبی برای دخترش باشد.


مترجم: مریم رضایی

منبع: دنیای اقتصاد


نظرات()   
   

سریع ترین مرد جهان سفیر خدمت فوری ارسال پول می شود


 اوسین بولت، به عنوان سریع ترین مرد جهان نزد همگان شناخته می شود. حالا شهرت و سرعت جهانی او باعث شده تا "Xoom"، خدمت انتقال پول بین المللی PayPal، این برنده هشت مدال طلای المپیک، را به عنوان سفیر جهانی خود از سال 2020 منصوب کند.
این مشارکت همزمان با توسعه خدمت ارسال پول Xoom به مشتریانی در کانادا شروع می شود. از این پس امکان ارسال پول، بارگزاری مجدد گوشی های تلفن همراه و پرداخت صورت حساب ها برای عزیزانتان در بیش از 130 کشور جهان فراهم خواهد شد.
این قهرمان دو سرعت متولد جامائیکا بخشی از کمپین بازاریابی بین المللی افتتاحیه "Money Go Xoom" این خدمت جدید خواهد بود که این ماه در کانادا و ایالات متحده آمریکا راه اندازی می شود. کمپین جدید فوق برای توانایی Xoom در زمینه ارائه راهی سریع، امن و راحت به منظور پرداخت صورت حساب ها یا ارسال پول به مردم سرتاسر جهان مشتری جلب می کند. در همین راستا بولت در طیف متنوعی از آگهی های تبلیغاتی دیجیتال، تلویزیونی و رادیویی حضور خواهد یافت.

به گفته جولیان کینگ، معاون و مدیر کل Xoom، در این جا تعهد کامل نسبت به ایجاد شرایط لازم برای کسب تجربه استفاده از سریع ترین خدمت انتقال پول ممکن به مشتریان احساس می شود بنابراین بولت به طور طبیعی یک گزینه مناسب برای فعالیت به عنوان سفیر جهانی برند به شمار می رود. Xoom به همکاری با بولت در زمانی هیجان انگیز حین تلاش برای توسعه خدمات و کمک به جوامع جدید و نیازمند به انتقال پول بین المللی سریع و قابل اعتماد می اندیشد.
بولت نیز با مشاهده سختی های انتقال پول به خانواده اش در جامائیکا، از توافق و مشارکت با یک برند متمرکز بر روی ارائه راهی سریع و مناسب برای ارسال پول یا پرداخت آسان صورت حساب برای خانواده های ساکن نقاط دوردست دنیا خوشحال و هیجان زده است.

Xoom با توجه به ارتباط جهانی بولت با مقوله سرعت و کار های ارزشمند او در زمینه حمایت از جوامع محلی در همه جای دنیا مشارکت با این ستاره ورزشی را شروع کرد. در سال 2014، بولت دست به تاسیس بنیاد "اوسین بولت" زد که فرصت آموزش، استفاده از تجهیزات ورزشی و توسعه فرهنگی را برای جوانان جامائیکایی خلق می کند. PayPal و Xoom سابقه ای طولانی در رابطه با حمایت از جوامع محلی، فعالیت برای آن ها و امید به تداوم این اقدامات با همکاری اوسین بولت در دو سال آینده دارند.
PayPal همچنین صاحب یک پلت فرم پرداخت پول خاص خود به نام "Venmo" است.

مترجم: مرضیه فروتن

منبع: ام بی ای نیوز


نظرات()   
   
شنبه 1 دی 1397  10:34 ب.ظ
نوع مطلب: (آریا خبر ،) توسط: محمد افشار

نشریه فوربس فهرست جدیدی از بهترین کشورها در کسب‌وکار سال ۲۰۱۹ را منتشر کرد. این رتبه‌بندی که سیزدهمین فهرست از این دست است، میزان سهولت جذب سرمایه در ۱۶۱کشور جهان برای انجام کسب‌وکار را مورد بررسی قرار داده است. در رتبه‌بندی امسال انگلیس توانست به‌رغم بحران «برگزیت» برای دومین سال پیاپی در رده نخست بایستد. «نیرو‌ی‌کار قدرتمند»، «نوآوری» و «بوروکراسی و تشریفات اداری حداقلی» از مهم‌ترین مشخصاتی است که برای بهترین کشور این رتبه‌بندی عنوان شده است. سوئد نیز توانسته رده دوم در این رتبه‌بندی را تصاحب کند.

نشریه فوربس، رتبه‌بندی بهترین کشورها را برای کسب‌وکار در ۲۰۱۹ منتشر کرد. در این گزارش که برای سیزدهمین سال متوالی منتشر می‌شود، ۱۶۱ کشور جهان که برای کسب‌وکار بهترین هستند بر مبنای ۱۵ معیار رتبه‌بندی شده‌اند. همچون سال گذشته، در رتبه‌بندی امسال انگلیس توانست به‌رغم بحران «برگزیت» برای دومین سال پیاپی در رده نخست بایستد. «نیرو‌ی‌کار قدرتمند»، «نوآوری» و «بوروکراسی و تشریفات اداری حداقلی» از مهم‌ترین مشخصاتی است که برای بهترین کشور این رتبه‌بندی عنوان شده است. به‌علاوه در این رتبه‌بندی، ایران به‌عنوان «صد و هفتمین» اقتصاد دوست‌دار کسب‌وکار جهان معرفی شده است.

بهترین کشورها برای کسب‌وکار

به‌رغم نااطمینانی‌های مربوط به «برگزیت» و به لطف نیرو‌ی‌کار قدرتمند، نوآوری و بوروکراسی و تشریفات اداری حداقلی، انگلیسی‌ها توانستند برای دومین سال پیاپی در رده نخست بهترین کشورهای جهان برای کسب‌وکار بایستند. پس از سه‌شیرها، سوئد با دو پله صعود نسبت به گزارش سال گذشته، توانست رده دوم را تصاحب کند. این صعود به‌دلیل نمره بالای این اقتصاد صادرات‌محور در معیارهای نوآوری، حقوق مالکیت و ریسک و فساد پایین بوده است.  به گزارش «فوربس»، استکهلم یکی از قطب‌های استارت‌آپ‌ فناوری در اروپا است. همچنین نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی کشورهای اسکاندیناوی با کاهشی چشمگیر از ۸۰ درصد سال ۱۹۹۵ به ۴۱ درصد در سال گذشته رسید.

هنگ‌کنگ، هلند، نیوزیلند، کانادا، دانمارک، سنگاپور، استرالیا و سوئیس هشت کشور دیگری هستند که ۱۰ اقتصاد برتر این رتبه‌بندی را تکمیل می‌کنند. نکته جالب رتبه‌بندی امسال سقوط ۵ پله‌ای آمریکا است که از رده ۱۲ به ۱۷ رسیده است. سقوط بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا با ارزش بیش از ۱۹ هزار میلیارد (تریلیون) دلار به دنبال وخیم‌تر شدن آزادی‌های فردی، تجاری و پولی طی یک سال اخیر بود. مارک زندی، اقتصاددان ارشد موسسه اعتبارسنجی «مودیز»، با اشاره به اینکه «سیاست‌های مهاجرتی» اصلی‌ترین چالش محیط‌ کسب‌وکار در آمریکا است، می‌گوید: «به جای در آغوش گرفتن جهان، آمریکا او را از خود می‌راند، امری که خبری بد برای کسب‌وکارها محسوب می‌‌شود. مشکل گرفتن ویزای نیروی‌ کار با مهارت، شرکت‌ها را مجبور به ترک آمریکا می‌کند. به عبارتی بهترین گزینه برای این شرکت‌ها، خروج‌ مشاغل خود به خارج از مرزهای آمریکا است.»

در این رتبه‌بندی و از میان ۱۶۱ کشور، ایران در رده صدوهفتمین اقتصاد دوست‌دار کسب‌وکار جهان قرار دارد. این درحالی است که در رتبه‌بندی سال گذشته، ایران از میان ۱۵۰ کشور در رده ۱۰۰ جای داشت. «فوربس» در گزارش خود از رشد اقتصادی ۷/  ۳ درصدی، تولید ناخالص داخلی سرانه ۵۴۰۰ دلاری، تراز تجاری (درصد از تولید ناخالص داخلی) ۲/  ۲ درصدی و جمعیت ۸۳ میلیونی برای معرفی ایران استفاده کرده است. در این رتبه‌بندی و در میان اقتصادهای منطقه خاورمیانه، برترین رتبه مربوط به امارات است که توانسته در رده ۳۲ جهان بایستد. پس از امارات، کشورهای قطر، عمان و عربستان به‌عنوان دیگر اقتصادهای برتر دوست‌دار کسب‌وکار منطقه به ترتیب‌ در رده‌های ۴۵، ۵۰ و ۵۱ جهان ایستاده‌اند. در انتهای این رتبه‌بندی نیز کشورهای آفریقایی جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری کنگو و گینه‌بیسائو قرار دارند.

روش‌شناسی رتبه‌بندی

در تعیین بهترین کشورها برای کسب‌وکار، «فوربس» ۱۶۱ کشور جهان را براساس ۱۵ معیار رتبه‌بندی کرده است. این ۱۵ معیار عبارتند از: حقوق مالکیت، نوآوری، مالیات‌ها، تکنولوژی، فساد، زیرساخت‌، اندازه بازار، ریسک سیاسی، کیفیت زندگی، نیروی کار، آزادی (فردی، تجاری و پولی)، بوروکراسی و حمایت از سرمایه‌گذاران. در این رابطه هریک از معیارها در محاسبه رتبه‌ کل، وزن یکسانی دارند.

 به‌علاوه، تنها کشورهایی در این رتبه‌بندی ارزیابی شده‌اند که حداقل در ۱۱ معیار، داده‌های در دسترس داشته‌اند. بر این اساس، انگلیس تنها کشوری است که در تمام معیارها در میان ۳۰ کشور برتر حضور دارد. همچنین برای جمع‌آوری اطلاعات مربوط به کسب‌وکار کشورها این شرکت از گزارش «سهولت کسب‌وکار» بانک جهانی، «شاخص آزادی اقتصادی» بنیاد هریتیج، گزارش «آزادی در جهان» خانه آزادی، «گزارش جهانی رقابت‌پذیری» مجمع جهانی اقتصاد، «شاخص حقوق مالکیت بین‌المللی» اتحادیه حقوق مالکیت، «شاخص ادراک فساد» سازمان شفافیت و «شاخص توسعه انسانی» سازمان ملل استفاده کرده است.

 

03-02


منبع: دنیای اقتصاد


نظرات()   
   
شنبه 1 دی 1397  10:28 ب.ظ
نوع مطلب: (آریا خبر ،) توسط: محمد افشار

گزارش‌ها حاکی از آن است که رقبای قدیمی یعنی ب‌ام‌و و دایملر قصد دارند با یکدیگر همکاری کنند تا پلت‌فرم، باتری و تکنولوژی خودران یک محصول آینده را طراحی و توسعه دهند. خودرویی که قرار است با همکاری این دو برند تولید شود، به برند خاصی تعلق ندارد و تنها این دو خودروساز آلمانی آن را با همکاری یکدیگر توسعه خواهند داد. در‌صورتی‌که این توافق شکل گیرد، نباید توقع داشت که نتیجه آن به‌زودی خود را نشان دهد. چراکه مراحل طراحی و توسعه یک خودرو همواره زمانبر بوده و از لحظه‌ای که این توافق منعقد شود تا زمانی که این محصول مشترک برای فروش آماده شود، قطعا چند سالی زمان لازم است. البته در گذشته نیز شاهد همکاری بین ب‌ا‌م‌و و مرسدس بوده‌ایم. در سال ۲۰۱۷ این دو خودروساز با همکاری فولکس واگن و فورد، شبکه شارژ سریع را در سراسر اروپا ساختند که کار آنها از آلمان، اتریش و نروژ آغاز شده بود.

منبع: دنیای اقتصاد


نظرات()   
   

وزارت فرهنگ و گردشگری در ترکیه به تازگی اعلام کرده است که با اختصاص یک سرمایه‌گذاری کلان در نظر دارد دیتاسنتر و مراکز داده پیشرفته‌ای را راه‌اندازی کند. به گزارش «ایسنا»، این کشور در نظر دارد با راه‌اندازی دیتاسنترهای مخصوص گردشگری و تحلیل اطلاعات مربوطه، بتواند به تحلیل ورود و خروج مسافران خارجی، میزان درآمدزایی حاصل از ورود گردشگران از کشورهای مختلف به ترکیه، میزان مخارج آنها و پاسخ به تفریحات موردنیاز و نیاز و خواسته‌های آنها بپردازد.

طبق گفته‌های وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه به نقل از دیلی صباح، این کشور به این ترتیب قصد دارد میزان ورود گردشگران خارجی را به دو برابر افزایش دهد؛ به گونه‌ای که در سال ۲۰۲۳ میلادی این میزان را به ۷۰ میلیون گردشگر برساند. بر اساس تازه‌ترین آمارهای منتشر شده، حجم ورود گردشگران خارجی به این کشور در سال ۲۰۱۸ میلادی از مرز ۴۰ میلیون نفر نیز عبور کرده است که بیشتر آنها از کشورهای ایران، گرجستان، آلمان و روسیه هستند که به این کشور سفر کرده‌اند. کارشناسان بر این باورند که راه‌اندازی این دیتاسنترها کمک بسزایی به رونق صنعت توریسم و خروج ترکیه از بحران‌های اقتصادی خواهد کرد و همان‌طور که گردش مالی ناشی از ورود و خرید گردشگران خارجی به این کشور تاکنون به زیرساخت‌های اقتصادی این کشور کمک کرده است، از این پس نیز به کمک آن خواهد آمد.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، پس از بحران‌های امنیتی و سیاسی که ترکیه طی چند سال اخیر پشت سرگذاشت، این کشور مصمم شد بار دیگر گردشگری خود را احیا کند و برای تحقق این امر، چاره‌ای جز ایجاد ثبات و امنیت و بازاریابی فعالانه‌تر نداشت؛ تجربه‌ای که نهایتا منجر به موفقیت شد و این کشور توانست در سال ۲۰۱۷ بیش از ۳۲ میلیون گردشگر خارجی را جذب کند و هم‌اکنون این روند روبه‌رشد به‌لطف واحد پول ارزان‌تر از گذشته چنان سرعت گرفته که کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند این کشور تا پایان سال ۲۰۱۸ از رکورد سال ۲۰۱۴ خود در جذب گردشگر عبور خواهد کرد.


منبع: دنیای اقتصاد


نظرات()   
   

در جدیدترین گزارشی که از میزان دانلود اپلیکیشن‌های مختلف در سال ۲۰۱۸ میلادی منتشر شده، می‌توان دریافت که سه اپلیکیشن توسعه داده شده توسط شرکت فیس‌بوک در صدر پرمخاطب‌ترین برنامه‌های جهان قرار گرفته‌اند.

 همواره گزارش‌های متعددی از سوی موسسات تحقیقاتی مختلف در فضای مجازی در خصوص عملکرد شرکت‌های مختلف و همچنین موفقیت اپلیکیشن و سرویس‌های مختلف در جلب رضایت کاربران منتشر می‌شود که برای شرکت‌های توسعه دهنده آنها از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار است.

این فهرست که از سوی پژوهشگران فعال در موسسه App Annie منتشر شده، به وضوح نشان می‌دهد فیس بوک با وجود همه رسوایی‌های اطلاعاتی و نقض حریم خصوصی کاربرانش در سال جاری میلادی، همچنان گوی رقابت را از سایر رقبای فعال در این حوزه ربوده است چرا که سه اپلیکیشن فیس بوک مسنجر، فیس‌بوک و واتس‌اپ که همگی از زیرمجموعه‌های این شرکت به شمار می روند، بیشترین تعداد دانلود را به نام و نشان خود ثبت کرده‌اند.

این موسسه که آمارهای خود را از طریق جمع آوری داده از سوی دو فروشگاه اینترنتی و آنلاین اپ استور اپل و گوگل پلی استور بدست آورده است، تعداد دفعاتی که اپلیکیشن و برنامه های مختلف از طریق این دو پلتفرم در سراسر جهان دانلود و دریافت شده‌اند را نمایش می‌دهد که گویای یک رشد و افزایش ۱۰ درصدی در سال ۲۰۱۸ میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بوده و تعداد دانلود اپلیکیشن‌ها در جهان به ۱۱۳ میلیون بار رسیده است.

همچنین کارشناسان و محققان فعال در این موسسه خاطرنشان کرده‌اند که کاربران بیشتر به سمت و سوی استفاده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی روی آورده‌اند و این به وضوح با میزان و تعداد دفعات دانلود آنها مشهود است.

بر اساس گزارشی که در وب سایت AndroidPIT منتشر شده است، آنها همچنین در ادامه برآورد کرده‌اند که کاربران در سال جاری میلادی بیش از ۷۶ میلیارد دلار در اپلیکیشن‌ها هزینه کرده‌اند که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن ۲۰ درصد بیشتر شده است.

بعد از فیس‌بوک مسنجر، فیس‌بوک و واتس‌اپ، از دیگر اپلیکیشن‌های پرطرفدار با بیشترین میزان دانلود می‌توان به ترتیب به اپلیکیشن‌های تیک تاک، اینستاگرام، مرورگر یو سی براوسر ( UC Browser)، شیرایت (ShareIt)، اسنپ‌چت، نتفلیکس و ویگو ویدیو نیز اشاره کرد.

البته این در حالیست که تحلیلگران بر این باورند این آمارها تا نیمه نخست ماه دسامبر ۲۰۱۸ میلادی به ثبت رسیده است و با توجه به نزدیک شدن به فصل تعطیلات کریسمس و آغاز تخفیف‌های شرکت‌های توسعه‌دهنده اپلیکیشن‌های پولی، به نظر می‌رسد که آمار دانلود برنامه‌های پولی همچون نتفلیکس که یک سرویس پخش و استریم آنلاین فیلم به شمار می‌رود، نیز افزایش پیدا کند و این فهرست را با تغییر و تحول مواجه کند.


منبع: ایسنا


نظرات()   
   

شرکت الکترونیک ژاپنی "اومرون" (Omron) از نخستین ساعت مچی هوشمند جهان که قادر به اندازه‌گیری فشار خون افراد است، رونمایی کرد

هنگامی‌که صحبت از تجهیزات پزشکی می‌شود، نام شرکت "اومرون" به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی می‌درخشد، اکنون نیز این شرکت موفق به توسعه یک ساعت مچی هوشمند شده که ساعت مذکور قادر به اندازه ‌گیری فشار خون افراد است.

"اومرون" شرکت الکترونیک ژاپنی است که در زمینه تولید تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی، تجهیزات خودکارسازی و اتوماسیون صنعتی، قطعات الکترونیکی خودرو، تجهیزات پزشکی و ابزارهای مراقبت سلامت فعالیت می‌کند.

ساعت مچی هوشمند یاد شده" HeartGuide " نام دارد و قادر به نظارت بر ضربان قلب و کیفیت خواب کاربران در طول شبانه‌روز است. ساعت مذکور می‌تواند فشارخون افراد را در زمان بیداری اندازه گیری کند، اما به گونه‌ای طراحی نشده که این کار را در زمانی‌که کاربران خوابیده‌اند، انجام دهد.

ساعت "HeartGuide" داده‌های خود را با یک برنامه همراه همگام‌سازی می‌کند و توسط آن‌ کاربران می‌توانند  از میزان فشار خون، ضربان قلب و نحوه خواب خود آگاه شوند. البته لازم به ذکر است برنامه همراه این ساعت هوشمند قرار است طی روزهای آینده منتشر شده و در دسترس قرار گیرد.

کاربران هم‌چنین توسط این برنامه می‌توانند لیست ماهانه میزان ضربان قلب، فشار خون و کیفیت خواب خود را نیز مشاهده کنند.

شرکت "اومرون" با پژوهشگران و متخصصان بسیاری برای توسعه سیستم این ساعت مچی هوشمند همکاری کرده است. تمام ابزاری که در سیستم این ساعت به کار رفته‌اند، بزرگتر از یک دانه از برنج نیستند. به گفته شرکت، هر دستبند از سازه‌ای ساخته شده که پنج برابر قویتر از فولاد است.

ساعت مچی هوشمند "HeartGuide" از سوی "سازمان غذا و دارو" (FDA) ایالات متحده آمریکا تایید شده است و به زودی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.


منبع: ایسنا


نظرات()   
   
شنبه 1 دی 1397  09:31 ب.ظ
نوع مطلب: (آریا خبر ،) توسط: محمد افشار

به نظر می‌رسد که فیس‌بوک نیز قصد دارد برای اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ بعنوان یکی از بزرگترین زیرمجموعه‌های خود، ارز دیجیتال رمزنگاری شده توسعه دهد.

 این روزها که بازار ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیار داغ شده است، سایت‌ها و پلت‌فرم‌های بسیاری برای استخراج بیت کوین یا بیت کوین ماینینگ ایجاد شده‌اند.

کشورها و دولت‌های بسیاری از جمله برخی دولت‌های اروپایی همواره مردم و سرمایه‌گذاران را از مبادله، نقل و انتقالات پول با استفاده از ارزهای دیجیتالی همچون بیت کوین منع کرده‌اند و به سرمایه‌گذاری در این ارز جدید که در اصل واقعیت فیزیکی ندارد، هشدار داده‌اند، چرا که آنها بر این باورند ارزش بیت کوین و ارزهای مشابه دیجیتالی، حبابی شکل و غیرواقعی است و به زودی این حباب ترکیده خواهد شد.

با وجود بسیاری از مخالفتها، اما باید این واقعیت را پذیرفت که ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده همچون بیت کوین از استقبال بی نظیری از سوی کاربران جهان مجازی اینترنت و سایر دلالان در کشورهای جهان مواجه شده است و همین امر هم باعث شده سایت‌ها و اپلیکیشن‌های بسیاری یک پلت‌فرم یا درگاه اختصاصی برای کسب ارزهای مجازی یا به اصطلاح استخراج بیت کوین و سایر ارزهای مشابه ایجاد کنند.

هم اکنون اپلیکیشن‌های پیام‌رسان موبایلی همچون واتس‌اپ نیز به این عرصه پر تب و تاب پیوسته و طبق گزارش‌های منتشر شده به نظر می‌رسد که فیس بوک، بعنوان شرکت مادر واتس‌اپ، نیز قصد دارد همانند برخی دیگر از پیام رسان‌ها نظیر تلگرام، لاین، بی‌چت و غیره که به ارائه و عرضه یک ارز دیجیتال رمزنگاری شده اختصاصی برای خود پرداخته‌اند، به منظور سهولت در دسترسی و روند ماینینگ کاربران، به ارائه و عرضه ارزهای مجازی رمزنگاری شده اختصاصی برای خود بپردازد و بدین ترتیب نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران واتس‌اپ و علاقمندان به حوزه استخراج، سرمایه‌گذاری و پرداخت از طریق ارزهای دیجیتال رمزپایه رابه سمت و سوی خود جلب کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هر چند که شنیده‌ها حاکی از آن است تمرکز اصلی واتس‌اپ برای ارائه ارزهای دیجیتال بر روی بازار هند خواهد بود اما به نظر می‌رسد به زودی کاربران این پیام‌رسان به امکان و قابلیت پرداخت درون برنامه‌ای مجهز خواهند شد و قادر خواهند بود با استفاده از این پلت‌فرم، دیگر نیازی به پرداخت بانکی از طریق کارت‌های اعتباری بانک‌های مختلف در جهان نداشته باشند. گفته می‌شود فیس بوک درتلاش است تا با ایجاد یک نوع ارز پایدار (Stablecoin) بر مبنای دلار آمریکا، علاوه بر ارائه قابلیت پرداخت درون برنامه‌ای برای کاربران، از نوسانات و شوک‌های ناگهانی ارزهای دیجیتال نیز جلوگیری بعمل آورد.

شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام رسان محبوب بوده است.

بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده توسط واتس‌اپ، این اپلیکیشن دارای حدود ۱.۳ میلیارد کاربر در سراسر جهان است و در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی به رکوردی در میان شبکه‌های اجتماعی دست یافت و آن هم جای دادن بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه بود. لازم به ذکر است که تعداد کاربران فعال این پیام رسان در آخرین گزارش‌های سال ۲۰۱۸ میلادی، از مرز یک میلیارد نفر نیز عبور کرده است.


منبع: ایسنا


نظرات()   
   
آخرین پست ها

پاورپوینت تامین منابع مالی برای کسب و کار..........چهارشنبه 26 تیر 1398

جزوه درس مدیریت فرآیندهای کسب و کار دانشگاه شریف..........چهارشنبه 26 تیر 1398

۵ اشتباه بازاریابی بدون امکان جبران ..........چهارشنبه 26 تیر 1398

چگونه از عملکرد درست برندمان مطمئن شویم؟ ..........چهارشنبه 26 تیر 1398

کارمندان از مدیران خود چه می‌خواهند؟ ..........چهارشنبه 26 تیر 1398

تشخیص فرصت‌های کارآفرینی با این راهکارها ..........چهارشنبه 26 تیر 1398

2 راهکار برای ارتباط تاثیرگذار با کارمندان ..........چهارشنبه 26 تیر 1398

ثبت رکورد ۴/ ۱ میلیارد سفر در سال ۲۰۱۸ ..........چهارشنبه 26 تیر 1398

بیت‌کوین‌ چگونه استخراج می‌شود؟..........چهارشنبه 26 تیر 1398

۲۰ گوشی هوشمند پرفروش در نیمه نخست ۲۰۱۹..........چهارشنبه 26 تیر 1398

پاورپوینت جایگاه استراژی در سازمان و مدل تلفیقی جهت پیاده سازی آن..........شنبه 22 تیر 1398

پاورپوینت تاریخچه پیدایش مدیریت توسعه..........شنبه 22 تیر 1398

چند روش ساده جذب مشتری برای یک کسب و کار اینترنتی ..........شنبه 22 تیر 1398

شیوه های بازاریابی استارت آپ نوپا با تیم کوچک ..........شنبه 22 تیر 1398

از بازاریابی داخلی و بیرونی چه می دانیم؟ ..........شنبه 22 تیر 1398

۵ توصیه برای هتلداری موفق ..........شنبه 22 تیر 1398

چگونه کارآفرین بهتری باشیم؟ ..........شنبه 22 تیر 1398

سفرهای بسته­ ای تاکسی­ های اینترنتی در جهان چگونه قیمت خود را پایین نگه می­دارند؟ ..........شنبه 22 تیر 1398

مشترکان فیلیمو ۱۲۰درصد بیشتر شد/ ۱۴۰درصد رشد دقیقه تماشا ..........شنبه 22 تیر 1398

در مورد یوتیوب چه می‌دانید؟ ..........شنبه 22 تیر 1398

همه پستها