جمعه 10 آبان 1398  10:13 ب.ظ
نوع مطلب: (آریا خبر ،) توسط: محمد افشار

طبق گزارش‌های ماهانه در سامانه سپاس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، بیش‌ترین شکایات ثبت‌ شده در مهر امسال مربوط به اینترنت بوده است.

 اداره کل حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری)، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی (سامانه ۱۹۵) تا پایان مهر ماه سال جاری را منتشر کرده است.

گزارش‌های ارائه‌ شده بر اساس تعداد تیکت‌های ثبت‌ شده در سامانه سپاس و هفت حوزه کاری است که مشترکان می‌توانند از طریق مرکز تماس یا سایت، به شکایت در سامانه اقدام کنند. حوزه‌های کاری شامل اینترنت، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات، دفاتر پیشخوان و سرویس ارزش افزوده می‌شود.

اما مهم‌ترین نتایج حاصل از تحلیل داده‌های استخراج‌شده حاکی از آن است که بیش‌ترین شکایت مشترکین در مهرماه ۱۳۹۸ در حوزه اینترنت بوده که ۴۴.۹ درصد کل آمار شکایات را به خود اختصاص داده است.

تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده در شهریورماه معادل ۹۷۰۹ مورد است که نسبت به شهریورماه سال جاری ۹.۴ درصد افزایش داشته است. ۵۸.۳ درصد کل شکایات در ماه مذکور از درگاه سامانه سپاس ثبت شده است.

43ROLbMnR7oK

شکایات ثبت‌شده در حوزه اینترنت بیش‌ترین تعداد شکایات و سرویس ارزش افزوده، کم‌ترین شکایات را در طول دو ماه شهریور و مهر ماه سال جاری داشته است.

شکایات مربوط به اینترنت، تلفن همراه، تشعشعات، دفاتر پیشخوان و سرویس ارزش افزوده در ماه مهر نسبت به شهریور ماه افزایش و شکایات مربوط به تلفن ثابت و خدمات پستی در ماه مهر نسبت به ماه‌ شهریور کاهش  داشته است.

پیش از این مجید حقی - معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری- درباره مصداق‌ شکایات ثبت‌شده گفته بود پشتیبانی و ارائه خدمات، کیفیت سرویس، مشکلات مالی و تعرفه، عدم آنتن‌دهی، پیامک متنی، خدمات مالکیت و سیم‌کارت، تشعشعات، ترابردپذیری، خدمات ارزش افزوده تلفن همراه و بسته‌های ترکیبی؛ به ترتیب از مصداق‌های پرتکرار شکایات ثبت‌شده است.

همچنین سیدمحمد امامی - مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- درباره زمان پاسخگویی به شکایات گفته بود بعضی از گزارش‌ها زمان‌بر است و بعضی در فاصله زمانی کوتاهی به نتیجه می‌رسند. برای مثال شکایت‌هایی که درباره تعرفه و ارزش افزوده هستند و بعد مالی به همراه دارند، رسیدگی به آن‌ها به زمان کوتاهی نیاز دارد، اما بعضی از شکایت‌ها زیرساختی می‌خواهند که در پروانه هم به سازمان تنظیم مقررات اجازه داده شده که به اپراتور زمان دهد تا مشکل را حل کند.


منبع: ایسنا


نظرات()   
   
آخرین پست ها

نشانه‌های یک مدیر بد ..........شنبه 6 اردیبهشت 1399

خرده‌فروشی آنلاین باید افزایش یابد ..........شنبه 6 اردیبهشت 1399

تعطیلی ۶۱درصد استارت‌آپ‎ها با ادامه کرونا ..........شنبه 6 اردیبهشت 1399

کدام کشور بالاترین سرعت پهنای باند اینترنت موبایل را دارد؟..........چهارشنبه 27 فروردین 1399

رشد چشمگیر کاربران شبکه‌ اجتماعی تیک‌تاک در سال‌های اخیر..........چهارشنبه 27 فروردین 1399

پاورپوینت داشبورد مدیریتی..........دوشنبه 25 فروردین 1399

پاورپوینت پیاده‌سازی مدیریت دانش..........دوشنبه 25 فروردین 1399

قیمت انواع پرینتر در بازار؟ +جدول ..........یکشنبه 24 فروردین 1399

نرخ انواع فلش مموری در بازار؟ +جدول ..........یکشنبه 24 فروردین 1399

با «سیلیا» (Celia) دستیار صوتی هوشمند هوآوی آشنا شوید ..........شنبه 23 فروردین 1399

ارتقای دو مدل دیگر از گوشی‌های سامسونگ به اندروید ۱۰ ..........شنبه 23 فروردین 1399

انواع شکلات صبحانه در بازار چند؟ +جدول ..........جمعه 22 فروردین 1399

با جوانترین میلیاردر زن جهان آشنا شوید/ عکس..........جمعه 22 فروردین 1399

۵ قدم اولیه و بسیار مهم برای تجارت بهتر ..........شنبه 9 فروردین 1399

سه زبان مهم در دنیای کسب و کار چیست؟ ..........شنبه 9 فروردین 1399

۹ اصل مدیریت ..........شنبه 9 فروردین 1399

بازاریابی محتوا با ۹ ابزار کارآمد ..........شنبه 9 فروردین 1399

حقایق جذابی درباره مغز که نمی‌دانید ..........شنبه 9 فروردین 1399

پاورپوینت تکنیک های فروش حرفه ای..........شنبه 9 فروردین 1399

پاورپوینت اصول مدیریت علمی فردریک تیلور..........شنبه 9 فروردین 1399

همه پستها

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات