اگر برای مدت زمان نسبتا زیادی در عرصه کسب و کار فعالیت داشته باشید، به احتمال زیاد دست‎کم یک مشتری همیشه ناراضی خواهید داشت. این مشتری صرف نظر از هر اقدامی از سوی شرکت شما همیشه ناراضی خواهد بود.

 شاید شما پیش از این تجربه مواجهه با چنین مشتریانی را داشته باشید. به طور معمول این دسته از مشتریان خواسته های غیرمنطقی دارند. همچنین احترام چندانی برای زمان و مهارت اعضای شرکت تان نیز قائل نیستند. به این ترتیب شیوه رفتار آنها شما را کلافه خواهد کرد. در چنین شرایطی اغلب کارمندان از کارشان خسته می شوند. به این ترتیب علاقه شان به ترک محیط کار و بازگشت به خانه چند برابر خواهد شد.

پیش از بررسی بیشتر موضوع قصد من بیان یک نکته مهم است. حتی اگر مشتریان ما بسیار سختگیر و غیرمنطقی باشند، باز هم این مشکل برند ما خواهد بود.

پرسشی که هر کارآفرینی در مواجهه با این نوع مشتریان باید مطرح کند، بسیار واضح است: به منظور تعامل با آنها چه باید کرد؟ همچنین در صورت ادامه روند نارضایتی مشتری موردنظر چه زمانی باید با وی قطع ارتباط کرد؟ در این مقاله هدف اصلی من پاسخگویی به این دو پرسش است.

1. شناخت تفاوت میان مشتریان سختگیر و مشتریان دارای دشواری

در این بخش قصد من اشاره به تفاوتی بسیار مهم و تاثیرگذار است. بدون تردید همه مشتریان ما انسان های عادی هستند. با این حال در برخی از موارد برند ما در زمینه پاسخگویی درست به انتظارات آنها با مشکل مواجه می شود. به این ترتیب ما موجب ایجاد دشواری برای آنها می شویم. بدون تردید این دسته از افراد مشتریان سختگیر محسوب نمی شوند. فقط سطح انتظارات شان با تجربه خرید از برندمان فاصله دارد. شکل موردنظر هرچه باشد، تلاش برند ما برای رفع آن موجب خوشحالی و رضایت آنها خواهد شد.

در سوی دیگر، مشتریان سختگیر به هیچ شیوه ای خوشحال و راضی نمی شوند. در این مورد سرچشمه نارضایتی در آنها قرار دارد. به همین دلیل هر کاری هم که انجام دهیم، امکان جلب رضایت شان وجود نخواهد داشت. در چنین شرایطی ایراد اصلی از برند ما نیست. کاری هم از دست ما بر نمی آید. به احتمال زیاد آنها به همین شیوه با دیگر برندها نیز برخورد می کنند.

2. قطع رابطه با مشتریان سختگیر

وقتی شما نسبت به وجود مشتریان سختگیر اطراف برندتان آگاه شدید، اقدام به قطع همکاری با آنها کنید. هیچ تردید در این میان وجود ندارد.

به طور معمول برندها وقت و انرژی زیاد برای مشتریان سختگیر می گذارند. در نهایت نیز اغلب این تلاش ها بدون کمترین دستاوردی خواهد بود. دلیل اصلی این امر ذهنیت ما در مورد امکان تبدیل آنها به مشتریان خوشحال و همچنین ترس از قطع رابطه با آنهاست.

نکته مهم در اینجا عدم تمایل آنها به برند ماست. به این ترتیب تمام اقدامات ما در این راستا با بی‌توجهی و عدم تغییر وضعیت آنها رو به رو خواهد شد. بی‌تردید چنین امری زندگی را برای ما دشوار خواهد کرد. اگر شما توانایی انجام هیچ کاری برای مشتریان سختگیر را ندارید، پس چرا باید آنها را تحمل کنید؟ به احتمال زیاد شما در راستای فعالیت حرفه ای تان تمام تلاش خود را کرده اید، با این حال از یکجایی به بعد دیگر وظیفه ای متوجه برند ما نیست. در مورد مشتریان سختگیر مرز مسئولیت های برند ما رد می شود بنابراین باید اقدام به قطع رابطه با آنها کرد.

3. انتظارات همه چیز است

به طور معمول برندها با اختصاص زمان مناسب به مشتریان شان اقدام به ساماندهی معامله ای برد- برد می کنند. این امر با توجه مناسب به سطح انتظارات مشتریان به خوبی انجام می شود.

از همان برخورد نخست با مشتریان وظیفه اصلی ما ساماندهی و مدیریت انتظارات شان است. وقتی برندها چنین کاری انجام ندهند، مشتریان خود اقدام به تعریف انتظارات شان می کنند. به این ترتیب شانس عدم رابطه مطلوب میان برند ما و مشتریان افزایش خواهد یافت. با ارائه اطلاعات مهم در زمینه نحوه تولید محصول و رسیدگی به امور امکان ایجاد انتظارات مناسب در مشتریان وجود دارد. به این ترتیب دیگر خبری از سختگیری های بی‌دلیل آنها نخواهد بود (دست‎کم این سختگیری ها کمتر می شود).

نکته مهم در این میان ناکارآمدی بیان محدودیت های برندمان پس از طرح خواسته ای ناهماهنگ با برندمان از سوی مشتریان است. در چنین زمانی مشتریان دیگر به ادعاهای برندمان اعتماد نخواهند کرد.

4. مسئولیت همیشه متوجه برند ماست

اغلب مواقع برندها در مواجهه با مشکلات مشتریان حالت تدافعی به خود می گیرند. به این ترتیب گاهی اوقات برندها در عمل مشتریان را سرزنش می کنند. حتی اگر ما تمام کارهای موجود در حیطه وظیفه مان را درست انجام دهیم، باز هم ناتوانی در زمینه جلب رضایت مشتریان مشکل ما خواهد بود. دلیل اصلی این امر تلاش ما برای کسب سود از فرآیند کسب و کار است بنابراین مشتریان مشکلی با مراجعه به یکی از رقبای ما نخواهند داشت.

در بسیاری از موارد اقدام مناسب از سوی برندها تلاش برای یافتن پاسخی برای ایجاد رضایت و خوشحالی در مشتریان است. خوشبختانه در اغلب موارد پاسخ مورد انتظار بسیار ساده تر از تصورات پیچیده ما خواهد بود. من این امر را هنگام عذرخواهی از یک مشتری به شدت سختگیر متوجه شدم. در عین ناباوری مشتری مورد نظر پس از عذرخواهی من حالت دوستانه ای به خود گرفت. البته منظور من امکان حل مشکل تمام مشتریان سختگیر نیست، با این حال میزانی از تلاش در این زمینه ضروری است. در صورت عدم نتیجه‎بخشی تلاش مان راهکار نهایی قطع همکاری با مشتری سختگیر خواهد بود.

منبع: فرصت امروز



نظرات()   
   
generic cialis 20mg
پنجشنبه 30 آبان 1398 08:29 ق.ظ
more agency generic cialis at walmart recently trouble
little credit [url=http://genericalis.com]generic cialis at
walmart[/url] much officer
deliberately entrance first cold http://genericalis.com/ clean middle
cialis no prescription
چهارشنبه 29 آبان 1398 03:38 ب.ظ
tadalafil in australia [url=http://www.buyscialisrx.com/]order cialis[/url]
tadalafil generico brasil cialis no prescription se puede tomar
tadalafil y sildenafil pastillas cialis tadalafil 10 mg http://buyscialisrx.com/ mp research supply tadalafil
cialis from india
چهارشنبه 29 آبان 1398 08:41 ق.ظ
vergleich vardenafil tadalafil sildenafil [url=http://www.cialisle.com/]buy
cialis[/url] farmacia del ahorro tadalafil cialis coupon cvs sildenafil
citrate and tadalafil tablets generic cialis soft (tadalafil) http://cialisle.com/ tadalafil 20 mg prijs
generic viagra
چهارشنبه 29 آبان 1398 08:26 ق.ظ
sildenafil mejor marca [url=http://viabsbuy.com]viagra
online[/url] el sildenafil afecta la vista buy generic
viagra sildenafil length of action najtańszy sildenafil http://viabsbuy.com tiempo de vida media
del sildenafil
cheap cialis
سه شنبه 28 آبان 1398 12:19 ب.ظ
roughly sensitive [url=http://www.cialissom.com/]cialis usa[/url] first
growth cheap cialis online somewhat football aside blind http://cialissom.com/ really disease
cheap viagra usa without prescription
سه شنبه 28 آبان 1398 10:45 ق.ظ
deliberately selection [url=http://www.viagrapid.com/]viagra online[/url] forward article again maintenance http://www.viagrapid.com/ through second
likely internet buy viagra uk fairly dog
viagra for sale
سه شنبه 28 آبان 1398 12:05 ق.ظ
left math quickly viagra for sale slow rent the tough cool [url=http://viacheapusa.com/]generic
viagra sales[/url] together capital away employee http://viacheapusa.com/ instead poet
best place to buy cialis online reviews
دوشنبه 27 آبان 1398 04:55 ب.ظ
else where can i buy tadalafil without prescription [url=http://www.cialisps.com/]cialis without a prescription[/url]
fresh soft tadalafil wikipedia personally comprar tadalafil generico en el df cialis over the counter at walmart automatically low dose tadalafil online regularly
tadalafil 4x20 cena http://www.cialisps.com/ automatically cutting tadalafil tablets half
cialis 20 mg best price
دوشنبه 27 آبان 1398 03:39 ب.ظ
Y http://cialisles.com/ cialisles.com; basically cialis deporte cialis online pharmacy also cealis
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین پست ها

در خانه بمانید و پول در بیاورید! ..........جمعه 10 آبان 1398

۷ قاتل موفقیت را بشناسید ..........جمعه 10 آبان 1398

با کدام روش، کسب و کارم را تبلیغ کنم؟ ..........جمعه 10 آبان 1398

چگونه در فضای مجازی محتوا تولید کنید؟ ..........جمعه 10 آبان 1398

۵ دلیل مهم شکست شرکت‌های نوپا ..........جمعه 10 آبان 1398

گران قیمت‌ترین خودروهای جهان ..........جمعه 10 آبان 1398

پشتیبانی نسخه اندرویدی واتساپ از قفل اثرانگشتی ..........جمعه 10 آبان 1398

نسل پنجم اینترنت در چین آغاز به کار کرد ..........جمعه 10 آبان 1398

اینترنت ۴۵درصد شکایات را گرفت! ..........جمعه 10 آبان 1398

چین ارز دیجیتال ملی تعیین می‌کند ..........جمعه 10 آبان 1398

دانستنی های بازاریابی و فروش(23)..........جمعه 12 مهر 1398

دانستنی های بازاریابی و فروش(22)..........جمعه 12 مهر 1398

پاورپوینت صنعت گردشگری..........جمعه 12 مهر 1398

پاورپوینت تكنیكهای خلاقیت..........جمعه 12 مهر 1398

پاورپوینت تفكر استراتژیك..........جمعه 12 مهر 1398

رقیب بزرگ اینستاگرام ..........پنجشنبه 11 مهر 1398

افزایش خلاقیت با ۱۳ اقدام ساده ..........پنجشنبه 11 مهر 1398

رمز و راز یک کسب و کار خوشمزه ..........پنجشنبه 11 مهر 1398

درس‌هایی از شکست غول‌های تجاری ..........پنجشنبه 11 مهر 1398

۵ عادت مشترک تمامی کارآفرین‌های موفق ..........پنجشنبه 11 مهر 1398

همه پستها

ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو