تبلیغات
آریا مارکتینگ، مجله آنلاین بازاریابی،فروش،کسب و کار و کارآفرینی - چرا تحویل غذا کسب و کاری سودآور است؟

تکنولوژی دیجیتال تمام بخش های زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است. امروزه ما همه کارهای خود را به صورت آنلاین انجام می دهیم. کارهایی نظیر خرید پوشاک یا حتی یک تکه پیتزای گرم دیگر نیازمند حضور فیزیکی در فروشگاه ها نیست. بدون تردید صحبت از پیتزا خنده بر روی لب های هر فردی خواهد آورد. به هر حال پس از یک روز کاری انتحاب پیتزا به عنوان یک غذای لذیذ لذت بخش خواهد بود.

آیا برای شما ترک محل کار و رانندگی طولانی تا یک فست فود برای سفارش پیتزا قابل تصور است؟ برای بسیاری از افراد مثل من پس از پایان ساعت کاری بازگشت سریع به خانه اهمیت بالایی دارد. خوشبختانه امروزه دیگر نیازی به توقف در مسیر مشخص برای سفارش پیتزا نیست.

 این کار نیز درست مانند بسیاری از کارهای دیگر به صورت آنلاین روی می دهد. بی تردید چنین سفارش آنلاین پیتزا یا هر غذای دیگری بسیار جذاب به نظر می رسد.

کسب و کار سودآور تحویل غذا

در این مقاله هدف اصلی من بررسی چهار دلیل عمده برای سودمندی فعالیت در زمینه تحویل غذاست. اجازه دهید به بررسی هر کدام از آنها بپردازیم.

1. تقاضای زیاد برای تحویل غذا

با افزایش شمار کاربران اینترنت میزان علاقه آنها به سفارش آنلاین نیز افزایش پیدا کرده است. این امر مستلزم تحویل غذا نیز هست. به این ترتیب بسیاری از فروشگاه های آنلاین غذا یا رستوران ها مجبور به استفاده از سرویس تحویل سفارش ها شده اند. مزیت این شیوه برای مشتریان امکان پیش سفارش غذا از چند روز قبل برای تحویل در روز و ساعت خاصی است. به این ترتیب دیگر نظم تحویل غذا به هنگام برگزاری مهمانی ها برهم نمی خورد. وقتی در هر کسب و کاری با افزایش نیاز مشتریان مواجه هستیم، افزایش علاقه برندها به عرضه خدمات نیز پدید می آید. پیشگام عرضه آنلاین غذا و تحویل آن، اپ های سفارش آنلاین غذا هستند. اگر شما نیز به دنبال توسعه فعالیت رستوران تان هستید، فراهم سازی امکان سفارش آنلاین و تحویل آن به صورت خودکار ایده مناسبی خواهد بود. البته برخی از برندها فقط در زمینه تحویل غذا فعالیت دارند. به این ترتیب آنها خود هیچ نقشی در تهیه سفارش مشتریان شان ندارند.

2. راحتی زیاد به عنوان بهترین دلیل

راحتی بالا یکی از دلایل اصلی علاقه مردم به سفارش آنلاین غذا و تحویل آن است. در هر صورت همه ما علاقه مند به انتخاب پیتزای مورد علاقه مان پشت کامپیوتر هستیم. در این شیوه ما تمام جزییات مورد نظرمان را انتخاب و سپس در زمان مقرر غذای مان را دریافت می کنیم. این امر دیگر مستلزم تعامل رو در رو با پرسنل رستوران یا بدتر از آن مراجعه حضوری نیست. همچنین برای بسیاری از افراد تنبل مانند من دیگر نگرانی بسته شدن رستوران از بین می رود.

یکی از تجربیات مشترک همه ما انتظار در صف خرید غذاست. بدون شک همه ما از چنین انتظاری متنفر هستیم. مزیت سفارش آنلاین غذا حذف چنین انتظاری است. به این ترتیب پس از سفارش ما بدون دغدغه به کارهای دیگرمان خواهیم پرداخت.

3. صرفه جویی در زمان

اگر شما پس از کارتان در خانه مشغول تهیه غذا شوید، مدت زمان مشخصی زمان مورد نیاز خواهد بود. به طور معمول چنین کاری زمان کنار هم بودن خانواده ها را کاهش می دهد. به همین دلیل بسیاری از خانواده ها وعده شام را از رستوران های ارزان قیمت تهیه می کنند. به این ترتیب دیگر نیازی به نگرانی پیرامون تهیه وعده غذایی نیست. اکنون برای ما فرصت ثبت سفارش غذا در محل کار و تحویل آن درب منزل به هنگام بازگشت به خانه وجود دارد. برخی از اپ های سفارش غذای آنلاین امکان خرید مداوم در روزها یا ساعت خاصی را پدید آورده اند. به این ترتیب دیگر حتی نیازی به ثبت سفارش مداوم هم نیست. به این ترتیب صرفه جویی در زمان به اوج خود می رسد. این امر برای خانواده ها به معنای فرصت بیشتر برای تعامل و در کنار هم بودن، است.

4. صرفه اقتصادی

آیا شما به دنبال صرفه جویی در مخارج تان هستید؟ اگر پاسخ تان مثبت است، توجه به مزیت های سفارش آنلاین غذا ضروری به نظر می رسد. از آنجایی که صنعت تحویل غذا دارای رقابت بسیار سنگینی از سوی برندهای مختلف است، اغلب رستوران ها پیشنهادها و تخفیف های ویژه ای برای مشتریان خود در نظر گرفته اند. به طور معمول این پیشنهادهای ویژه شامل تحویل رایگان غذاست. با این حال در برخی از موارد تخفیف های اندکی بر روی خود غذا نیز لحاظ می شود. اگرچه تحویل رایگان غذا برای رستوران ها بیشتر یک استراتژی بازاریابی لحاظ می شود، اما برای مشتریان گزینه ای مقرون به صرفه و اقتصادی به حساب می آید. این امر وقتی هزینه های مراجعه به رستوران ها را لحاظ کنیم، بیشتر به چشم می آید. به این ترتیب علاوه بر رفع نیاز مراجعه حضوری به رستوران ها دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای تحویل غذا نیز نخواهد بود.

جمع بندی

تحویل غذا همیشه یک فرصت استثنایی برای برندها به منظور توسعه کسب وکارشان است. درست به همین دلیل برخی از برندها با حوزه فعالیت غیرمرتبط با صنعت غذا نیز به آن ورود پیدا کرده اند. استفاده از این فرصت در گرو هوشمندی و بررسی دقیق شما از نحوه فعالیت تان در آن بازار است.


منبع: فرصت امروز


نظرات()   
   
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین پست ها

رازهای پنهان افزایش فروش..........چهارشنبه 22 خرداد 1398

استراتژی بازاریابی کسب‌ و کارهای کوچک جهان چیست؟ ..........شنبه 11 خرداد 1398

چگونه با پول کم و ایده خوب درآمدزایی کنیم؟ ..........شنبه 11 خرداد 1398

چرا تحویل غذا کسب و کاری سودآور است؟ ..........شنبه 11 خرداد 1398

روی استارت آپ خودتان سرمایه‌گذاری کنید! ..........شنبه 11 خرداد 1398

جزئیات کنسرسیوم مقاصد گردشگری برای بازارهای هدف ..........شنبه 11 خرداد 1398

جزئیاتی تازه از فعالیت تاکسی‌های هوایی..........شنبه 11 خرداد 1398

استارت موفق "استارلینک" برای دسترسی جهانی به اینترنت..........شنبه 11 خرداد 1398

فیسبوک یک مزرعه خورشیدی بزرگ در تگزاس می‌سازد..........شنبه 11 خرداد 1398

ویندوز به خط پایان نزدیک می‌شود؟..........شنبه 11 خرداد 1398

امسال؛ سال رکود بازار موبایل خواهد بود؟..........شنبه 11 خرداد 1398

پاورپوینت مدیریت تعارض و بحران..........جمعه 10 خرداد 1398

پاورپوینت ابزارهای هوش تجاری در خدمت رهبری کارآفرینانه..........چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398

پاورپوینت سیستم های اطلاعات استراتژیک..........چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398

پاورپوینت نقش حمل و نقل در بازرگانی خارجی..........پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398

چه زمانی برندمان باید وارد بازار تازه‌ای شود؟ ..........پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398

هتل‌ اتوبوس، ایده‌ای هوشمندانه در پس تکنولوژی ..........پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398

هر آنچه در مورد راه اندازی رستوران سیار باید بدانیم ..........پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398

این استارتاپ‌ها را بشناسید تا بدنی سالم‌تر داشته باشید ..........پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398

کارکرد بهتر مغز با عادت به مطالعه کتاب ..........پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398

همه پستها