تبلیغات
آریا مارکتینگ، مجله آنلاین بازاریابی،فروش،کسب و کار و کارآفرینی - رصد سن و جنسیت مشتریان با دوربین‌های فروشگاهی
پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398  10:06 ب.ظ
نوع مطلب: (آریا خبر ،) توسط: محمد افشار

به تازگی فناوری هایی برای فروشگاه ها عرضه شده که با دوربین های مختلف حرکات مشتری، مسیر نگاه، سن و جنسیت او را رصد می کنند تا آگهی های تبلیغاتی و کالاهایی هدفمند را نمایش دهند.

به گزارش دیلی میل، تا به حال اتفاق افتاده به فروشگاهی بروید و به یک قوطی نوشابه در یخچال چشم بدوزید؟ یا آنکه هوس بستنی کنید؟ حالا تمام این حرکات را یک دوربین رصد می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، البته هدف از نصب این دوربین‌ها جلوگیری از سرقت نیست. این ابزارهای هوشمند با هدف بررسی خریدهای شما در فروشگاه‌ها نصب می‌شوند. این فناوری جدید که اکنون برای خرده فروشان عرضه شده است و طبق آن دوربین‌ها سعی می‌کنند سن، جنسیت، یا حتی حالت ذهنی افراد را حدس بزنند.

با کمک این اطلاعات می‌توان آگهی‌هایی هدفمند در نمایشگرهای ویدئویی در فروشگاه‌ها ارائه کرد.

به هرحال ممکن است حتی مشتری متوجه نشود که دوربینی حرکات او را در فروشگاه رصد می‌کند. این دوربین‌ها لنزهای بسیار کوچکی دارند و همین امر نگرانی‌هایی را درباره حفظ حریم شخصی افراد به وجود آورده است.

از سوی دیگر در نمایشگاه تجاری National Retail Federation در نیویورک قفسه‌های فروشگاهی هوشمندی نمایش داده شد که خوشحالی یا ترس افرادی را رصد می‌کنند که جلوی آنها ایستاده‌اند. فروشگاه‌ها با استفاده از این اطلاعات می‌توانند واکنش خریداران به یک محصول را رصد کنند یا آگهی تبلیغاتی در نمایشگر عرضه کنند.

در این میان شرکت Cineplex Digital Media نمایشگرهای ویدئویی را رونمایی کرده که می‌توان با نصب آنها در فروشگاه‌ها یا ایستگاه‌های اتوبوس افراد عینکی یا مردانی که ریش دارند را شناسایی کرد و به این ترتیب تبلیغاتی برای فروش قاب عینک یا تیغ اصلاح صورت نمایش داد.

به هرحال دوربین‌های مذکور در چند فروشگاه نصب شده‌اند. مجموعه خرده فروشی kroger که ۲۸۰۰ شعبه دارد، هم اکنون مشغول آزمایش دوربین‌هایی است که درون علامت قیمت بالای قفسه‌های فروشگاهی نصب شده‌اند. این دوربین‌ها سن و جنسیت مشتری را شناسایی می‌کنند اما اطلاعات ناشناس باقی می‌ماند و ذخیره نمی‌شود.

اگر آزمایش‌های این طرح موفقیت آمیز باشد، شرکت استفاده از دوربین‌ها را گسترش می‌دهد.

از سوی دیگر شرکت Walgreens که بیش از ۸ هزار داروخانه دارد، در درهای یخچال‌های ۶ داروخانه، خود، دوربین و حسگرهایی نصب کرده است. این یخچال‌ها به جای درهای شیشه‌ای، دارای نمایشگرهای ویدئویی هستند که علاوه بر تبلیغات، محتوای یخچال‌ها را نیز نشان می‌دهند. بالای دسته در یخچال نیز دوربینی قرار دارد که سن مشتری را حدس می‌زند و با ردیابی حرکات چشم مسیر نگاه او را بررسی می‌کند.

اما به گفته شرکت این قابلیت هم اکنون فعال نیست.

به نظر می‌رسد این فناوری برای کمک به خرده فروشی‌های فیزیکی به وجود آمده تا بتوانند با فروشگاه‌های آنلاین رقابت کنند. این درحالی است که فروشگاه‌های آنلاین به انبوهی از اطلاعات مشتریان دسترسی دارند.

منبع: مهر


نظرات()   
   
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین پست ها

پاورپوینت تامین منابع مالی برای کسب و کار..........چهارشنبه 26 تیر 1398

جزوه درس مدیریت فرآیندهای کسب و کار دانشگاه شریف..........چهارشنبه 26 تیر 1398

۵ اشتباه بازاریابی بدون امکان جبران ..........چهارشنبه 26 تیر 1398

چگونه از عملکرد درست برندمان مطمئن شویم؟ ..........چهارشنبه 26 تیر 1398

کارمندان از مدیران خود چه می‌خواهند؟ ..........چهارشنبه 26 تیر 1398

تشخیص فرصت‌های کارآفرینی با این راهکارها ..........چهارشنبه 26 تیر 1398

2 راهکار برای ارتباط تاثیرگذار با کارمندان ..........چهارشنبه 26 تیر 1398

ثبت رکورد ۴/ ۱ میلیارد سفر در سال ۲۰۱۸ ..........چهارشنبه 26 تیر 1398

بیت‌کوین‌ چگونه استخراج می‌شود؟..........چهارشنبه 26 تیر 1398

۲۰ گوشی هوشمند پرفروش در نیمه نخست ۲۰۱۹..........چهارشنبه 26 تیر 1398

پاورپوینت جایگاه استراژی در سازمان و مدل تلفیقی جهت پیاده سازی آن..........شنبه 22 تیر 1398

پاورپوینت تاریخچه پیدایش مدیریت توسعه..........شنبه 22 تیر 1398

چند روش ساده جذب مشتری برای یک کسب و کار اینترنتی ..........شنبه 22 تیر 1398

شیوه های بازاریابی استارت آپ نوپا با تیم کوچک ..........شنبه 22 تیر 1398

از بازاریابی داخلی و بیرونی چه می دانیم؟ ..........شنبه 22 تیر 1398

۵ توصیه برای هتلداری موفق ..........شنبه 22 تیر 1398

چگونه کارآفرین بهتری باشیم؟ ..........شنبه 22 تیر 1398

سفرهای بسته­ ای تاکسی­ های اینترنتی در جهان چگونه قیمت خود را پایین نگه می­دارند؟ ..........شنبه 22 تیر 1398

مشترکان فیلیمو ۱۲۰درصد بیشتر شد/ ۱۴۰درصد رشد دقیقه تماشا ..........شنبه 22 تیر 1398

در مورد یوتیوب چه می‌دانید؟ ..........شنبه 22 تیر 1398

همه پستها