تبلیغات
آریا مارکتینگ، مجله آنلاین بازاریابی،فروش،کسب و کار و کارآفرینی - ادامه رکود در بازار‌ جهانی موبایل­‌های هوشمند

بازار موبایل‌های هوشمند که سال‌ها روی خط رونق و صعود بود، حالا مدتی است که حالت اشباع را تجربه کرده و وارد فاز رکود شده است. بررسی‌های کارشناسان موسسه تحقیقاتی IDC در این زمینه نشان می‌دهد که صادرات این محصولات تا پایان سال‌جاری میلادی تا ۳ درصد کاهش یافته و این کاهش به رشد تک رقمی این بازار در سال آینده میلادی تا سال ۲۰۲۲ هم منجر خواهد شد. با وجود آنکه انتظار می‌رود جنگ تجاری چین و آمریکا همچنان در سال‌های آینده هم ادامه داشته باشد، کارشناسان این موسسه معتقدند که بازارهای در حال توسعه به رشد خودشان ادامه می‌دهند. به عقیده آنها ظهور شبکه نسل پنجم موبایل یا ۵G و به دنبال آن ورود محصولات جدید به بازار، شاید بتواند به بازگشت دوباره رشد به بازار موبایل‌های هوشمند کمک کند.

بر اساس آمار منتشرشده از سوی IDC، پیش‌بینی می‌شود صادرات جهانی موبایل‌های هوشمند تا پایان سال ۲۰۱۸ به ۴۲/ ۱ میلیارد دستگاه برسد، در حالی که این رقم در سال گذشته میلادی برابر ۴۷/ ۱ میلیارد دستگاه بوده است. با این حال کارشناسان انتظار دارند که این بازار تا پایان سال ۲۰۱۹ رشد سالانه ۶/ ۲ درصدی را تجربه کند. این کارشناسان معتقدند که در بلندمدت و تا سال ۲۰۲۲ میزان صادرات جهانی موبایل‌های هوشمند به ۵۷/ ۱ میلیارد دلار خواهد رسید. این بررسی‌ها نشان می‌دهند که بازار چین که ۳۰ درصد از کل صادرات جهانی موبایل‌های هوشمند در سال ۲۰۱۷ را در اختیار داشته، در نهایت علائم بهبود را نشان می‌دهد. به این ترتیب انتظار می‌رود بزرگ‌ترین بازار موبایل هوشمند جهان در سال ۲۰۱۸ شاهد کاهش ۸/ ۸ درصدی صادرات باشد، در سال ۲۰۱۹ این روند ثابت شده و تا سال ۲۰۲۲ دوباره به روند رشد مثبت بازگردد.

بر اساس این تحلیل‌ها، انتظار می‌رود بازار آمریکا هم بعد از رکود در سال ۲۰۱۸، از سال ۲۰۱۹ به روند رشد دوباره بازگردد. روند کند بهبود بازار موبایل هوشمند در چین، یکی از دلایل رشد کند بازار جهانی است. از طرفی جنگ سرد تجاری آمریکا با چین بر سر فعالیت شرکت‌های ZTE و Huawei هم تاثیر چشمگیری بر میزان صادرات آنها و در نهایت رشد بازار موبایل چین خواهد گذاشت. «سانجیتیکا اسریواستاوا» یکی از کارشناسان IDC در این مورد می‌گوید: «در حالی که بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهان روی تولید و عرضه محصولات رده بالا متمرکز شده‌ و امیدوارند که توجه کاربران و خریداران را به قابلیت‌های جدید این محصولات جلب کنند، ما انتظار داریم در فصل تعطیلات سال نوی میلادی و به دنبال آن سال ۲۰۱۹ همچنان رقابت تنگاتنگ در این بازار ایجاد شود.»

26


منبع: دنیای اقتصاد


نظرات()   
   
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین پست ها

رازهای پنهان افزایش فروش..........چهارشنبه 22 خرداد 1398

استراتژی بازاریابی کسب‌ و کارهای کوچک جهان چیست؟ ..........شنبه 11 خرداد 1398

چگونه با پول کم و ایده خوب درآمدزایی کنیم؟ ..........شنبه 11 خرداد 1398

چرا تحویل غذا کسب و کاری سودآور است؟ ..........شنبه 11 خرداد 1398

روی استارت آپ خودتان سرمایه‌گذاری کنید! ..........شنبه 11 خرداد 1398

جزئیات کنسرسیوم مقاصد گردشگری برای بازارهای هدف ..........شنبه 11 خرداد 1398

جزئیاتی تازه از فعالیت تاکسی‌های هوایی..........شنبه 11 خرداد 1398

استارت موفق "استارلینک" برای دسترسی جهانی به اینترنت..........شنبه 11 خرداد 1398

فیسبوک یک مزرعه خورشیدی بزرگ در تگزاس می‌سازد..........شنبه 11 خرداد 1398

ویندوز به خط پایان نزدیک می‌شود؟..........شنبه 11 خرداد 1398

امسال؛ سال رکود بازار موبایل خواهد بود؟..........شنبه 11 خرداد 1398

پاورپوینت مدیریت تعارض و بحران..........جمعه 10 خرداد 1398

پاورپوینت ابزارهای هوش تجاری در خدمت رهبری کارآفرینانه..........چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398

پاورپوینت سیستم های اطلاعات استراتژیک..........چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398

پاورپوینت نقش حمل و نقل در بازرگانی خارجی..........پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398

چه زمانی برندمان باید وارد بازار تازه‌ای شود؟ ..........پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398

هتل‌ اتوبوس، ایده‌ای هوشمندانه در پس تکنولوژی ..........پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398

هر آنچه در مورد راه اندازی رستوران سیار باید بدانیم ..........پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398

این استارتاپ‌ها را بشناسید تا بدنی سالم‌تر داشته باشید ..........پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398

کارکرد بهتر مغز با عادت به مطالعه کتاب ..........پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398

همه پستها