تبلیغات
آریا مارکتینگ، مجله آنلاین بازاریابی،فروش،کسب و کار و کارآفرینی - ادامه رکود در بازار‌ جهانی موبایل­‌های هوشمند

بازار موبایل‌های هوشمند که سال‌ها روی خط رونق و صعود بود، حالا مدتی است که حالت اشباع را تجربه کرده و وارد فاز رکود شده است. بررسی‌های کارشناسان موسسه تحقیقاتی IDC در این زمینه نشان می‌دهد که صادرات این محصولات تا پایان سال‌جاری میلادی تا ۳ درصد کاهش یافته و این کاهش به رشد تک رقمی این بازار در سال آینده میلادی تا سال ۲۰۲۲ هم منجر خواهد شد. با وجود آنکه انتظار می‌رود جنگ تجاری چین و آمریکا همچنان در سال‌های آینده هم ادامه داشته باشد، کارشناسان این موسسه معتقدند که بازارهای در حال توسعه به رشد خودشان ادامه می‌دهند. به عقیده آنها ظهور شبکه نسل پنجم موبایل یا ۵G و به دنبال آن ورود محصولات جدید به بازار، شاید بتواند به بازگشت دوباره رشد به بازار موبایل‌های هوشمند کمک کند.

بر اساس آمار منتشرشده از سوی IDC، پیش‌بینی می‌شود صادرات جهانی موبایل‌های هوشمند تا پایان سال ۲۰۱۸ به ۴۲/ ۱ میلیارد دستگاه برسد، در حالی که این رقم در سال گذشته میلادی برابر ۴۷/ ۱ میلیارد دستگاه بوده است. با این حال کارشناسان انتظار دارند که این بازار تا پایان سال ۲۰۱۹ رشد سالانه ۶/ ۲ درصدی را تجربه کند. این کارشناسان معتقدند که در بلندمدت و تا سال ۲۰۲۲ میزان صادرات جهانی موبایل‌های هوشمند به ۵۷/ ۱ میلیارد دلار خواهد رسید. این بررسی‌ها نشان می‌دهند که بازار چین که ۳۰ درصد از کل صادرات جهانی موبایل‌های هوشمند در سال ۲۰۱۷ را در اختیار داشته، در نهایت علائم بهبود را نشان می‌دهد. به این ترتیب انتظار می‌رود بزرگ‌ترین بازار موبایل هوشمند جهان در سال ۲۰۱۸ شاهد کاهش ۸/ ۸ درصدی صادرات باشد، در سال ۲۰۱۹ این روند ثابت شده و تا سال ۲۰۲۲ دوباره به روند رشد مثبت بازگردد.

بر اساس این تحلیل‌ها، انتظار می‌رود بازار آمریکا هم بعد از رکود در سال ۲۰۱۸، از سال ۲۰۱۹ به روند رشد دوباره بازگردد. روند کند بهبود بازار موبایل هوشمند در چین، یکی از دلایل رشد کند بازار جهانی است. از طرفی جنگ سرد تجاری آمریکا با چین بر سر فعالیت شرکت‌های ZTE و Huawei هم تاثیر چشمگیری بر میزان صادرات آنها و در نهایت رشد بازار موبایل چین خواهد گذاشت. «سانجیتیکا اسریواستاوا» یکی از کارشناسان IDC در این مورد می‌گوید: «در حالی که بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهان روی تولید و عرضه محصولات رده بالا متمرکز شده‌ و امیدوارند که توجه کاربران و خریداران را به قابلیت‌های جدید این محصولات جلب کنند، ما انتظار داریم در فصل تعطیلات سال نوی میلادی و به دنبال آن سال ۲۰۱۹ همچنان رقابت تنگاتنگ در این بازار ایجاد شود.»

26


منبع: دنیای اقتصاد


نظرات()   
   
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین پست ها

پاورپوینت مدیریت رفتار، موفقیت و ارتباط..........شنبه 1 دی 1397

مهارتی که افراد حرفه‌ای را متمایز می‌کند! ..........شنبه 1 دی 1397

سریع ترین مرد جهان سفیر خدمت فوری ارسال پول می شود..........شنبه 1 دی 1397

بهشت کسب‌ و کارهای ۲۰۱۹ ..........شنبه 1 دی 1397

همکاری دو رقیب آلمانی ..........شنبه 1 دی 1397

ترکیه دیتاسنتر گردشگری راه‌اندازی می‌کند ..........شنبه 1 دی 1397

بیشترین دانلود به کدام اپلیکیشن‌ها در سال۲۰۱۸ تعلق دارد؟ ..........شنبه 1 دی 1397

اولین ساعت مچی هوشمند جهان که فشار خون را اندازه گیری می‌کند ..........شنبه 1 دی 1397

ارزهای دیجیتال به واتس‌آپ هم آمد ..........شنبه 1 دی 1397

پاورپوینت تعالی سازمانی با تمرکز بر مدیریت منابع انسانی..........شنبه 24 آذر 1397

پادزهری برای بوروکراسی ..........شنبه 24 آذر 1397

انگیزه کارمندان و اهمیت آن در بهره‌وری ..........شنبه 24 آذر 1397

۵ تاکتیک ضروری برای داشتن یک "کسب‌ و کار آنلاین" موفق ..........شنبه 24 آذر 1397

به استارتاپ‌ها اعتماد کنید ..........شنبه 24 آذر 1397

واکنش دیزاینرها و برندها به رنگ سال 2019 پنتون..........شنبه 24 آذر 1397

برگزاری نخستین سمینار تخصصی «برندسازی شخصی» ..........شنبه 24 آذر 1397

تداوم افت فروش خودرو در اروپا ..........شنبه 24 آذر 1397

ادامه رکود در بازار‌ جهانی موبایل­‌های هوشمند ..........شنبه 24 آذر 1397

پاورپوینت مدیریت بحران و بازاریابی در شرایط جدید..........شنبه 17 آذر 1397

روانشناسی رفتاری در خدمات‌رسانی به مشتری ..........شنبه 17 آذر 1397

همه پستها