تبلیغات
آریا مارکتینگ، مجله آنلاین بازاریابی،فروش،کسب و کار و کارآفرینی - 5 دلیل جهت اثبات قدرت شبکه های اجتماعی در حیطه بازاریابی

یک بازاریاب مدرن همواره در حیطه شبکه های اجتماعی ورود و حساب های کاربری مختلفی را در سایت های متنوع مدیریت می کند. این اتفاق می تواند ترسناک باشد. اگر شما وظیفه بازاریابی شبکه های اجتماعی شرکت خود را برعهده دارید، از تأثیر بزرگ «اجتماعی» بودن بر روند خرید مشتریان به اندازه کافی مطلع هستید، اما هر کسی درک نمی کند که چرا فضای مجازی هنوز به عنوان یک سرگرمی و یا وسیله ای برای تلف کردن وقت تلقی می شود. اما از شبکه های اجتماعی می توان به عنوان یک ابزار پرمنفعت جهت پرورش دیدگاه ها و عمومی کردن محتوا استفاده کرد.

برای روشن کردن تأثیرات زیاد شبکه های اجتماعی، در این مقاله به پنج دلیل که اهمیت شبکه های اجتماعی به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی در دنیای دیجیتال امروزی را نشان می دهند، خواهیم پرداخت.


1-شبکه های اجتماعی زمینه ای برای دریافت بینش صنف و صنعت هستند

چه راهی بهتر از جمع آوری اطلاعات از طریق مخاطب هدف به جز گوش دادن به صحبت های حقیقی و صمیمی مشتریان تان وجود دارد؟ به وسیله ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی مانند HootSuite و Sprout Social می توان به صحبت های داغی که در بازار هدف اتفاق می افتند، گوش داد. این یکی از بهترین راه ها جهت پیدا کردن سرفصل مطلب بعدی بلاگ و یکی از بهترین خصوصیات این روش، رایگان بودن آن است.

2- روابط انسانی را بهبود می بخشند

همانگونه که محیط تجارت در حال تغییر است، شرکت ها نیز باید خود را براساس تغییر توقعات مشتریان تطبیق دهند. یکی از روندهایی که به واسطه شبکه های مجازی به وجود آمده این است که از شرکت ها توقع می رود تا روابط انسانی بیشتری داشته باشند. نظرات، نکات و حرف های خودمانی باعث شده اند شرکت ها در فضای مجازی صمیمی تر باشند. از این صداها نباید غافل شد، زیرا اهمیت آن ها برای مصرف کننده از هر نوع تبلیغاتی بیشتر است. به دنیای تأثیرگذاران و تجارت اجتماعی خوشامدید. دنیایی که در آن مردم به یکدیگر اعتبار می بخشند و از همدیگر خرید می کنند. عموم مصرف کنندگان قبل از ورود به مغازه و یا تماس با مدیران فروش، اطلاعات لازم را جمع آوری کرده و تصمیم خود را گرفته اند.


3- تماس برای فروش اجناس را خوشایند می کنند

بسیاری از مردم معتقدند که تماس برای فروش اجناس منسوخ شده است. به نظر من، این روند بیشتر نیازمند تغییر در روش است. با شبکه های حرفه ای مانند LinkedIn، توانایی های بسیار جدیدی برای شما به وجود خواهند آمد؛ از عضویت در یک گروه متناسب گرفته تا نظرگذاری بر پست ها و . . . . پس از اتصال به شبکه، تجربه ای متفاوت و جدید برای هر دو طرف گفت وگو رقم خواهد خورد. ممکن است شما با مشتری تان ارتباط پیدا کنید و زیر پست آن ها نظری را بنویسید. شما می توانید از تفاوت این گونه رفتار برای پاسخ مشتری به شما از طریق ایمیل یا تماس تلفنی مطمئن باشید.

4- به شما اعتبار خواهند بخشید

اگر در شبکه های اجتماعی حضوری کمرنگ داشته و یا به کلی حساب کاربری نداشته باشید، عملاً به دنبال از بین بردن شرکت خود هستید. البته شاید این عبارت زیاد دقیق نباشد، اما شما کارها را برای خود خیلی سخت تر می کنید. مخصوصاً زمانی که مخاطبان شما و تمامی رقبای تان در آن جا حضور دارند. اگر در فضای مجازی حضور نداشته باشید، شرکتی قدیمی تلقی می شوید و یا وجود شرکت خود را زیر سوال می برید. بسیاری از مصرف کنندگان براساس پروفایل های هر کمپانی به آن ها اعتبار می دهند. باید از خود بپرسید که آیا کمپانی شما شرکتی ا ست که دوست داشته باشید آن را دنبال کنید یا خیر؟

5- با تلاش کم تر نتایج بهتری به دست خواهید آورد

میزان دسترسی که ما به وسیله پست کردن محتوای خوب روی شبکه های اجتماعی به دست می آوریم، با هیچ فضای دیگری قابل مقایسه نیست. با اضافه کردن هزینه تبلیغات جهت پیشبرد کمپین، شما تبلیغاتی پرمخاطب و با هزینه ای بسیار کم تر نسبت به دیگر روش های بازاریابی را انجام داده اید.

طبیعتاً سبک و سیاقی که برای هر شرکت موفقیت آمیز خواهد بود متفاوت است. یک شرکت نرم افزار تجاری-تجاری، استراتژی کاملاً متفاوتی را در مقایسه با یک شرکت تجاری-مصرف کننده در پیش خواهد گرفت. به منظور پیدا کردن استراتژی مناسب برای مخاطبان خود زمان مناسب را صرف کنید؛ چراکه ارزشش را خواهد داشت.

مترجم: اشکان کوشش

منبع: فرصت امروز


نظرات()   
   
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین پست ها

رازهای پنهان افزایش فروش..........چهارشنبه 22 خرداد 1398

استراتژی بازاریابی کسب‌ و کارهای کوچک جهان چیست؟ ..........شنبه 11 خرداد 1398

چگونه با پول کم و ایده خوب درآمدزایی کنیم؟ ..........شنبه 11 خرداد 1398

چرا تحویل غذا کسب و کاری سودآور است؟ ..........شنبه 11 خرداد 1398

روی استارت آپ خودتان سرمایه‌گذاری کنید! ..........شنبه 11 خرداد 1398

جزئیات کنسرسیوم مقاصد گردشگری برای بازارهای هدف ..........شنبه 11 خرداد 1398

جزئیاتی تازه از فعالیت تاکسی‌های هوایی..........شنبه 11 خرداد 1398

استارت موفق "استارلینک" برای دسترسی جهانی به اینترنت..........شنبه 11 خرداد 1398

فیسبوک یک مزرعه خورشیدی بزرگ در تگزاس می‌سازد..........شنبه 11 خرداد 1398

ویندوز به خط پایان نزدیک می‌شود؟..........شنبه 11 خرداد 1398

امسال؛ سال رکود بازار موبایل خواهد بود؟..........شنبه 11 خرداد 1398

پاورپوینت مدیریت تعارض و بحران..........جمعه 10 خرداد 1398

پاورپوینت ابزارهای هوش تجاری در خدمت رهبری کارآفرینانه..........چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398

پاورپوینت سیستم های اطلاعات استراتژیک..........چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398

پاورپوینت نقش حمل و نقل در بازرگانی خارجی..........پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398

چه زمانی برندمان باید وارد بازار تازه‌ای شود؟ ..........پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398

هتل‌ اتوبوس، ایده‌ای هوشمندانه در پس تکنولوژی ..........پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398

هر آنچه در مورد راه اندازی رستوران سیار باید بدانیم ..........پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398

این استارتاپ‌ها را بشناسید تا بدنی سالم‌تر داشته باشید ..........پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398

کارکرد بهتر مغز با عادت به مطالعه کتاب ..........پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398

همه پستها