تبلیغات
آریا مارکتینگ، مجله آنلاین بازاریابی،فروش،کسب و کار و کارآفرینی - نکاتی مهم درباره نگارش طرح بازاریابی عالی و سودده

چطور برخی برندهای خاص هر روز طرح هایی عالی و بی نقص ارائه می کنند؟ طرحی که در کنار فروش محصول، مشتری را سرگرم و حتی با او همدردی می کند و باعث می شود افراد با هیجان و اشتیاق بسیار زیادی کارهای شرکت را دنبال کنند.

این برندها معمولا دارای یک نویسنده (یا یک تیم نویسنده) ماهر هستند که سال ها در این عرصه فعالیت کرده است. آنها با صرف هزینه های بسیار هنگفت و ارائه آزادی عمل به نویسنده به موفقیت های چشمگیری دست پیدا می کنند.


ولی استخدام یک نویسنده همیشه بهترین گزینه نیست. اگر شما یکی از چندین برند و شرکت دارای طرح و برنامه هستید، می توانید با کمک این شش نکته از یک شرکت سطح پایین و عادی، به برندی قدرتمند و معتبر تبدیل شوید.

روند را جدی بگیرید

«مردان دیوانه» (Mad Men) یک برنامه عالی بود، ولی باعث پرورش این ایده اشتباه شد که نوشتن یک طرح، یک عمل کاملا خلاقانه است. از گفتن این جمله متاسفم، ولی شما با دراز کشیدن روی تخت و خیره شدن به سقف اتاق خود به هیچ نتیجه ای نخواهید رسید. بهترین نویسندگان دنیا با کمک یک روند دقیق و حساب شده، مشتری را در مرکز تلاش های خود قرار می دهند.


قرار دادن مشتری در بالاترین اولویت، کلید نگارش یک طرح عالی است. برای مثال، هاب اسپات (HubSpot) با استفاده از یک روند نگارش طرح مشتری محور، تعداد مشتریان خود را تقریبا دو برابر کرد.

روند برای هر نویسنده و شرکت متفاوت است، ولی گام های اصلی یکسان خواهند بود.

1. تحقیق: دانش، در زمان نگارش یک طرح مؤثر، قدرت است. شما باید کاملا از هدف خود و همچنین نیازها و مشکلات مصرف کنندگان آگاه باشید و از کلمات مناسب برای تشریح و توصیف این مشکلات استفاده کنید.

2. شناسایی همپوشانیها: نقاط تقاطع مشکلات کاربر و راه حل های شما چیست؟ مردم به دنبال این همپوشانی ها هستند و شما نیز باید در طرح خود به شدت بر آنها تأکید کنید.

3. طرح کلی و اولیه. کار را با تمرکز بر نکات متقاعد کننده اصلی طرح خود و پیروی از این فرمول ساده آغاز کنید: توجه، علاقه، طراحی و عمل. طرح خود را با توجه به ویژگی های کلیدی کار بنویسید. پس از ترسیم تصویر کلی، طرح اولیه را تولید کنید.

4. مرور: طرح اولیه را پیش از درخواست برای ارائه بازخورد در رابطه با نکات مبهم، ساختارهای ضعیف، متن غیرمؤثر و عناصر بی فایده، در بخش کوچکی از بازار آزمایش کنید.

5. صیقل: مقاله را با استفاده از بازخوردها بازنویسی کنید. گام های 4 و 5 را تا زمان دستیابی به نتیجه ای مطلوب و مناسب تکرار کنید.

از طرح های کتبی و نوشتاری فاصله بگیرید

من به طرح های کتبی و به طور کلی کار نویسندگی به شدت علاقه دارم، ولی این طرح ها دارای محدودیت های بسیاری هستند. در دنیای مدرن و با وجود دستگاه هایی مانند تلفن های همراه هوشمند، رایانه، تبلت، شبکه های اجتماعی و ویدئو، متن گاهی موفق به جلب توجه مصرف کننده نمی شود. اکثر برندها برای جذب مشتری از روش های جایگزین استفاده می کنند:

- طبق گزارش گروه نیلسن نورمن (Nielsen Norman Group)، تصاویر بیش از متن باعث جذب مشتری خواهند شد.

- طبق گزارش هاب اسپات (Hubspot)، اموجی ها باعث تقویت تعامل در سطح تمام پلتفرم ها خواهند شد.

- طبق گزارش آنیموتو (Animoto)، میزان محبوبیت ویدئو چهار برابر متون کتبی است.

محتوای کتبی همیشه در بازاریابی حضور خواهد داشت، ولی کاربران مدرن به متن علاقه ای ندارند. این ادعا با موفقیت برندهایی مانند دلار شیو کلاب (Dollar Shave Club) تقویت می شود؛ برندی که به لطف یک ویدئوی تبلیغاتی که در عرض 48 ساعت حدود 12 هزار بیننده داشت و با صرف هزینه ای بسیار پایین، به موفقیت بزرگی دست یافت. ویدئو پس از گذشت یک سال به رکورد حدود 4.75 بیننده رسید.

ویدئوها، اموجی ها، تصاویر و سایر عناصر غیرکتبی، کلید افزایش تأثیر و قدرت طرح و برند شما هستند.

نویسندگان خوب، طرح های خوبی خواهند نوشت؛ نویسندگان ممتاز سرقت خواهند کرد.

بهترین نویسندگان دنیا، سارق هستند. آنها به دنبال منابع الهام یا نکات جدید نیستند، بلکه این موارد را مستقیما از مخاطبان خود به سرقت خواهند برد. آنها می دانند که تنها شخص مطلع از نیازهای مشتری، خود مشتری است. پس اصلا تلاشی برای تولید محتوا نمی کنند.

نویسندگان ماهر بازخوردها و نظرات بازار هدف را دریافت کرده و آنها را به طرح های فروش استثنایی تبدیل می کنند.

در زمان بررسی مخاطب به دنبال نقاط حساس، نظرات و مزایا باشید و فورا آنها را تصاحب کنید. هر چه بیشتر بر موردی تأکید شود، احتمالا تأثیر و قدرت آن نیز بیشتر خواهد بود.

جوآنا ویب (Joanna Wiebe) با استفاده از این روش، تیتر تبلیغ یک مرکز زیبایی را خلق کرد و این تیتر باعث افزایش 400 درصدی نرخ کلیک وب سایت شد: «چنانچه فکر می کنید که باید به یک مرکز زیبایی مراجعه کنید، باید به یک مرکز زیبایی مراجعه کنید!»

تنها مشتری از نیاز مشتری باخبر است و شما باید حتما به این نکته توجه داشته باشید.

همواره بر مزایا تمرکز داشته باشید.

یکی از بزرگ ترین اشتباهات هنگام نگارش یک طرح، تمرکز بیش از حد بر ویژگی هاست. برندها در تلاش هستند تا توجه مخاطب را به یک ویژگی یا خدمات خاص جلب کنند و این ویژگی معمولا بزرگ ترین ویژگی محصول است و شرکت تلاش زیادی برای دستیابی به آن انجام داده است. این اقدام قابل درک ولی اشتباه است. مشتری به تلاش و کوشش شما هیچ علاقه ای ندارد.

آنها به دنبال مزیت ویژگی هستند. این ویژگی یا خدمات چطور باعث بهبود زندگی مشتری خواهد شد؟

- تکنولوژی 4k عالی است، زیرا کاربر کیفیت بالاتری دریافت خواهد کرد.

- دوربین آیفون x دارای 12 مگاپیکسل است، کاربر به این ترتیب می تواند عکس ها و ویدئوهایی عالی ثبت و ضبط کند.
- اسلک به شکلی مناسب کدنویسی شده است، به این ترتیب نیاز کاربر به برگزاری جلسه کاهش می یابد.

شاید شما به شدت به ویژگی کلیدی محصول خود افتخار کنید، ولی مشتری تنها به دنبال مزیت و تأثیر است. محصول را فراموش کنید و نتیجه را بفروشید.

آزمایش، آزمایش، آزمایش

به ندرت با اولین تلاش به موفقیت خواهید رسید. درست مثل سایر انواع بازاریابی، آزمایش کلید موفقیت است. شما بدون آزمایش، ارزیابی و تلاش هرگز به نتیجه نخواهید رسید. کیفیت محصول را با توجه به بازخوردهای مشتری افزایش دهید و از یک آزمایش توقع پیشرفت چشمگیر نداشته باشید. گاهی آزمایش شما تنها باعث افزایش 1 یا 2 درصدی خواهند شد ولی نگران نباشید.

وب سایت ورزشی سایدلاینز (Sidelines) موفق به افزایش 55درصدی مخاطبان خود شد، ولی این موفقیت پس از انجام شش آزمایش به دست آمد.

هر روزی که بدون آزمایش سپری شود، یک روز هدر رفته است. همواره در تلاش برای بهبود عملکرد و افزایش کیفیت محصولات خود باشید.


خواندن را متوقف و نوشتن و آزمایش را آغاز کنید

تمرین، تنها راه افزایش مهارت است. خواندن مقاله و تحقیق شاید باعث افزایش دانش شما شود، ولی بهترین دانش از آزمایش به دست خواهد آمد.

فعال باشید. محتوا تولید کنید، بازخوردها را ارزیابی کنید و به تأثیر آن توجه داشته باشید. درس هایی که از آزمایش های ناموفق خواهید گرفت در هیچ کتاب و تحقیقی وجود ندارند.

بهترین نویسندگان دائما در حال تولید محتوا هستند. آنها همواره مخاطب را زیر نظر دارند و هر روز طرحی جدید ارائه می کنند. موفقیت و اعتبار به این ترتیب به دست خواهد آمد.

مترجم: نیما جوادی

منبع: فرصت امروز



نظرات()   
   
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین پست ها

دانستنی های بازاریابی و فروش(17)..........چهارشنبه 18 مهر 1397

ترجمه مقاله توسعه و حفظ فرهنگ اخلاقی شرکت : عناصر اصلی..........چهارشنبه 18 مهر 1397

کسب‌ و کارهای کوچک چه‌ طور شبکه می‌سازند؟ ..........چهارشنبه 18 مهر 1397

سوالاتی که باید پیش از راه‌اندازی استارتاپ از خود بپرسید ..........چهارشنبه 18 مهر 1397

اسرار فروش..........چهارشنبه 18 مهر 1397

افزایش ترافیک وب سایت، بدون نیاز به سئو ..........چهارشنبه 18 مهر 1397

فهم نیازهای مشتریان و واکنش به آن ..........چهارشنبه 18 مهر 1397

برای خرید لپ‌تاپ‌ به چه ویژگی‌هایی باید توجه کرد؟ ..........چهارشنبه 18 مهر 1397

کاهش رتبه فیسبوک میان ارزشمندترین برندهای جهان..........چهارشنبه 18 مهر 1397

برند جدید Target هفتاد درصد ارزان تر از بقیه، مطلوب مشتریان..........چهارشنبه 18 مهر 1397

گوگل پلاس تعطیل می‌شود ..........چهارشنبه 18 مهر 1397

پاورپوینت (اسلاید) مدیریت استراتژیک..........شنبه 7 مهر 1397

راهکارهای موفقیت در بازاریابی کسب و کارهای کوچک ..........شنبه 7 مهر 1397

فروش همه‌ چیز: جف بزوس و عصر آمازون ..........شنبه 7 مهر 1397

استراتژی های بازاریابی هوشمندانه برای کسب و کارهای خانگی ..........شنبه 7 مهر 1397

اصول مهندسی بازاریابی..........شنبه 7 مهر 1397

شوق ایرانیان برای سفر به خارج..........شنبه 7 مهر 1397

جست‌ و جوی تصاویر در گوگل متحول می‌شود ..........شنبه 7 مهر 1397

باورتان می‌شود این فناوری‌ها بیش از ۲۰ سال عمر دارند؟ + عکس ..........شنبه 7 مهر 1397

پیش‌ از ضرر به امنیت موبایل بانک توجه کنید ..........شنبه 7 مهر 1397

همه پستها