تبلیغات
آریا مارکتینگ، مجله آنلاین بازاریابی،فروش،کسب و کار و کارآفرینی - چگونه مدیر بهتری باشیم؟
یکشنبه 12 فروردین 1397  07:31 ب.ظ
نوع مطلب: (مدیریت ،) توسط: محمد افشار

همانطور که می دانید در هر سازمانی، یک هرم سازمانی وجود دارد که کل فعالیت های سازمانی را مدیریت می کند. صرف نظر از اینکه شما کجای هرم هستید، در سمت مدیر ارشد، مدیر میانی یا در سطح سرپرست، شما مسلماً مسئول هدایت و مدیریت یکسری نیروهای تحت سرپرستی خود هستید تا از طریق هدایت و مدیریت آنان به اهداف سازمانی دست پیدا کنید. یک مدیر خوب می تواند محل کار را به یک دانشگاه عالی تبدیل کند که می توانید تجارب با ارزشی فرا گیرید.

با این حال اگر مدیرتان خوب نباشد، محل کار شما این قابلیت را خواهد داشت که به یک جهنم واقعی تبدیل شود. تحت این شرایط مجبور خواهید بود اوقات باارزش تان را در آنجا هدر دهید. در ادامه به معرفی ویژگی های یک مدیر ایده آل می پردازیم.

1- مهارت های ارتباطی خود را بهبود بخشید

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز ، جهت هدایت و مدیریت سازمان خود نیازمند ارتباط با کارکنان خود هستید. برای این منظور به مهارت های ارتباطی بالایی نیاز دارید که بتوانید افکار و ایده های خود را با بهترین روش ممکن ارتباطی به آنها انتقال دهید. اگر شما فردی با هوش هستید ولی از مهارت ارتباط خوبی برخوردار نیستید، شانس تبدیل شدن به یک مدیر مناسب را از دست خواهید داد. درواقع توجه به این نکته ضروری است که مدیریت یک مهارت است که شامل چندین ویژگی است و بدون حتی یکی از آنها به سطوح بالای مدیریتی دست نخواهید یافت.

2- در مدیریت خود فعال باشید

مدیریت فعالانه به این معنا است که نسبت به کارکنان خود آگاه باشید و بدون اینکه مزاحمتی در کارشان ایجاد کنید از طریق تقویت روش انجام کارشان، مدیریت کنید. شما باید اعتماد داشته باشید که آنان به اندازه کافی توانایی انجام کار را دارند و به جای مدیریت کارشان، خودشان را مدیریت کنید. مدیریت کارکنان کاری دشوار خواهد بود اگر شما از حساسیت کنترلی بالایی برخوردار باشید.

3- بدانید که هرکسی ممکن است اشتباه کند و کارمندان شما نیز این قاعده مستثنی نخواهند بود

به عنوان مدیر، شما مسئول کارهای زیردستان خود هستید و همین طور مسئول اشتباهات آنها. از این رو ممکن است شما پیش قدم شوید و یکسری دستورالعمل های دقیق، شفاف و انعطاف ناپذیر تهیه کنید که از اشتباه کردن پیشگیری کنید.

مواظب باشید که کارکنان تان از اشتباه کردن نترسانید. در این صورت ممکن است آنها برای هر کار جزئی نزد شما بیایند و کارشان را با شما چک کنند. در این صورت آنها اشتیاقی به تصمیم گیری نخواهند داشت چون ممکن است اشتباه کنند که منجر به این خواهد شد که کارمندان شما متکی به شما باشند. این امر باعث خواهد شد میزان بهره وری آنها به شدت کاهش یافته و بیشتر وقت شما را بگیرند. آنان نیاز به فکر کردن دارند و برای این کار نیاز به یاد گرفتن دارند و برای یاد گرفتن گاهی اوقات اشتباه کردن لازم است. به آنها اعتماد کنید و حاشیه خطایی برای شان در نظر بگیرید.

4- وظایفی را برعهده سایرین قرار دهید

شما اگر در انجام کار خوب هستید، علت اصلی این امر مهارت های زیادی است که در مسیر کسب مقام مدیریت به دست آورده اید. با این حال این امر بدین معنا نیست که تمامی کارها را خودتان انجام دهید. یکی از وظایف شما به عنوان مدیر انتقال دانش خوب انجام دادن کار به دیگران است. اگر با موضوع تفویض احساس ناراحتی می کنید می توانید از وظایف کوچک و سپس بزرگ و بزرگ تر شروع کنید. مشکلاتی را که ممکن است سر راه شان باشد پیش بینی و آموزش کافی در این رابطه را انتقال دهید.

در رابطه با تفویض لازم به ذکر است که تفویض اختیار یا Delegation of Authority یکی از رایج ترین واژه ها در حوزه مدیریت است. لغت تفویض به معنای واگذاری است و زمانی که از تفویض اختیار صحبت می کنیم منظورمان این است که یک فرد، اختیار در یک اقدام یا یک تصمیم گیری را به فرد دیگری بدهد. در این مسیر، شما باید امکانات و ابزارهای مناسب را در اختیار آنان قرار دهید. تفویض اختیار بدون دادن امکانات لازم نمی تواند آنان را در انجام بهتر وظایف شان یاری کند.

5- از اهمیت تشویق و تنبیه غافل نشوید

با شناخت کامل کارکنان تان، بهتر می توانید آنها را تشویق کنید. این تشویق ها لزوما از نوع پولی نیست و می تواند تشویق های ساده ای از قبیل انتقال آنان به واحدی که دوست دارند در آنجا فعالیت کنند، باشد. تشویق و تنبیه به موقع از اهمیت بسزایی در پیشبرد اهداف سازمانی برخوردار است.

توصیه های حرفه ای از مدیران موفق

- در هر سازمان بزرگی یک سری سلسله عوامل مدیریتی وجود دارد که باعث می شود روند کاری به درستی پیش برود. یک مدیر خوب باید علاوه بر یکپارچه کردن محیط کاری به مسائل کوچک هم توجه کند تا تأثیرگذاری بیشتری بر روند کاری داشته باشد.


منبع:اقتصاد آنلاین


نظرات()   
   
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین پست ها

پاورپوینت مفاهیم و اصطلاحات برند..........سه شنبه 28 اسفند 1397

۱۶ پیشنهاد برای افزایش درآمد در دوران رکود ..........سه شنبه 28 اسفند 1397

افتتاح موزه خیمه‌شب‌بازی با حضور هنرمندان ..........سه شنبه 28 اسفند 1397

انتخاب یک کویر بکر ..........سه شنبه 28 اسفند 1397

موسوی؛ مربایی با طعم خلاقیت..........سه شنبه 28 اسفند 1397

خوش‌بخت‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۹ ..........سه شنبه 28 اسفند 1397

گوگل هم وارد گوشی‌های تاشو می‌شود..........سه شنبه 28 اسفند 1397

دانلود فیلم ۱۰ گیگابایتی تنها در ۱۰ ثانیه!..........دوشنبه 27 اسفند 1397

گوشی‌های مجهز به دوربین 100 مگاپیکسلی در راهند!..........دوشنبه 27 اسفند 1397

ویدیو کنفرانس 50 نفره در اسکایپ!..........دوشنبه 27 اسفند 1397

پاورپوینت تاثیر CRM بر شرکت های تولیدی..........دوشنبه 6 اسفند 1397

پاورپوینت برنامه ریزی..........دوشنبه 6 اسفند 1397

چگونه مشتریان را دوباره نزد برندمان بیاوریم؟ ..........دوشنبه 6 اسفند 1397

استارت‌آپ‌ها، فرزندان لوس کسب‌ و‌ کار یا سرداران آینده اقتصادی ..........دوشنبه 6 اسفند 1397

مهارت‌های حرفه‌ای یک مدیر استارتاپ چیست؟ ..........دوشنبه 6 اسفند 1397

تسلا ۳؛ پرفروش‌ترین خودروی برقی سال ۲۰۱۸..........دوشنبه 6 اسفند 1397

بلیت سینما شناور می‌شود ..........دوشنبه 6 اسفند 1397

فناوری ۵G در مشت هوآوی ..........دوشنبه 6 اسفند 1397

برخی فروشگاه‌های اینترنتی جنس دست دوم را جای نو قالب می‌‎کنند ..........یکشنبه 5 اسفند 1397

درآمد ۱۲۰ میلیارد دلاری از توسعه اپلیکیشن!..........یکشنبه 5 اسفند 1397

همه پستها