این کتاب مجموعه ای از تکنیکهای اثربخش در مذاکرات تجاری است و نویسنده آن
"اریک پترسون" و "تیم ریستر" هستند که منیژه شیخ جوادی آن را ترجمه کرده
این کتاب در حدود 200 صفحه است که توسط انتشارات سیته در سه بخش و 17 فصل در زمستان 1395 به چاپ رسید.
در پیشگفتار این کتاب بیان شده که تمام تکنیک ها و نکاتی که درآن مطرح شده اند درباره ی مذاکرات هستند.
به
این مفهوم که هنگام مذاکرده خودتان باشید و به راحتی حرف بزنید، نه اینکه
از نوع مذاکرات استریل شده ی تجاری استفاده کنید و در نهایت به اهمیت فنون و
روش های به کارگرفته شده در مذاکره موفق اشاره میکند.
اینکه اساساً چرا
باید کتابی را مطالعه کنیم؟ موضوعی است که شاید برای هر فردی که اهل
مطالعه باشد مهم باشد. در بخش یک فصل نخست نویسنده به بیان هسته ی اصلی و
قلب کتاب و موضوعات مطرح شده درآن می پردازد.
ازجمله تکنیکهایی که
در این فصل به آن اشاره شده به این موضوع اشاره دارد که خوشحال نگهداشتن
همیشگی مشتری کافی نیست و باید مشتریان را برانگیزاند و آنها را به چالش
واداشت تا وضعیت موجود خود را از نو بازبینی کند و لازمه ی آن خبری بد برای
مشتری پیرامون وضعیت موجود است.
خلق داستان برای هرآگهی و اینکه بدانیم
به مشتری مخاطب خود چه چیزی میخواهیم بگوییم و تلاش برای تمایز پیامی که
قراراست انتقال دهیم نیز از دیگر موضوعاتی است که در فصول دیگربه آن
پرداخته شده است.
تمامی آموزش های فروش به شما میگوید: که پیامتان
را درباره ی مخاطبتان خلق کنید و اینکه آیا چگونه باید این کار را انجام
داد در فصل هفتم به آن اشاره شده است. با ارائه ی مثالهایی از مکالمه بین
فروشنده و یک خریداربه بیان جزییات تکنیک های مورد استفاده در این مسیر
پرداخته می شود.
در واقع بعد ازمطالعه ی این فصل می آموزید که چگونه
مخاطب را وادارید که به ایده ی متمایزتان توجه کند و برای این منظور باید
پیامتان را به گونه ای متفاوت انتقال دهید.
استفاده از ضمیر "شما"
در مکالمات بین فروشنده و خریدار تکنیک مهم ارتباطی است که درفصل هفتم با
ذکر نمونه های موفق چنین رویکردی و همچنین نتایج تحقیقات میدانی، شرح داده
شده است.
فصل هشتم کتاب با عنوان: "الگوی قهرمان ،درست بازی کنید"
در ابتدا با طرح این موضوع که کتاب های پرفروش نظیر هری پاتر، ماتریکس، جنگ
ستارگان و... چه پیام های فروشی دارند و چه نکات مشترکی میتوانند داشته
باشند؟ همه ی آنها را در داشتن الگوی واحد داستان گویی مشترک میداند.
اینکه
چگونه بتوانیم هرچه بیشتر پیام را ساده تر، متمایزتر و به یاد ماندنی تر
بسازیم و اینکه چگونه بعد از خلق پیام محیط را ترک کرده و پیام به بقای خود
ادامه دهد، تکنیک هایی است که در فصل نهم به آن پرداخته میشود.
شروع و
پایان داغ یک پیام و تاثیر تضادها و نفوذ در ذهن مخاطب برای دیدن ارزشها،
موضوعات مهم دیگری است که درقالب تکنیک های انتقال پیام در فصول بعدی این
کتاب مطرح می شود.
بخش دیگری کتاب درخصوص تصویر بزرگ نمایش بصری
ترسیم شده است که به کلمات اکتفا نکرده است. یه عنوان نمونه مثالهای زیادی
از این مفهوم در طول کتاب درج شده است که نشانه "t" نماد تغییر شرایط موجود
است در واقع همه روش های بصری این کتاب پیام های پیچیده ای را به شکل ساده
ای درمی آورند، تصاویر را بزرگ می کنند که مفهوم در همان لحظه توصیف و
تعریف شود، درعین حال یادآوری آن رادرآینده ساده تر می کنند.
تمام روشهای این کتاب به حل مساله ای اصلی که همان انتشار آسان پیام شماست کمک می کند
همچنین
در فصل پانزدهم که مغز کهنه در مقابل مغز جدید نام دارد و منظور پیام
رسانی به منظورتصمیم گیری است و به عملکرد و قابلیت های مختلف مغز در مواجه
با تصاویر و پیام هایی می پردازد که درموقعیت های مختلف ارائه می شوند.
فصل
پایانی کتاب به مهارت های چگونه فرستادن پیام اشاره دارد، زبان بدن و لحن
صدا به عمق ارتباطتان می افزایند، همچنین وقتی کلمات شما با زبان بدن و لحن
صدایتان هماهنگ نیستند شنونده وزن بیشتری را به رفتار غیرکلامی تان می
بخشد.
مریم غضنفری
منبع:ام بی ای نیوز
آخرین پست هادانستنی های بازاریابی و فروش(21)..........چهارشنبه 17 بهمن 1397
پاورپوینت بازاریابی الكترونیكی..........چهارشنبه 17 بهمن 1397
پاورپوینت راهنمای نگارش پایان نامه..........چهارشنبه 17 بهمن 1397
راه حلی ساده برای از بین بردن استرس ..........چهارشنبه 17 بهمن 1397
نقش کسب و کارها در آموزش مهارتهای شغلی ..........چهارشنبه 17 بهمن 1397
۵ فناوری که صاحبان کسب و کار باید بشناسند ..........چهارشنبه 17 بهمن 1397
چرا مدیران آلمانی شعبدهبازی یاد میگیرند؟ ..........چهارشنبه 17 بهمن 1397
۵ نکته مشترک در انتخاب نام شرکتهای بزرگ ..........چهارشنبه 17 بهمن 1397
بازنشستگی ١٠ساله با چشمبندی بیمههای عمر! ..........چهارشنبه 17 بهمن 1397
قدم زدن در روستای صخرهای ۳هزار ساله ..........چهارشنبه 17 بهمن 1397
لزوم توجه به برندها در چارچوب کلان/ کم توجهى ایران در حوزه برندسازى ..........چهارشنبه 17 بهمن 1397
با ۱۰ میلیون تومان هم میتوان خودرو خرید؟..........چهارشنبه 17 بهمن 1397
جشنی برای گلهای ارکیده ایران در خاستگاهش..........چهارشنبه 17 بهمن 1397
پرچم دوم ما فرش دستباف است..........چهارشنبه 17 بهمن 1397
قابلیت ویرایش به توییتر اضافه میشود..........چهارشنبه 17 بهمن 1397
واتسآپ هم به تشخیص چهره هوشمند مجهز میشود ..........چهارشنبه 17 بهمن 1397
رشد دوباره کاربران اسنپ چت ..........چهارشنبه 17 بهمن 1397
تغییرات اساسی در راه وایبر!..........چهارشنبه 17 بهمن 1397
خلاصه کتاب اصول سرپرستی..........شنبه 29 دی 1397
ترجمه 44P آمیخته بازاریابی..........شنبه 29 دی 1397
همه پستها