تبلیغات
آریا مارکتینگ، مجله آنلاین بازاریابی،فروش،کسب و کار و کارآفرینی - پیروزی درفروش های پیچیده
شنبه 22 مهر 1396  11:05 ب.ظ
نوع مطلب: (معرفی کتاب ،) توسط: محمد افشار

معرفی کتاب: پیروزی درفروش های پیچیده


 این کتاب مجموعه ای از تکنیکهای اثربخش در مذاکرات تجاری است و نویسنده آن "اریک پترسون" و "تیم ریستر" هستند که منیژه شیخ جوادی آن را ترجمه کرده این کتاب در حدود 200 صفحه است که توسط انتشارات سیته در سه بخش و 17 فصل در زمستان 1395 به چاپ رسید.
در پیشگفتار این کتاب بیان شده که تمام تکنیک ها و نکاتی که درآن مطرح شده اند درباره ی مذاکرات هستند.

به این مفهوم که هنگام مذاکرده خودتان باشید و به راحتی حرف بزنید، نه اینکه از نوع مذاکرات استریل شده ی تجاری استفاده کنید و در نهایت به اهمیت فنون و روش های به کارگرفته شده در مذاکره موفق اشاره میکند.
اینکه اساساً چرا باید کتابی را مطالعه کنیم؟ موضوعی است که شاید برای هر فردی که اهل مطالعه باشد مهم باشد. در بخش یک فصل نخست نویسنده به بیان هسته ی اصلی و قلب کتاب و موضوعات مطرح شده درآن می پردازد.

ازجمله تکنیکهایی که در این فصل به آن اشاره شده به این موضوع اشاره دارد که خوشحال نگهداشتن همیشگی مشتری کافی نیست و باید مشتریان را برانگیزاند و آنها را به چالش واداشت تا وضعیت موجود خود را از نو بازبینی کند و لازمه ی آن خبری بد برای مشتری پیرامون وضعیت موجود است.
خلق داستان برای هرآگهی و اینکه بدانیم به مشتری مخاطب خود چه چیزی میخواهیم بگوییم و تلاش برای تمایز پیامی که قراراست انتقال دهیم نیز از دیگر موضوعاتی است که در فصول دیگربه آن پرداخته شده است.

تمامی آموزش های فروش به شما میگوید: که پیامتان را درباره ی مخاطبتان خلق کنید و اینکه آیا چگونه باید این کار را انجام داد در فصل هفتم به آن اشاره شده است. با ارائه ی مثالهایی از مکالمه بین فروشنده و یک خریداربه بیان جزییات تکنیک های مورد استفاده در این مسیر پرداخته می شود.
در واقع بعد ازمطالعه ی این فصل می آموزید که چگونه مخاطب را وادارید که به ایده ی متمایزتان توجه کند و برای این منظور باید پیامتان را به گونه ای متفاوت انتقال دهید.

استفاده از ضمیر "شما" در مکالمات بین فروشنده و خریدار تکنیک مهم ارتباطی است که درفصل هفتم با ذکر نمونه های موفق چنین رویکردی و همچنین نتایج تحقیقات میدانی، شرح داده شده است.

فصل هشتم کتاب با عنوان: "الگوی قهرمان ،درست بازی کنید" در ابتدا با طرح این موضوع که کتاب های پرفروش نظیر هری پاتر، ماتریکس، جنگ ستارگان و... چه پیام های فروشی دارند و چه نکات مشترکی میتوانند داشته باشند؟ همه ی آنها را در داشتن الگوی واحد داستان گویی مشترک میداند.
اینکه چگونه بتوانیم هرچه بیشتر پیام را ساده تر، متمایزتر و به یاد ماندنی تر بسازیم و اینکه چگونه بعد از خلق پیام محیط را ترک کرده و پیام به بقای خود ادامه دهد، تکنیک هایی است که در فصل نهم به آن پرداخته میشود.
شروع و پایان داغ یک پیام و تاثیر تضادها و نفوذ در ذهن مخاطب برای دیدن ارزشها، موضوعات مهم دیگری است که درقالب تکنیک های انتقال پیام در فصول بعدی این کتاب مطرح می شود.

بخش دیگری کتاب درخصوص تصویر بزرگ نمایش بصری ترسیم شده است که به کلمات اکتفا نکرده است. یه عنوان نمونه مثالهای زیادی از این مفهوم در طول کتاب درج شده است که نشانه "t" نماد تغییر شرایط موجود است در واقع همه روش های بصری این کتاب پیام های پیچیده ای را به شکل ساده ای درمی آورند، تصاویر را بزرگ می کنند که مفهوم در همان لحظه توصیف و تعریف شود، درعین حال یادآوری آن رادرآینده ساده تر می کنند.

تمام روشهای این کتاب به حل مساله ای اصلی که همان انتشار آسان پیام شماست کمک می کند
همچنین در فصل پانزدهم که مغز کهنه در مقابل مغز جدید نام دارد و منظور پیام رسانی به منظورتصمیم گیری است و به عملکرد و قابلیت های مختلف مغز در مواجه با تصاویر و پیام هایی می پردازد که درموقعیت های مختلف ارائه می شوند.

فصل پایانی کتاب به مهارت های چگونه فرستادن پیام اشاره دارد، زبان بدن و لحن صدا به عمق ارتباطتان می افزایند، همچنین وقتی کلمات شما با زبان بدن و لحن صدایتان هماهنگ نیستند شنونده وزن بیشتری را به رفتار غیرکلامی تان می بخشد.

مریم غضنفری

منبع:ام بی ای نیوز


نظرات()   
   
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین پست ها

پاورپوینت تعالی سازمانی با تمرکز بر مدیریت منابع انسانی..........شنبه 24 آذر 1397

پادزهری برای بوروکراسی ..........شنبه 24 آذر 1397

انگیزه کارمندان و اهمیت آن در بهره‌وری ..........شنبه 24 آذر 1397

۵ تاکتیک ضروری برای داشتن یک "کسب‌ و کار آنلاین" موفق ..........شنبه 24 آذر 1397

به استارتاپ‌ها اعتماد کنید ..........شنبه 24 آذر 1397

واکنش دیزاینرها و برندها به رنگ سال 2019 پنتون..........شنبه 24 آذر 1397

برگزاری نخستین سمینار تخصصی «برندسازی شخصی» ..........شنبه 24 آذر 1397

تداوم افت فروش خودرو در اروپا ..........شنبه 24 آذر 1397

ادامه رکود در بازار‌ جهانی موبایل­‌های هوشمند ..........شنبه 24 آذر 1397

پاورپوینت مدیریت بحران و بازاریابی در شرایط جدید..........شنبه 17 آذر 1397

روانشناسی رفتاری در خدمات‌رسانی به مشتری ..........شنبه 17 آذر 1397

گوگل از علل شکست استارتاپ‌ها می‌گوید ..........شنبه 17 آذر 1397

پرفروش‌ترین کتاب جهان معرفی شد..........شنبه 17 آذر 1397

دوست خوب چه خصوصیاتی دارد؟ ..........شنبه 17 آذر 1397

ترویج سبک زندگی سالم رسالت؛ کاله-پرو..........شنبه 17 آذر 1397

دو اژدهای چینی بازار موبایل را می‌بلعند ..........شنبه 17 آذر 1397

چه کسانی بیمه بیکاری می‌گیرند؟ ..........شنبه 17 آذر 1397

فولکس واگن ظرفیت تولید ۱۵میلیون خودروی برقی را دارد ..........شنبه 17 آذر 1397

۳.۹میلیارد نفر از جمعیت جهان آنلاین هستند ..........شنبه 17 آذر 1397

اولویت‌های شرکت تاتا در ۱۵۰سالگی ..........چهارشنبه 30 آبان 1397

همه پستها