تبلیغات
آریا مارکتینگ، مجله آنلاین بازاریابی،فروش،کسب و کار و کارآفرینی - جسور باش ارائه کن
چهارشنبه 11 آذر 1394  11:41 ب.ظ
نوع مطلب: (معرفی کتاب ،) توسط: محمد افشار

جسور باش ارائه کن


 کتاب با عنوان جسورباش ارائه کن، حاوی روش هایی برای به اشتراک گذاشتن کار و خلاقیت به قلم آستین کلئون و ترجمه ی سامان شاهین پوربا 10 عنوان کاربردی است که توسط انتشارات سیته منتشر شده است.

شاهین ترکمن، در بخش مقدمه، ترس از صحنه را معروف ترین ترس بازیگران تئاتر عنوان کرده و می افزاید اصولاً هرکس اثری خلق می کند چنین وضعیتی دارد که ممکن است، یک تابلوی نقاشی یا یک ایده ی خلاقانه ی تبلیغاتی باشد که نیازمند ارائه ی درست هستند و این کار نیز لازمه ی رشد مهارت های فردی و جسارت و تکرار است که در این کتاب راه حل های کاربردی برای غلبه بر این ترس به مخاطب ارائه می شود.

لازم نیست نابغه باشید، عنوان اول کتاب است که توسط نویسنده روی آن تاکید شده است، بر این مفهوم که اصولاً خلاقیت را نباید موضوعی انفرادی و ضد اجتماعی تصور کرد بلکه بهتر است هر آنچه می دانید را با دیگران به اشتراک بگذارید. موسیقی دان معروف (برایان انو) با مطرح نمودن (نبوغ جمعی)، معتقد است آثار خارق العاده در خلاء ایجاد نمی شود و این که خلاقیت همیشه از برخی جهات نوعی تعامل است و نتیجه ی برقراری ارتباط میان یک ذهن و دیگر ذهن هاست.
او اینترنت و فضای مجازی را مصداق بارز امروزی نبوغ جمعی معرفی می کند که مرزهای جغرافیایی را زیر پا گذاشته اند.
در بخش دیگر دیگر کتاب با اشاره به اینکه افراد آماتور عاشق کارشان هستند و ترسی برای از دست دادن ندارند و مشتاقانه هر کاری را تجربه می کنند، آماتورها را افرادی آموزش ندیده که دائم در حال آموختن هستند می داند که اجازه می دهند دیگران از شکست ها و موفقیت هاشان چیزهای زیادی بیاموزند و بیش از دیگران روی مسائل مختلف فکر می کنند.

جسور باش ارائه کن


فرآیند مدار بودن یکی دیگر از موضوعاتی است که با توجه به موضوع رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی که قدرت به اشتراک گذاشتن تجربیات و فرآیند خلاقانه را فراهم می کنند، در بخش دیگر مورد توجه قرار گرفته است.
همچنین اینکه، هر چیز کوچکی با مخاطبان به اشتراک گذاشته شود، و هر روز پیغامی ارسال کنید، مطلبی است که نویسنده معتقد است مخاطبان برای رسیدن به موفقیت باید پله پله آن را بپیمایند.

صندوقچه ی اسرار اصطلاحی است برای نگهداری ایده ها و کارها نزد صاحب آن. در این کتاب توصیه شده برای رسیدن به راه های خلاق و تازه سعی کنید با سخاوت هر آنچه دارید را ببخشید و دائم در حال نو شدن و پر شدن از مطالب و موضوعات جدید باشید.

نویسنده با اشاره به اینکه معمولاً افراد، عاشق چیزهایی هستند که مردم فکر می کنند به درد نخور است میگوید: باید به چیزهای به درد نخور علاقه نشان دهیم، چون آنچه ما را بی رقیب می سازد تنوع و وسعت نظر است که در استعدادهای ما نهفته است.
اینکه بعد از ارائه ی یک کار تازه و خلاق یاد بگیریم مشت بخوریم، عنوان دیگری است که در بخش دیگر کتاب به آن اشاره شده است، در واقع زمانی که کار خود را منتشر می کنید باید آماده بازخوردهای خوب و بد مختلفی نیز باشید و این کار با مقاومت و آمادگی برای مراقبت از حیطه های آسیب پذیر خود امکان پذیر می شود.

کسب درآمد و فروش یکی دیگر از مطالبی است که در کنار راه حل های مختلف این کتاب مطرح شده است. اینکه مطالب و موضوعات مختلف روی سایت اینترنتی به اشتراک گذاشته شود و برای آن پول دریافت شود کمک بزرگی به صاحب اثر می باشد.
با اشاره به مطلب در بخشی از کتاب آمده، وقتی مخاطبانتان کارهایی را جمع آوری می کنند که به صورت رایگان در اینترنت قرار داده اید، دیر یا زود دوست دارید چرخ هایی را به وجود آورید تا از آنها بخواهید برای پروژه های آینده تان به شما کمک مالی کنند. یک معامله ی ساده صورت می گیرد درست مانند اینکه بعد از اجرای خیابانی یک گروه موسیقی کلاهتان را برای جمع آوری پول درمیان جمعیت بچرخانید، اگر مردم مجذوب کار شما شده باشند مقداری پول به شما خواهند داد.

یکی دیگر از موضوعاتی که در این کتاب در ادامه ی ارائه ی جسورانه و راه حل های خلاقانه مطرح شده، تلاش و پشتکار یا به عبارتی صحنه را ترک نکردن و تلاش زنجیره ای و مستمر تا رسیدن به هدف است.
نویسنده در بخشی از کتاب در این مورد می گوید: هیچ ضمانتی نیست که به موفقیت یا شکست دیگری دست یابید، چه به موفقیت بزرگی رسیده باشید یا شکست بزرگی را تجربه کرده باشید، باید با این سوال رو به رو شوید که قدم بعدی چیست؟ او با اشاره به این عبارت که کارها هیچ گاه تمام نمی شوند بلکه افراد آن ها را رها می کنند، به تلاش مستمر و بدون خستگی در هر کاری تاکید می کند و در پایان نیز مطالعه کتابی مفید و حضور در شبکه های اجتماعی را عامل فرا گیری و پویایی و تبادل و تعامل اطلاعات معرفی می کند.

mbanews.ir - مریم غضنفری


  • آخرین ویرایش:چهارشنبه 11 آذر 1394
نظرات()   
   
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین پست ها

پاورپوینت ابزارهای هوش تجاری در خدمت رهبری کارآفرینانه..........چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398

پاورپوینت سیستم های اطلاعات استراتژیک..........چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398

پاورپوینت نقش حمل و نقل در بازرگانی خارجی..........پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398

چه زمانی برندمان باید وارد بازار تازه‌ای شود؟ ..........پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398

هتل‌ اتوبوس، ایده‌ای هوشمندانه در پس تکنولوژی ..........پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398

هر آنچه در مورد راه اندازی رستوران سیار باید بدانیم ..........پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398

این استارتاپ‌ها را بشناسید تا بدنی سالم‌تر داشته باشید ..........پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398

کارکرد بهتر مغز با عادت به مطالعه کتاب ..........پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398

خداحافظی هوشنگ مرادی کرمانی با دنیای نویسندگی ..........پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398

تعداد لایک‌های اینستاگرام مخفی می‌شود؟..........پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398

چه رمز عبوری بگذاریم که هک نشویم؟!..........پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398

رصد سن و جنسیت مشتریان با دوربین‌های فروشگاهی ..........پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398

درس عبرتی برای تولید کنندگان گوشی‌های تاشو!..........پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398

توییتر در گذرِ تغییرات جدید!..........پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398

در اینستاگرام سوالات چند گزینه‌ای بپرسید ..........پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398

احتمال عرضه دو ایرپاد جدید توسط اپل ..........پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398

فیس بوک تکلیف حساب کاربری درگذشتگان را مشخص می‌کند ..........پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398

پاورپوینت مفاهیم و اصطلاحات برند..........سه شنبه 28 اسفند 1397

۱۶ پیشنهاد برای افزایش درآمد در دوران رکود ..........سه شنبه 28 اسفند 1397

افتتاح موزه خیمه‌شب‌بازی با حضور هنرمندان ..........سه شنبه 28 اسفند 1397

همه پستها