تبلیغات
آریا مارکتینگ، مجله آنلاین بازاریابی،فروش،کسب و کار و کارآفرینی - جسور باش ارائه کن
چهارشنبه 11 آذر 1394  10:41 ب.ظ
نوع مطلب: (معرفی کتاب ،) توسط: محمد افشار

جسور باش ارائه کن


 کتاب با عنوان جسورباش ارائه کن، حاوی روش هایی برای به اشتراک گذاشتن کار و خلاقیت به قلم آستین کلئون و ترجمه ی سامان شاهین پوربا 10 عنوان کاربردی است که توسط انتشارات سیته منتشر شده است.

شاهین ترکمن، در بخش مقدمه، ترس از صحنه را معروف ترین ترس بازیگران تئاتر عنوان کرده و می افزاید اصولاً هرکس اثری خلق می کند چنین وضعیتی دارد که ممکن است، یک تابلوی نقاشی یا یک ایده ی خلاقانه ی تبلیغاتی باشد که نیازمند ارائه ی درست هستند و این کار نیز لازمه ی رشد مهارت های فردی و جسارت و تکرار است که در این کتاب راه حل های کاربردی برای غلبه بر این ترس به مخاطب ارائه می شود.

لازم نیست نابغه باشید، عنوان اول کتاب است که توسط نویسنده روی آن تاکید شده است، بر این مفهوم که اصولاً خلاقیت را نباید موضوعی انفرادی و ضد اجتماعی تصور کرد بلکه بهتر است هر آنچه می دانید را با دیگران به اشتراک بگذارید. موسیقی دان معروف (برایان انو) با مطرح نمودن (نبوغ جمعی)، معتقد است آثار خارق العاده در خلاء ایجاد نمی شود و این که خلاقیت همیشه از برخی جهات نوعی تعامل است و نتیجه ی برقراری ارتباط میان یک ذهن و دیگر ذهن هاست.
او اینترنت و فضای مجازی را مصداق بارز امروزی نبوغ جمعی معرفی می کند که مرزهای جغرافیایی را زیر پا گذاشته اند.
در بخش دیگر دیگر کتاب با اشاره به اینکه افراد آماتور عاشق کارشان هستند و ترسی برای از دست دادن ندارند و مشتاقانه هر کاری را تجربه می کنند، آماتورها را افرادی آموزش ندیده که دائم در حال آموختن هستند می داند که اجازه می دهند دیگران از شکست ها و موفقیت هاشان چیزهای زیادی بیاموزند و بیش از دیگران روی مسائل مختلف فکر می کنند.

جسور باش ارائه کن


فرآیند مدار بودن یکی دیگر از موضوعاتی است که با توجه به موضوع رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی که قدرت به اشتراک گذاشتن تجربیات و فرآیند خلاقانه را فراهم می کنند، در بخش دیگر مورد توجه قرار گرفته است.
همچنین اینکه، هر چیز کوچکی با مخاطبان به اشتراک گذاشته شود، و هر روز پیغامی ارسال کنید، مطلبی است که نویسنده معتقد است مخاطبان برای رسیدن به موفقیت باید پله پله آن را بپیمایند.

صندوقچه ی اسرار اصطلاحی است برای نگهداری ایده ها و کارها نزد صاحب آن. در این کتاب توصیه شده برای رسیدن به راه های خلاق و تازه سعی کنید با سخاوت هر آنچه دارید را ببخشید و دائم در حال نو شدن و پر شدن از مطالب و موضوعات جدید باشید.

نویسنده با اشاره به اینکه معمولاً افراد، عاشق چیزهایی هستند که مردم فکر می کنند به درد نخور است میگوید: باید به چیزهای به درد نخور علاقه نشان دهیم، چون آنچه ما را بی رقیب می سازد تنوع و وسعت نظر است که در استعدادهای ما نهفته است.
اینکه بعد از ارائه ی یک کار تازه و خلاق یاد بگیریم مشت بخوریم، عنوان دیگری است که در بخش دیگر کتاب به آن اشاره شده است، در واقع زمانی که کار خود را منتشر می کنید باید آماده بازخوردهای خوب و بد مختلفی نیز باشید و این کار با مقاومت و آمادگی برای مراقبت از حیطه های آسیب پذیر خود امکان پذیر می شود.

کسب درآمد و فروش یکی دیگر از مطالبی است که در کنار راه حل های مختلف این کتاب مطرح شده است. اینکه مطالب و موضوعات مختلف روی سایت اینترنتی به اشتراک گذاشته شود و برای آن پول دریافت شود کمک بزرگی به صاحب اثر می باشد.
با اشاره به مطلب در بخشی از کتاب آمده، وقتی مخاطبانتان کارهایی را جمع آوری می کنند که به صورت رایگان در اینترنت قرار داده اید، دیر یا زود دوست دارید چرخ هایی را به وجود آورید تا از آنها بخواهید برای پروژه های آینده تان به شما کمک مالی کنند. یک معامله ی ساده صورت می گیرد درست مانند اینکه بعد از اجرای خیابانی یک گروه موسیقی کلاهتان را برای جمع آوری پول درمیان جمعیت بچرخانید، اگر مردم مجذوب کار شما شده باشند مقداری پول به شما خواهند داد.

یکی دیگر از موضوعاتی که در این کتاب در ادامه ی ارائه ی جسورانه و راه حل های خلاقانه مطرح شده، تلاش و پشتکار یا به عبارتی صحنه را ترک نکردن و تلاش زنجیره ای و مستمر تا رسیدن به هدف است.
نویسنده در بخشی از کتاب در این مورد می گوید: هیچ ضمانتی نیست که به موفقیت یا شکست دیگری دست یابید، چه به موفقیت بزرگی رسیده باشید یا شکست بزرگی را تجربه کرده باشید، باید با این سوال رو به رو شوید که قدم بعدی چیست؟ او با اشاره به این عبارت که کارها هیچ گاه تمام نمی شوند بلکه افراد آن ها را رها می کنند، به تلاش مستمر و بدون خستگی در هر کاری تاکید می کند و در پایان نیز مطالعه کتابی مفید و حضور در شبکه های اجتماعی را عامل فرا گیری و پویایی و تبادل و تعامل اطلاعات معرفی می کند.

mbanews.ir - مریم غضنفری


  • آخرین ویرایش:چهارشنبه 11 آذر 1394
نظرات()   
   
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین پست ها

پاورپوینت تعالی سازمانی با تمرکز بر مدیریت منابع انسانی..........شنبه 24 آذر 1397

پادزهری برای بوروکراسی ..........شنبه 24 آذر 1397

انگیزه کارمندان و اهمیت آن در بهره‌وری ..........شنبه 24 آذر 1397

۵ تاکتیک ضروری برای داشتن یک "کسب‌ و کار آنلاین" موفق ..........شنبه 24 آذر 1397

به استارتاپ‌ها اعتماد کنید ..........شنبه 24 آذر 1397

واکنش دیزاینرها و برندها به رنگ سال 2019 پنتون..........شنبه 24 آذر 1397

برگزاری نخستین سمینار تخصصی «برندسازی شخصی» ..........شنبه 24 آذر 1397

تداوم افت فروش خودرو در اروپا ..........شنبه 24 آذر 1397

ادامه رکود در بازار‌ جهانی موبایل­‌های هوشمند ..........شنبه 24 آذر 1397

پاورپوینت مدیریت بحران و بازاریابی در شرایط جدید..........شنبه 17 آذر 1397

روانشناسی رفتاری در خدمات‌رسانی به مشتری ..........شنبه 17 آذر 1397

گوگل از علل شکست استارتاپ‌ها می‌گوید ..........شنبه 17 آذر 1397

پرفروش‌ترین کتاب جهان معرفی شد..........شنبه 17 آذر 1397

دوست خوب چه خصوصیاتی دارد؟ ..........شنبه 17 آذر 1397

ترویج سبک زندگی سالم رسالت؛ کاله-پرو..........شنبه 17 آذر 1397

دو اژدهای چینی بازار موبایل را می‌بلعند ..........شنبه 17 آذر 1397

چه کسانی بیمه بیکاری می‌گیرند؟ ..........شنبه 17 آذر 1397

فولکس واگن ظرفیت تولید ۱۵میلیون خودروی برقی را دارد ..........شنبه 17 آذر 1397

۳.۹میلیارد نفر از جمعیت جهان آنلاین هستند ..........شنبه 17 آذر 1397

اولویت‌های شرکت تاتا در ۱۵۰سالگی ..........چهارشنبه 30 آبان 1397

همه پستها